McDonald's kleding op catwalk Men Fashion Week in Parijs
Wie in Frankrijk een Big Mac of Happy Meal bestelt kan zomaar worden geholpen door medewerkers in bedrijfskleding van de Nederlandse fashiononderneemster Dyanne Beekman.
De Franse tak van de fastfoodketen is zó enthousiast over de McDonald’s-lijn van Beekman, dat de medewerkers van het filiaal op de Champs-Elysées de primeur hadden op de Men Fashion Week. Zij droegen de fashionable bedrijfskleding als eerste tijdens de show van het Franse modehuis Vetements, uitgekozen door McDonald’s om haar nieuwe collectie te presenteren.
Beekmans corporate clothing laat zien dat bedrijfskleding geen keurslijf hoeft te zijn. De kleding voor McDonald’s die onder meer bestaat uit jeans en een blouse, draagt prettig van maat XS tot 4XL. De uitstraling is zowel stoer als elegant. Ook de bedrijfssneaker die Beekman in 2017 lanceerde, maakt deel uit van de Franse McDonalds-collectie.
Geheel volgens de filosofie van Beekman kunnen de medewerkers van McDonald’s zelf variëren in de manier waarop ze de items dragen. Het bijgeleverde stijlboekje geeft handige tips.
Met nieuwkomer Frankrijk erbij levert de Beekman Group inmiddels bedrijfskleding en/of schoenen aan McDonald’s in maar liefst 18 landen, waaronder de Benelux, Zwitserland, Oekraïne, Martinique, Kroatië, Duitsland en Oostenrijk.
Dyanne Beekman: ,,Het blijft bijzonder dat ik bijna tien jaar geleden voor het eerst kleding ontwierp voor McDonald’s Nederland en inmiddels zo’n groot bereik heb met de collectie. Door innovaties blijft de McDonalds-lijn zowel up to date, als aantrekkelijk voor de verschillende landen. ’’
Eigenaar Frans ten Berge van de Beekman Group over het succes van McDonald’s corporate clothing: ,,Het personeel van McDonald’s is heel divers. Het design moet geschikt zijn voor 16-jarigen, maar ook voor 50 plus. Daarnaast denkt Dyanne vanuit een concept, zodat de kleding voor alle functies in het bedrijf een samenhangend geheel vormt, van McCafe tot Staff en Delivery.’’