Samenwerking Jamin en Deliveroo is test met potentie voor ondernemers

“De functie van de winkel verandert”, weet Maarten Steinkamp van Jamin en Multi-Vlaai. De opkomst van het online winkelen bijvoorbeeld zorgt voor een ander speelveld, stelt hij. “Dat betekent dat wij als franchisegever innovatief moeten zijn en blijven en door middel van nieuwe initiatieven het ecosysteem gezond moeten houden.”
 
Recent maakte Jamin bekend dat het gaat samenwerken met bezorgdienst Deliveroo. “Het is een test hoor”, haast Steinkamp zich te zeggen. “Maar wel een test met potentie voor onze ondernemers. Anders deden we het natuurlijk niet”, lacht hij. 

De Jamin-winkel in de Leidsestraat in Amsterdam gaat in de test als ‘bestelwinkel’ fungeren. Het personeel zorgt ervoor dat tijdens de openingsuren (10 tot 22 uur) de bestellingen via Deliveroo worden afgehandeld. 

“We hebben een eigen webshop en daarnaast is er nu de samenwerking met Deliveroo; klanten kunnen online hun eigen snoepzak samenstellen en laten bezorgen binnen 5 kilometer om de winkel. Nu besteld is binnen een half uur thuis.” Steinkamp ziet veel potentie: “Bedrijven kunnen op termijn een abonnement afsluiten en zo bijvoorbeeld de pot snoep bij de receptie keer op keer laten aanvullen. En heb je een kinderfeestje, dan regel je online gemakkelijk en zonder zorgen het snoep.”

Lees hier meer over in het aankomende Franchise+ vakblad. Abonnement of gratis proefnummer aanvragen? Klik dan hier.