New York Pizza

New York Pizza: de pizzaformule van Nederland

New York Pizza is een begrip in de Nederlandse fastfood sector. Al sinds de start in 1993 zijn zij innovatief, vooruitstrevend en ambitieus! Ooit als eerste begonnen met slice-vestigingen in de drukke winkelstraten, later groot geworden met hun delivery en take-away concept. De komende jaren groeien zij met nog eens 80(!) locaties. Sluit jij je ook aan bij hun geweldige netwerk van ondernemers? 

New York Pizza

Het verschil zit 'm in de smaak. It’s the dough (het deeg), want dat is het geheim en dat proef je meteen. De kwaliteit van hun producten heeft ze tot de grootste pizzaketen van Nederland gemaakt. Natuurlijk kan dit niet los gezien worden van hun ijzersterke merk (de marketing) maar bovenal de kwaliteit en topservice die de franchisenemers iedere dag leveren. En dat blijft niet onopgemerkt. Ieder jaar ontvangen zij 1.000+ aanvragen van ondernemers. Na een aantal goede gesprekken en het doorberekenen van de exploitatie, blijft er een select aantal ondernemers over die geschikt zijn om met New York Pizza aan de slag te gaan. Ben jij de ondernemer die bij New York Pizza past? Vraag dan gauw via de link op deze webpagina meer informatie aan en ontdek de mogelijkheden!

Franchisen bij New York Pizza

New York Pizza werkt uitsluitend met franchisenemers. Dat maakt hun organisatie zeer efficiënt want alles wat zij doen staat in het teken van hun franchisenemers. En dat merk je al vanaf het begin. 

Allereerst kom je in contact met de betrokken recruiters van New York Pizza. Tijdens de hele voorbereiding zullen zij jou helpen om jouw plannen uit te werken. In deze fase krijg je verder te maken met het Developmentteam van New York Pizza wat bestaat uit een bouw- en vastgoedmanager (voor de perfecte locatie), financieel manager (voor begeleiding bij het schrijven van jouw financieel plan), trainers, openingsconsultant en jouw persoonlijke regiomanager. 

Een goede voorbereiding is het halve werk en daar besteedt New York Pizza dus veel aandacht en tijd aan. Dit verwachten zij natuurlijk ook van jou!

Vestigingspunt

Op basis van onderzoek heeft New York Pizza een groot aantal plaatsen geselecteerd waar zij nog een franchisevestiging willen openen. Omdat zij uitsluitend met franchisenemers werken die allemaal een exclusief recht hebben op de bezorgpostcodes in hun regio, kijken zij alleen naar de beschikbare regio’s (postcodes die nog niet bezet zijn). Dit kan al in bezorgregio’s met 20.000 inwoners.

New York Pizza is zelfs zo overtuigd van het succes in deze plaatsen dat zij al panden huren zodat er ook snel aan de slag gegaan kan worden. Dit geldt natuurlijk niet voor iedere plaats dus als jij een goede locatie op het oog hebt, laat het dan weten zodat jullie samen kunnen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. 

Investering bij New York Pizza

Als franchisenemer van New York Pizza ben je zelf verantwoordelijk voor de investering. De investering bedraagt gemiddeld € 180.000,- afhankelijk van de benodigdheden voor de inrichting en afbouw van de locatie.

New York Pizza is zeer betrokken bij haar ondernemers, vandaar investeren zij mee in jouw vestiging door het aanbieden van kortingen en subsidies. 

Het minimaal eigen vermogen dat je nodig hebt, bedraagt € 40.000,-. Dit eigen vermogen kan bestaan uit bijvoorbeeld spaargeld en/of een privélening (achtergestelde lening).     

Heb jij het in je?

Wil jij voor jezelf beginnen en voel jij je als een vis in het water bij een sterk merk als New York Pizza? Dan wordt het tijd om nu in actie te komen.

 

Geschiedenis

New York Pizza is opgericht in 1993 in Amsterdam. Het is een jonge onderneming met een gouden formule. Begonnen met een vestiging aan het Amsterdamse Spui is New York Pizza inmiddels uitgegroeid tot de grootste Nederlandse Pizzaketen. 

De oprichters van New York Pizza, de broers Max en Philippe Vorst en Richard Abram, haalden in 1993 'the original slice' vanuit Amerika naar Nederland.

In eerste instantie had New York Pizza uitsluiten Pizza Slice Restaurants in haar formule. In 1996 is onder de naam New York Pizza Delivery ook een keten van bezorgdiensten in het leven geroepen. Vanaf dat moment kon iedereen zowel 'in de stad' als thuis van hun topkwaliteit pizza's genieten.

Groothandel

Om de formule nog efficiënter te maken, heeft New York Pizza haar eigen groothandel opgericht, Euro Pizza Products. Deze groothandel levert alle pizza-ingrediënten en -benodigdheden aan alle vestigingen in het land. De franchisenemers zijn verplicht om 100% van hun inkopen te doen via Euro Pizza Products zodat zij gezamenlijk altijd de kwaliteit kunnen waarborgen en kunnen sturen op de beste marges. 

Missie

De missie van New York Pizza is: ‘DELIVER 110% TO CREATE RAVING FANS’

Pizza is een echt lekkere comfort food. New York Pizza zorgt ervoor dat het de klanten zo eenvoudig mogelijk gemaakt wordt om thuis of buitenshuis zo’n lekkere pizza te eten. 

Visie

De visie van New York Pizza is: ‘EASY & LEKKER, BEZORGD MET EEN GLIMLACH’

De frequentie per huishouden van eten bestellen of afhalen stijgt al jaren en dat zal de komende jaren alleen maar toenemen. New York Pizza zorgt voor een perfecte beleving op het vlak van bestellen (ons nieuwe bestelplatform of eenvoudig via Thuisbezorgd of Uber Eats), productkwaliteit en service (de perfecte pizza, loeiheet en snel bij de klant bezorgd). En dit alles natuurlijk met een onvergetelijke glimlach van de New York Pizza bezorgers.

Kernwaarden

De kernwaarden van New York Pizza zijn: PROVOCATIE, INNOVATIE, INFORMEEL, DIRECT EN PASSIE

  • New York Pizza is opvallend, snel en flexibel in uitingen. Provocatie vinden ze leuk, maar altijd met een knipoog. 
  • New York Pizza is altijd op zoek naar nieuwe wegen en verkleinen van de ecologische footprint. Innovatie zit in hun DNA.  
  • New York Pizza is informeel, ondernemend, gemakkelijk vindbaar, transparant en direct aanspreekbaar. De drempel is altijd laag bij hun. 
  • New York Pizza selecteert zijn ingrediënten zelf. Ze werken met natuurlijke producten, zo puur mogelijk en zo vaak als mogelijk direct van de bron.
  • New York Pizza gebruikt de beste ingrediënten en zo maken zij de lekkerste pizza’s met passie

It’s the Dough – ons deeg, ons geheim

Wie een keer bij New York Pizza heeft besteld of gegeten, merkt meteen dat alles draait om de smaak. 

Sinds begin 2021 leggen zij in al hun uitingen (televisie, radio, social media, bushokjes, vrachtwagens en nog veel meer) de nadruk op hun geheim: het deeg. 

Het geheime recept van het deeg bepaalt in grote mate de smaak van de New York Pizza’s. En dat is de reden dat klanten telkens weer terugkomen voor een nieuwe pizza. Want de lekkerste pizza eet je natuurlijk bij New York Pizza!

New York Pizza succesvol in regio’s <25.000 inwoners

Het openen van New York Pizza vestigingen in dergelijke plaatsen lijkt risicovol maar het tegendeel wordt bewezen.

...

New York Pizza na overname nóg interessanter voor franchisenemers

Franchisenemers van New York Pizza gaan ook profiteren van de overname door het grote Noorse Orkla.

Omzet verdubbeld sinds ombouw naar New York Pizza

Franchisenemer Amir Saad uit Weesp bouwde zijn oude pizzeria om in een New York Pizza. Nu 3 jaar later wist hij...

“Dat het zo’n succes zou worden had niemand verwacht”

Interview

Sebastiaan van de Kasteele is in februari 2020 gestart als New York Pizza-franchisenemer, in Geldermalsen.

Onverminderde ambities New York Pizza

Interview

De coronacrisis heeft die ambities van New York Pizza niet afgeremd.

Karim el Messaoudi: 'Stap voor stap groeien'

Karim el Messaoudi is opgegroeid in Amsterdam-Oost. Hij is volgens eigen zeggen een jongen van de straat, die zich...

Arjen Swart: 'Een beetje ondeugend, dat ligt mij wel'

Het Gelderse Nijkerk heeft sinds oktober vorig jaar een New York Pizza-vestiging. De zaak van franchisenemer Arjen...

Ivo de Jong: 'Kansen moet je grijpen'

In zeven jaar drie zaken. Het is het succesverhaal van Ivo de Jong. Hij is franchisenemer van New York Pizza en...

Het Danny-effect bij New York Pizza

Franchisenemersportret

De pizza van New York Pizza was al zijn favoriet. Jarenlang bleef hij alleen klant. Tot hij zijn cafetaria in...

Inspiratie tanken en netwerken

Reportage

De tweede inspiratiedag voor franchisegevers, het Franchise+ Event, op 22 november jongstleden trok 165 deelnemers...

New York Pizza: ‘Samen veranderen’

Algemeen

De ambities bij New York Pizza zijn torenhoog. De pizzaketen opent nog dit jaar de 200e vestiging, in 2021 zal de...

‘Alles draait om het creëren van een topteam’

Franchisenemersportret

Jong, energiek, een mensen-mensenmanager; Josje Slingerland is het allemaal. Ze heeft deze maand haar tweede...

New York Pizza versnelt in groeimarkt

Coverstory

Wie denkt dat de markt van pizza afhalen en bezorgen wel zo’n beetje verzadigd is, heeft het helemaal mis volgens...

Daniël Ninor: Franchisenemer van het Jaar

Coverstory

Daniël Ninor, op en top ondernemer. Creativiteit, realisme en focus. Het zijn onder meer deze eigenschappen die...

New York Pizza gelooft in enorme groeispurt

Coverstory

Tijdens crisisjaren snel doorgroeien is voor weinigen weggelegd. Het twintigjarige New York Pizza is zo een...

Nut en noodzaak informatiebijeenkomsten

Algemeen

Veel franchisegevers organiseren informatiebijeenkomsten voor kandidaat-franchisenemers. De een huurt hiervoor een...

Franchiseverkiezing: Avontuur mondt uit in hoofdprijs

Algemeen

Tijdens de Franchise & Formule Beurs Onderneem t! in Hoevelaken werd Rob Bos gekozen tot Franchisenemer van het...

Crisis? Welke crisis?

In de zeventiger jaren scoorde de Engelse popgroep Supertramp hoge ogen met hun elpee ‘Crisis? What crisis?’. De...

2009: snel vergeten!

Algemeen

Door de economische crisis was het afgelopen jaar bepaald geen succes voor ondernemers. “Een jaar om snel te...

Starters aan het woord

Vanuit een werknemerssituatie iets voor jezelf beginnen: het is een droom die velen koesteren. Sommigen maken de...

Shop in shop New York Pizza

Algemeen

Sinds vorige maand biedt de pizzaketen New York Pizza haar formule ook als shop-in-the-shop-formule aan. Daarbij...

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
1993
Aantal vestigingen
225
Waarvan franchise
225
Entreegeld
€ 10.000
Jaarlijkse fee
6,5%
Totale investering
€ 180.000
Eigen vermogen
€ 40.000
NFV lid
Ja