Bakker Bart

De Bakker Bart formule

Bakker Bart is een ondernemende formule met hart voor brood. Al meer dan 40 jaar. De oer-Hollandse formule is een begrip in Nederland en bestaat inmiddels uit 155 winkels, verspreid door het land. Wij bedienen ruim 12,5 miljoen tevreden gasten per jaar met producten uit eigen bakkerij.

Formule pijlers

Bij Bakker Bart geniet je gemakkelijk van lekkers uit eigen bakkerij. Met de propositie ‘Altijd vers, vertrouwd en op elk moment speciaal voor jou gemaakt’ is de missie van Bakker Bart om ervoor te zorgen dat elk moment een moment kan zijn om lekker te genieten van lekkers uit de eigen bakkerij. Met deze positionering richt de formule zich op twee klantsegmenten: de snelle stedeling en de drukke dorpeling.

Bezorgen

De laatste jaren heeft maaltijdbezorging een vlucht genomen in Nederland met de opkomst van Thuisbezorgd.nl en andere bestelplatformen. Bakker Bart is hierop ingesprongen en mag zich tegenwoordig de grootste lunchbezorger van Nederland noemen. 

Met een geheel vernieuwde (mobiele)webshop, speelt Bakker Bart in op de groeiende bezorg behoefte. Met deze omnichannel strategie heeft Bakker Bart zichzelf wederom opnieuw uitgevonden voor de volgende generatie Nederlandse consumenten.

Nieuwsgierig?

Heb jij POWER en ben jij:

  • Ondernemend
  • Gastvrij
  • Teamplayer
  • Planner
  • Organisator

én heb jij een passie voor brood en denk je in kansen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Neem daarom vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. De koffie staat klaar!

Dit zegt ondernemer Martijn:
 

Bakker Bart

Bart’s Retail is een full-service franchiseorganisatie van het concept Bakker Bart. De service bestaat uit centrale inkoop, marketing, automatisering, administratie, commerciële winkelbegeleiding, training&opleiding, P&O, juridische zaken en projectinrichting.

Eind 2019 heeft Bart’s Retail een nieuw formuleconcept gelanceerd. Hierbij is een vernieuwde huisstijl geïntroduceerd, is de routing zowel in de zaak als achter de schermen, geoptimaliseerd en zijn er verbeteringen doorgevoerd in het productieproces. Hiermee wordt duidelijk ingespeeld op de laatste marktontwikkelingen en wordt de bedrijfsvoering verbeterd.

De energie Bakker Bart

De kernwaarden van Bakker Bart zijn gastgericht, vakmanschap en duidelijk. Het gevoel dat we delen en de ‘POWER’ die ons samen succesvol maakt is:

  • Plezier
  • Ondernemend
  • Waardering
  • Eigenaarschap
  • Resultaatgericht

Dit is het gevoel dat we delen en de energie die ons samen zo succesvol maakt!

Waarom Bakker Bart?

Bij Bakker Bart ben je eigen baas binnen de formule. Je hebt voldoende vrijheden om invulling te geven aan jouw bedrijf en bent daarmee zelf verantwoordelijk voor je eigen succes. En met Bart's Retail als franchisegever heb je een ervaren en solide vangnet achter je staan.

Om ervoor te zorgen dat je goed voorbereid aan het ondernemerschap kunt beginnen, gaan wij zorgvuldig te werk in het werving en selectie traject. Assessments en screening op basis van je (financiële) achtergrond en integriteit (waaronder BKR onderzoek, VOG verklaring en referenties) zijn altijd onderdeel van het volledige traject.

Bakker Bart: Ondersteuning en in overleg blijven is cruciaal

Interview

De horecabranche is zwaar getroffen door de coronacrisis, maar gelukkig hebben de meeste franchisenemers van Bakker...

'Het voelt niet als werken'

Vijf jaar moesten Linda en Martijn Wolsink wachten voordat hun droom, een Bakker Bart-vestiging in Doetinchem...

Beter presteren dankzij big data en slimme algoritmes

Algemeen

De administratieve handelingen van zo’n tweehonderd franchisenemers van Jumbo bestaan tegenwoordig nog maar uit één...

Bakker Bart leidt talent zelf op

Reportage

Veel succesvolle franchisenemers werkten al binnen de formule, merkten ze bij Bakker Bart. Daarom besloten ze zelf...

Franchise+: marktmeester van de franchisewereld

Uitgelicht

Franchise+ bestaat 25 jaar. Wat ooit begon met alleen een vakblad is inmiddels onder de vleugels van directeur...

Terugblik op Franchise+ Event

Algemeen

Op 23 november vond het Franchise+ Event, de jaarlijkse inspiratiedag voor franchisegevers, plaats. 

‘Er waait een frisse wind, dankzij de nieuwe invulling van de overlegstructuur’

Algemeen

Bart’s Retail heeft een nieuwe overlegstructuur met de franchisenemers. Eentje die onder begeleiding van Ludwig &...

Interne opleiding levert succesvolle franchisenemers

Algemeen

Het leven lacht Bakker Bart weer toe. Er gaat een frisse wind door de formule en dit creëert eenheid, nog meer...

'Franchise is succesvol groeimodel'

Uitgelicht

Hij adviseert al vele jaren franchisegevers en -nemers over het opzetten, uitbouwen en verbeteren van hun franchise...

Hoog Catharijne in de steigers: verbouwingsstress bij franchisenemers

Franchise and the city

Hoog Catharijne staat in de steigers. Het winkelcentrum wordt vernieuwd, wordt lichter, ruimer, toegankelijker en...

Turbulentie in franchise: uitvergroot in de media of structureel probleem?

Uitgelicht

De kranten staan al jaren bol van verhalen over onenigheid tussen (groepen) franchisenemers en hun franchisegever...

De nieuwe koers van Bakker Bart

Coverstory

Het aantreden van een nieuwe algemeen directeur heeft voor Bakker Bart een nieuw tijdperk ingeluid. Met het vizier...

Franchisebeurs: Geslaagd evenement

Reportage

Hoe aantrekkelijk is franchise nog? De vraag doemt op na alle discussies van de afgelopen tijd over deze...

Doetinchem, een voorbeeld voor Nederland

Franchise and the city

Veel binnensteden hebben te maken met leegstand en teruglopende bezoekersaantallen. Doetinchem wordt landelijk...

Franchise in Nijmegen

Franchise and the city

Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

Franchisenemers leren veel van elkaar

Algemeen

Ondernemers hebben de naam eigenwijs te zijn maar voor franchisenemers geldt dat ze daarnaast in ieder geval open...

Monique Buruma: geen toekomst zonder Bakker Bart

Franchisenemersportret

Ze begon er als weekendhulp en kan zich nu, als franchisenemer, geen leven meer voorstellen zonder Bakker Bart. Het...

Beurs Onderneemt't! trekt divers publiek

Reportage

De beurs Onderneem ’t! die op 13 en 14 april in Hoevelaken is gehouden, heeft veel bezoekers getrokken. Het waren...

Bakker Bart: "Iedereen heeft een roze hart"

Interview

Op 1 oktober vorig jaar werd Bert Bargboer benoemd tot algemeen directeur van Bart’s Retail, de moederorganisatie...

Moet ik alles doen wat een franchisegever zegt?

Reportage

De franchisegever wil overgaan op een peperduur kassasysteem. Ben je verplicht om daaraan mee te doen? En wat kun...

Den Bosch: historische, maar ook strenge stad

Reportage

Wat is de kracht van Den Bosch? Wat zou de stad kunnen verbeteren? De wethouder en enkele franchisenemers geven...

De stelling 2008

Interview

Actuele aanleiding voor deze stelling was het vertrek van een franchisenemer met 27 vestigingen uit de DA-formule...

Wim Löbker: Er moet iets gebeuren bij Bakker Bart

Uitgelicht

De afgelopen maanden stond hij veelvuldig in de schijnwerpers. Franchisenemer Wim Lobker (52) van de Bakker Bart...

Franchise in... Maastricht

Franchise and the city

Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

Bakker Bart op weg naar honderdste vestiging

Algemeen

Succesverhalen beginnen vaak bescheiden. Toen Amsterdammer Bart van Elsland in 1978 zijn eerste winkel in het...

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
1977
Aantal vestigingen
177
Waarvan franchise
173
Entreegeld
€ 11.500
Jaarlijkse fee
8%
NFV lid
Ja