Jamin

Jamin is de vrolijkste verwenwinkel van Nederland. Jamin biedt de franchisenemer een uitgekiende assortimentssamenstelling met aantrekkelijke marges. Bovendien kan de franchisenemer rekenen op ondersteuning van Jamin om van de winkel een succes te maken.
Jamin heeft nu 95 winkels in Nederland, waarmee de franchiseformule marktleider in de zoetwaren branche is. De franchiseformule blijft vernieuwen en wil graag verder groeien. Alle toekomstige winkels worden volgens nieuw concept ingericht en ook de bestaande winkels worden in versneld tempo omgetoverd tot moderne winkels.

De naamsbekendheid van Jamin is 95%. Jamin heeft, in tegenstelling tot veel andere winkelketens, geen concurrentie van internet. De winkels worden gerund door gedreven franchisenemers met passie voor het vak. Juist de passie, het vakmanschap en het plezier in het werk zorgen ervoor dat Jamin een succes is.

Door de centrale inkoop van het assortiment profiteert de franchisenemer van hoge marges. Bovendien regelt Jamin de meest uiteenlopende zaken voor haar franchisenemers, zoals de samenstelling van het assortiment en de winkelformule maar ook bevoorrading, reclamecampagnes en praktische opleidingen. De franchisenemer wordt ondersteund door de Jamin franchisemanagers, die als bedrijfsadviseur helpen bij zaken zoals winkelpresentatie, personeel en financiën.

Al 30 jaar superblij met Jamin

Vanuit de kaasbranche rolden ze zomaar in de zoetwaren van Jamin. Dat was dertig jaar geleden en nog steeds drijven...

Vital4Skool, fit20 en SNS strijden om NFV Franchise Trofee

NFV

De Trofee wordt sinds 2004 ieder jaar uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en...

‘Wij zijn op en top franchise’

Algemeen

De snelle marktontwikkeling in de retail vraagt om het maken van duidelijke keuzes. Bij Jamin en Multi-Vlaai weten...

Eigenaren Multi-Vlaai en Jamin nemen Limburgia over

Interview

Kees Hermans en Maarten Steinkamp, onder meer bekend van de formules Jamin en Multi-Vlaai, hebben per 1 september...

‘De vele ontwikkelingen in het assortiment maken Jamin dynamisch’

Reportage

Innovatie op innovatie. Jamin doet het. Naar tevredenheid van franchisenemer Wim Steen. “Alles wat nieuw is, neem...

Hoog Catharijne in de steigers: verbouwingsstress bij franchisenemers

Franchise and the city

Hoog Catharijne staat in de steigers. Het winkelcentrum wordt vernieuwd, wordt lichter, ruimer, toegankelijker en...

Venlo, een goed bewaard geheim

Franchise and the city

Venlo heeft veel te bieden, maar dat moet nog meer overgebracht worden op de rest van Nederland, in Duitsland weten...

Financiering in franchise: niets is meer wat het was

Uitgelicht

Banken verstrekken nog maar mondjesmaat kredieten. Het is een veelgehoorde opmerkingen in de franchisesector, al...

De herrijzenis van snoepgigant Jamin

Geschiedenis

In de rubriek de geschiedenis van portretteert Franchise+ een in Nederland actieve franchiseorganisatie die zijn...

Honger van ambitieus Fun Food Nederland nog niet gestild

Coverstory

Belofte maakt schuld. Formulehuis Fun Food Nederland maakte juni vorig jaar in Franchise+ duidelijk te willen...

Doetinchem, een voorbeeld voor Nederland

Franchise and the city

Veel binnensteden hebben te maken met leegstand en teruglopende bezoekersaantallen. Doetinchem wordt landelijk...

Jamin introduceert nieuw design in winkels

Algemeen

Op 22 oktober opende Jamin twee nieuwe vestigingen in Zwolle en Geleen. In beide winkels wordt een nieuw...

Fun Food Nederland ruikt kansen en bouwt aan formulehuis

Coverstory

Franchiseformules MultiVlaai en Jamin, samen ruim 200 franchisewinkels, vallen voortaan onder de vleugels van Fun...

Franchise in... Leiden

Franchise and the city

Franchise+ gaat op pad in een stad en laat ondernemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun stad...

Jamin: aantrekkelijke verwenwinkels

Coverstory

Op 15 september ondertekende Kees Hermans namens Hermans Retail Europe de overname van de meerderheid van de...

Samen denken, samen doen

Algemeen

Vorig jaar is Jamin overgenomen door een aantal particuliere investeerders. Begin januari trad er een compleet...

Franchise in... Maastricht

Franchise and the city

Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
1985
Aantal vestigingen
95
Waarvan franchise
93
Entreegeld
€ 10.000
Jaarlijkse fee
6%
Totale investering
€ 120.000
Eigen vermogen
€ 33.000
NFV lid
Ja