Kinderen van Albert Heijn franchisenemers delen ervaringen

Twee jaar geleden heeft Albert Heijn een lunch georganiseerd voor de kinderen van Albert Heijn franchisenemers. Dit smaakte naar meer en heeft inmiddels geresulteerd in de oprichting van de stichting Young Franchise. Initiatiefnemers zijn Marit Zwetsloot (AH Bennebroek), Susan Klaver (AH Sleen)  en Tim Kamphuis (AH Haaksbergen). Met z’n drieën vormen zij het bestuur van de stichting. Op dit moment zijn er 40 leden die 75 euro lidmaatschap per jaar betalen.

Het enige criterium om betrokken te raken bij Young Franchise, is dat je zoon of dochter van een AH-franchisenemer bent. “Ook zij die niet de intentie hebben om de zaak van hun ouders over te nemen, maar bijvoorbeeld in dienst treden bij Albert Heijn, omdat ze liever supermarktmanager worden dan een eigen vestiging runnen, zijn welkom”, legt Tim Kamphuis aan Distrifood. “De lunch van twee jaar geleden sloeg zó goed aan, dat tijdens deze bijeenkomst het idee is geboren om tot een meer formele setting te komen en elkaar vaker te ontmoeten. Er bleek grote behoefte aan het delen van ervaringen en het bespreken van zaken waar je met vrienden niet zo makkelijk over praat, zoals bedrijfsopvolging. e praat met elkaar over zaken die je met vrienden moeilijk kunt delen”, aldus Tim Kamphuis.
 

Bekijk ook