New York Pizza opent 1e vestiging in België

New York Pizza heeft ambitieuze groeiplannen in België. In december 2020 opende de franchiseformule in Leuven de eerste vestiging in België. De plannen voor België zijn ambitieus, zo wil de formule in 2021 richting de 10 vestigingen openen in Vlaanderen.

Philippe Vorst, CEO en oprichter van New York Pizza, vertelt: “De populariteit van de New York Pizza’s is in Nederland waanzinnig en om onze verdere groeiambitie waar te maken gaan we nu met onze formule uitbreiden naar België, we zien hier veel potentieel voor onze pizza’s. We kijken terug op een bijzonder jaar, met zeer goede resultaten. We zagen mede door corona het aantal en de groottes van de bestellingen enorm oplopen. Er is een grote behoefte om ook thuis topkwaliteit pizza’s te kunnen consumeren en de uit eten beleving en gezelligheid in eigen huisomgeving te creëren. Ons streven is om de komende jaren door te groeien naar 300 vestigingen in Nederland en België in 2023. Ons geheim? Dat is ons deeg en onze drang om te blijven ondernemen.”

Franchisenemers

Op dit moment worden er op jaarbasis door New York Pizza zo'n 11,5 miljoen pizza's per jaar gebakken en zijn er meer dan 220 vestigingen door heel Nederland die worden geëxploiteerd door franchisenemers. 

“De komende nieuwe Vlaamse vestigingen worden net als in Nederland gerund door lokale franchisenemers. Geïnteresseerden hebben zich al gemeld voor nieuwe locaties, tevens is er voor nieuwe ambitieuze lokale franchisenemers ruimte om samen New York Pizza te laten groeien”, vertelt een woordvoerder namens de franchiseformule.

Over New York Pizza

New York Pizza is opgericht in 1993 toen het ‘the original slice’ vanuit New York naar Nederland haalde. Vanuit de eerste vestiging in Amsterdams werden pizza slices verkocht. De formule sloeg aan en al snel werden er meerdere restaurants geopend. Vanaf 1996 richtte het bedrijf zich ook op de bezorging van pizza. 

Momenteel telt New York Pizza meer dan 220 vestigingen in Nederland, waarvan 95% bezorgdiensten leveren. De franchiseorganisatie besteedt veel aandacht aan duurzaamheid. Zo was het in 2012 de eerste keten in Nederland met e-bikes en extra belangrijk is het gebruik van verse en 100% natuurlijke verse ingrediënten, geen gebruik van kunstmatige kleur- en smaakstoffen in haar eigen producten. 

Bekijk ook