Bakker Bart

    De Bakker Bart franchise formule 

    Bakker Bart is een innovatieve ondernemende formule met een warme passie voor brood. De oer-Hollandse formule is een begrip in Nederland en biedt op meer dan 150 locaties verse producten aan. Wij bedienen jaarlijks meer dan 12,5 miljoen tevreden gasten de beste producten, deze producten worden dagelijks in iedere winkel vers gebakken.

    Bart’s Retail (franchisegever) is een full-service franchiseorganisatie. De service bestaat uit centrale inkoop, marketing, automatisering, administratie, commerciële winkelbegeleiding, training & opleiding, personeel ondersteuning, juridische zaken en projectinrichting.

    Bart’s retail is continue in beweging, de Bakker Bart formule gaat met de tijd mee zonder krachtig imago te verliezen. Recentelijk is er een nieuw formuleconcept gelanceerd. Hierbij is een vernieuwde huisstijl geïntroduceerd, is de routing zowel in de winkel als achter de schermen geoptimaliseerd en is het productieproces ten gunste van de efficiëntie aangepast. Hiermee wordt duidelijk ingespeeld op de laatste marktontwikkelingen en wordt de bedrijfsvoering verbeterd.

    Formule pijlers

    Bij Bakker Bart geniet je gemakkelijk van lekkers uit eigen bakkerij. Met de propositie ‘Altijd vers, vertrouwd en op elk moment speciaal voor jou gemaakt’ is de missie van Bakker Bart om ervoor te zorgen dat elk moment een moment kan zijn om lekker te genieten van lekkers uit de eigen winkeloven. Bakker Bart is de marktleider op gebied van out of home eetmomenten en dan vooral het ontbijt- en de lunchmomenten.

    Bezorgen

    Met onze sterke website en samenwerking met diverse bestelplatformen zoals thuisbezorgd.nl, heeft Bakker Bart een koppositie op gebied van lunchbezorging. Deze koppositie gaat Bakker Bart nog verder versterken door zich te richten op een nog breder publiek, denk hier bijvoorbeeld aan maaltijdbezorging aan het einde van de dag.

    Met een geheel vernieuwde (mobiele)webshop, speelt Bakker Bart in op de groeiende bezorg behoefte. Met deze omnichannel strategie is Bakker Bart klaar voor de volgende generatie Nederlandse consumenten.

    De energie Bakker Bart

    De kernwaarden van Bakker Bart zijn gastgericht, vakmanschap en duidelijk. Het gevoel dat we delen en de ‘POWER’ die ons samen succesvol maakt is:

    • Plezier
    • Ondernemend
    • Waardering
    • Eigenaarschap
    • Resultaatgericht

    Dit is het gevoel dat we delen en de energie die ons samen zo succesvol maakt!

    Waarom Bakker Bart?

    Bij Bakker Bart ben je eigen ondernemer binnen de formule. Je hebt voldoende vrijheden om invulling te geven aan jouw bedrijf en bent daarmee zelf verantwoordelijk voor je eigen succes. En met Barts’ Retail als franchisegever heb je een ervaren en solide vangnet achter je staan.

    Hoe word je franchisenemer bij Bakker Bart?

    Het werving en selectie traject is uitgebreid en zorgvuldig, Wij vinden het van belang dat er vooral veel ruimte is om aan zelfonderzoek te doen, Voor een mooie en stabiele samenwerking is een wederzijdse sterke match nodig en dit wordt in het selectietraject doorlopend getoetst. Het selectietraject bestaat onder meer uit het maken van een assessment, jouw kijk op de kansen in de markt, enkele dagen meelopen in de dagelijkse praktijk van een Bakker Bart ondernemer en het toetsen van jouw financiële kennis.

    Ben jij ondernemend, gastgericht, altijd op zoek naar kansen en wil je gewoon iets voor je zelf beginnen dan zijn wij op zoek naar jou.

     

    Bakker Bart

    Bart’s Retail is een full-service franchiseorganisatie van het concept Bakker Bart. De service bestaat uit centrale inkoop, marketing, automatisering, administratie, commerciële winkelbegeleiding, training & opleiding, P&O, juridische zaken en projectinrichting.

    Eind 2019 heeft Bart’s Retail een nieuw formuleconcept gelanceerd. Hierbij is een vernieuwde huisstijl geïntroduceerd, is de routing zowel in de zaak als achter de schermen, geoptimaliseerd en zijn er verbeteringen doorgevoerd in het productieproces. Hiermee wordt duidelijk ingespeeld op de laatste marktontwikkelingen en wordt de bedrijfsvoering verbeterd.

    De energie Bakker Bart

    De kernwaarden van Bakker Bart zijn gastgericht, vakmanschap en duidelijk. Het gevoel dat we delen en de ‘POWER’ die ons samen succesvol maakt is:

    • Plezier
    • Ondernemend
    • Waardering
    • Eigenaarschap
    • Resultaatgericht

    Dit is het gevoel dat we delen en de energie die ons samen zo succesvol maakt!

    Waarom Bakker Bart?

    Bij Bakker Bart ben je eigen baas binnen de formule. Je hebt voldoende vrijheden om invulling te geven aan jouw bedrijf en bent daarmee zelf verantwoordelijk voor je eigen succes. En met Bart's Retail als franchisegever heb je een ervaren en solide vangnet achter je staan.

    Om ervoor te zorgen dat je goed voorbereid aan het ondernemerschap kunt beginnen, gaan wij zorgvuldig te werk in het werving en selectie traject. Assessments en screening op basis van je (financiële) achtergrond en integriteit (waaronder BKR onderzoek, VOG verklaring en referenties) zijn altijd onderdeel van het volledige traject.

    Bakker Bart: “Een warm bad voor onze franchisenemers”

    Interview

    In 2019 trad Coen Companjen aan als directeur van Vital Food Group BV, het moederbedrijf achter onder andere Bakker...

    “Het bezorgen is onze redding geweest”

    Interview

    Alle franchisenemers van Bakker Bart zijn de coronacrisis goed doorgekomen. Niet zo vanzelfsprekend, want sommige...

    "Gigantische omzetten" dankzij 2 elektrische fietsen en een bezorgscooter

    Interview

    Zo pak je dat aan: dankzij twee elektrische fietsen en een bezorgscooter doet Bakker Bart Teun Ruis goede zaken in...

    Bakker Bart: Ondersteuning en in overleg blijven is cruciaal

    Interview

    De horecabranche is zwaar getroffen door de coronacrisis, maar gelukkig hebben de meeste franchisenemers van Bakker...

    'Het voelt niet als werken'

    Vijf jaar moesten Linda en Martijn Wolsink wachten voordat hun droom, een Bakker Bart-vestiging in Doetinchem...

    Beter presteren dankzij big data en slimme algoritmes

    Algemeen

    De administratieve handelingen van zo’n tweehonderd franchisenemers van Jumbo bestaan tegenwoordig nog maar uit één...

    Bakker Bart leidt talent zelf op

    Reportage

    Veel succesvolle franchisenemers werkten al binnen de formule, merkten ze bij Bakker Bart. Daarom besloten ze zelf...

    Franchise+: marktmeester van de franchisewereld

    Uitgelicht

    Franchise+ bestaat 25 jaar. Wat ooit begon met alleen een vakblad is inmiddels onder de vleugels van directeur...

    Terugblik op Franchise+ Event

    Algemeen

    Op 23 november vond het Franchise+ Event, de jaarlijkse inspiratiedag voor franchisegevers, plaats. 

    ‘Er waait een frisse wind, dankzij de nieuwe invulling van de overlegstructuur’

    Algemeen

    Bart’s Retail heeft een nieuwe overlegstructuur met de franchisenemers. Eentje die onder begeleiding van Ludwig &...

    Interne opleiding levert succesvolle franchisenemers

    Algemeen

    Het leven lacht Bakker Bart weer toe. Er gaat een frisse wind door de formule en dit creëert eenheid, nog meer...

    'Franchise is succesvol groeimodel'

    Uitgelicht

    Hij adviseert al vele jaren franchisegevers en -nemers over het opzetten, uitbouwen en verbeteren van hun franchise...

    Hoog Catharijne in de steigers: verbouwingsstress bij franchisenemers

    Franchise and the city

    Hoog Catharijne staat in de steigers. Het winkelcentrum wordt vernieuwd, wordt lichter, ruimer, toegankelijker en...

    Turbulentie in franchise: uitvergroot in de media of structureel probleem?

    Uitgelicht

    De kranten staan al jaren bol van verhalen over onenigheid tussen (groepen) franchisenemers en hun franchisegever...

    De nieuwe koers van Bakker Bart

    Coverstory

    Het aantreden van een nieuwe algemeen directeur heeft voor Bakker Bart een nieuw tijdperk ingeluid. Met het vizier...

    Franchisebeurs: Geslaagd evenement

    Reportage

    Hoe aantrekkelijk is franchise nog? De vraag doemt op na alle discussies van de afgelopen tijd over deze...

    Doetinchem, een voorbeeld voor Nederland

    Franchise and the city

    Veel binnensteden hebben te maken met leegstand en teruglopende bezoekersaantallen. Doetinchem wordt landelijk...

    Franchise in Nijmegen

    Franchise and the city

    Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

    Franchisenemers leren veel van elkaar

    Algemeen

    Ondernemers hebben de naam eigenwijs te zijn maar voor franchisenemers geldt dat ze daarnaast in ieder geval open...

    Monique Buruma: geen toekomst zonder Bakker Bart

    Franchisenemersportret

    Ze begon er als weekendhulp en kan zich nu, als franchisenemer, geen leven meer voorstellen zonder Bakker Bart. Het...

    Beurs Onderneemt't! trekt divers publiek

    Reportage

    De beurs Onderneem ’t! die op 13 en 14 april in Hoevelaken is gehouden, heeft veel bezoekers getrokken. Het waren...

    Bakker Bart: "Iedereen heeft een roze hart"

    Interview

    Op 1 oktober vorig jaar werd Bert Bargboer benoemd tot algemeen directeur van Bart’s Retail, de moederorganisatie...

    Moet ik alles doen wat een franchisegever zegt?

    Reportage

    De franchisegever wil overgaan op een peperduur kassasysteem. Ben je verplicht om daaraan mee te doen? En wat kun...

    Den Bosch: historische, maar ook strenge stad

    Reportage

    Wat is de kracht van Den Bosch? Wat zou de stad kunnen verbeteren? De wethouder en enkele franchisenemers geven...

    De stelling 2008

    Interview

    Actuele aanleiding voor deze stelling was het vertrek van een franchisenemer met 27 vestigingen uit de DA-formule...

    Wim Löbker: Er moet iets gebeuren bij Bakker Bart

    Uitgelicht

    De afgelopen maanden stond hij veelvuldig in de schijnwerpers. Franchisenemer Wim Lobker (52) van de Bakker Bart...

    Franchise in... Maastricht

    Franchise and the city

    Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

    Bakker Bart op weg naar honderdste vestiging

    Algemeen

    Succesverhalen beginnen vaak bescheiden. Toen Amsterdammer Bart van Elsland in 1978 zijn eerste winkel in het...

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang direct vrijblijvend het informatiepakket in je email!
    Informatie aanvragen
    Ontvang direct vrijblijvend het informatiepakket in je email!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    1977
    Aantal vestigingen
    155
    Waarvan franchise
    150
    Entreegeld
    €11.500
    Franchise fee
    12,7% van de netto omzet
    Benodigd eigen vermogen
    €11.500
    NFV lid
    Ja