Hans Geveling, franchisenemer 15 Albert Heijn-winkels, over coronacrisis

Voor Hans Geveling, franchisenemer van vijftien Albert Heijn-winkels, heeft de coronacrisis een positief effect gehad op de omzetten. Toch brengt de huidige periode ook hem de nodige uitdagingen.

“In alle vijftien Albert Heijn-franchisewinkels in de verschillende marktgebieden hebben we direct na de uitbraak van het coronavirus een forse omzetstijging gerealiseerd. En nog steeds is er sprake van hogere omzetten, met uitzondering van onze winkel in Zundert. Daar blijven de Belgen weg”, vertelt franchisenemer Hans Geveling. 

Maatregelen

Bij de opening van de winkels zijn volgens hem alle maatregelen genomen die volgens het RIVM nodig zijn. “Gelukkig hebben we in het algemeen grote winkels dus anderhalve meter afstand lukt wel. Ook hebben we de looprichting duidelijk aangegeven en worden winkelwagentjes ontsmet”, vertelt Geveling. 

Hierbij is hij ondersteund door het hoofdkantoor van Albert Heijn. “Zij hebben meteen alle nodige middelen en materialen beschikbaar gesteld. Via AH waren er verder tal van conference calls en via het interne mededelingensysteem ontvingen wij als franchisenemers briefings over de actuele ontwikkelingen. In het begin hadden we dagelijks contact, nu is dat wat minder frequent.”

Lees het volledige artikel in het aankomende Franchise+ vakblad, deze verschijnt op 2 juli. 
Vraag hier een gratis proefnummer aan 

Bekijk ook