Albert Heijn Innoveert
Albert Heijn heeft veel concurrentie gekregen afgelopen jaren, Albert Heijn zag vorig jaar zijn marktaandeel in Nederland teruglopen. Dat nam volgens met 0,6 procentpunt af naar 34,7 procent. Er moesten nieuwe concepten komen, Albert Heijn moest weer het fijne vertrouwde winkel worden.
"Meer verse producten, betere prijzen en meer aanbiedingen moesten ervoor zorgen dat het aandeel van de supermarkt weer ging groeien", zei Ahold Delhaize-topman Frans Muller destijds.
Van Egmond vertelde onder andere dat ze in haar rol als ceo 'flink’ inzet op technologie, waarbij ze onder meer verwijst naar de proef van Albert Heijn met een volautomatische winkel en het onlangs gelanceerde digitale sparen. Daarnaast is er veel acceptatie gekomen voor de zelfscankassa’s waarbij eerst natuurlijk sceptisch naar gekeken werd. Daarmee is tot conclusie gekomen dat als er geen zelfscankassa’s zijn klanten juist eerder teleurgesteld zijn.
Technologie is niet alleen waar wij naartoe gaan en bevorderen omdat het innoverend is, het is de toekomst. Bedrijven proberen daarmee hun formule constant aan te passen omdat de technologie ook nooit hetzelfde blijft.