De Ritos franchiseformule

Nederlanders zijn razend enthousiast over Mexican food en poké bowls! Sinds 2018 is het aantal Google-zoekopdrachten naar poké bowls met maar liefst 355% gestegen. Tegenwoordig gaan we steeds vaker uit eten en laten we ons eten steeds vaker thuisbezorgen. Ritos is een healthy, fast-casual fusion concept. Hier kan de consument terecht voor zowel warme Mexicaanse gerechten als poké bowls en sushi burritos! Ritos wil groeien in Nederland en zoekt per direct franchisenemers!

Mexicaanse burritos en Hawiiaanse poké bowls of Hawiiaanse burritos en Mexicaanse poké bowls.. voor elk wat wils

Waarom franchisenemer worden bij Ritos? 

Het mag duidelijk zijn dat de poké bowls en sushi burritos bijna niet meer weg te denken zijn uit het Nederlandse horeca- en thuisbezorgd-landschap. Daarnaast is de Mexicaanse keuken hot in Nederland en blijft het bestellen van eten groeien. Dit alles ondanks het einde van de lockdown. Ritos is een concept wat perfect inspeelt op de ontwikkelingen in de markt. Het is daarom relevant voor een bredere doelgroep, waardoor er meer afzetmogelijkheden zijn.

Ritos is minder afhankelijk van één specifieke keuken, waardoor het makkelijker een pivot kan doorvoeren. Hierdoor kan Ritos snel reageren op veranderingen in de markt en eisen van de klant. Het doen van grote concessies in het daadwerkelijke concept is daarom overbodig. Ook heeft Ritos laten zien in tijden van corona dat het een bewezen en sterk bezorgconcept is. Door goede samenwerkingen met diverse bezorgdiensten- en platformen, kan het goed inspelen op de alsmaar groeiende food-delivery markt. 

De stijgende vraag naar meer poké en Mexican fusion restaurants heeft Ritos gedwongen om verder uit te breiden via franchise!

    franchisenemer Ritos aan het woord
    Divano, franchisenemer bij Ritos in Eindhoven

    "Op mijn 19e ben ik begonnen als allround medewerker bij Ritos in Utrecht. Al snel groeide ik door tot floormanager en heb ik veel relevante werkervaring opgedaan binnen Ritos. Tijdens mijn werk bij Ritos is er een passie ontstaan om mijn eigen restaurant te openen. In onderling goed overleg kon ik franchisenemer worden bij Ritos. Met trots kan ik zeggen dat ik in loondienst ben begonnen, maar nu elke dag de deuren open doe van mijn eigen Ritos franchisevestiging!" 

    Over de franchiseformule Ritos    

    Ritos is een gezond, fast-casual restaurant, dat twee verschillende keukens combineert in één menu. De belangrijkste keukens zijn Mexicaans en Hawaiiaans, met een Japans tintje. Op 24 januari 2017 opende Ritos haar eerste vestiging. Uiteindelijk zijn ze gegroeid naar zeven vestigingen, waarvan één vestiging in franchise is.  

    Het onderscheidend vermogen van de Ritos formule t.o.v. de concurrentie zit in:

    • Fusion keuken.
    • Zeer gevarieerd assortiment (assortiment biedt namelijk powerfood, healthy food, vlees, vis, warm, koude gerechten aan).
    • Diverse en uitgebreide menukaart, waardoor Ritos relevant is zijn voor een grote doelgroep en dus een grotere afzetmarkt.

    Wat is de training & support die je krijgt van Ritos als franchisegever?

    Op het moment dat je start als franchisenemer, krijg je bij Ritos meerdere (intake) gesprekken. Op deze manier wordt beoogd dat alle theorie duidelijk is.  Vervolgens doorloop je een inwerktraject van circa twee weken, in één van Ritos haar vestigingen. Wanneer je je eigen Ritos vestiging gaat openen en exploiteren, krijg je begeleidende hulp van een ervaren medewerker. Het inwerktraject begint dan in je eigen zaak.   

    Na de start van je eigen vestiging kan je als franchisenemer altijd terecht met vragen bij Ritos. Ook zal Ritos je constant support & training geven. Naarmate je meer ervaren wordt en meer op eigen benen kan staan, wordt het contact afgebouwd. Dit kan door doormiddel van het inplannen van gesprekken op maandbasis of kwartaalbasis.

    Na voltooiing van alle trainingen ben je klaar om je eigen Ritos franchisevestiging te runnen. 

    De geschikte Ritos franchisenemer 

    Ritos heeft een duidelijk profiel geschetst als het gaat om de franchisenemers. Ritos heeft aangegeven op zoek te zijn naar de volgende kandidaat-ondernemer:

    • Enige ervaring en/of affiniteit met de horeca is een must. Veel ervaring en affiniteit met de horeca is een pré. 
    • Ondernemers gericht op groei en potentieel meerdere vestigingen, waar een enkele zaak is ook mogelijk is.
    • Ondernemend is geen must.
    • Niet schuw voor lange werkdagen, vooral in het begin.  

    Geïnteresseerd?  

    Maak je eigen Ritos franchiserestaurant tot een populaire plek en bestemming in jouw regio. De Mexicaanse en Hawiiaanse sfeer is ontworpen om hip, kalm, leuk, creatief en uitnodigend te zijn. Het biedt de perfecte plek voor maaltijden met familie, vrienden, een date, een lunch met collega's... eigenlijk voor iedereen!

    Geïnteresseerd in het openen van je eigen Ritos franchise, dan komen we graag met jou in contact!

    Vul het aanvraagformulier in en kom meer te weten over het openen van je eigen Ritos vestiging!

    Het ontstaan van Ritos

    Ritos is ontstaan door een onbevredigd verlangen naar gevarieerd, gezond en vooral lekker eten. Daarnaast was er een constatering dat het aanbod op de Nederlandse markt vaak beperkt en geprijsd was. Toen dachten beide oprichters van Ritos, dat kan beter! 

    Jeugdvrienden Marwan en Kaiwah zijn toen hun zoektocht begonnen naar de lekkerste rollen en bowls, om zo twee keukens te combineren in één concept. Dat was er namelijk nog niet. Althans, niet in de healthy, fast-casual (bezorg) markt. De Mexicaanse keuken serveert heerlijk vlees en is goed voor de warme bowls en rolls. De Hawaiiaanse & Japanse keuken leent zich uitstekend voor de visliefhebbers en is heerlijk voor salades of rollen. 

    Japan, VS, Europa en Mexico! Alles is voorbijgekomen om zo de perfecte receptuur te ontwikkelen. Het moest snel, voedend en gezond zijn, maar vooral lekker zijn. Op 24 januari 2017 was het dan zover! De eerste Ritos vestiging opende zijn deuren in Utrecht en heeft sindsdien super enthousiaste maar vooral positieve reacties ontvangen van klanten, fans en media.     

    Missie, visie & kernwaarden van de organisatie

    Missie Ritos

    Ritos wil het grootste fusion concept worden in de healthy, fast-casual (bezorg)markt. 
    * toelichting op de term "fast-healthy-casual food: tussenconcept tussen fastfood en informeel dineren met de nadruk op kwalitatieve gezonde ingrediënten/producten.

    Visie Ritos 

    Wij willen als organisatie een gezamenlijk toekomstbeeld vaststellen dat healthy fast-casual, het nieuwe fast-food wordt!

    Kernwaarden

    - Gezond
    - Snel
    - Fusion
    - Toegankelijk

    Wat zijn de (groei)doelstellingen op korte, middellange en langere termijn?

    • Op korte termijn willen wij graag voor het aankomende jaar met drie franchisenemers groeien 
    • Op middellanger termijn willen we graag negen franchisenemers toevoegen in een tijdsbestek van 24 maanden. Daarnaast willen wij een alternatieve keuken toevoegen en introduceren binnen het Ritos concept. Bijvoorbeeld Fresh Vietnamese & Poké bowls, aangezien dit goed past binnen ons concept. 
    • Op lange termijn willen wij de grootste franchisegever worden in de healthy fast-casual (bezorg)markt. Wij geloven en streven ernaar dat in elke grote stad meerdere Ritos filialen zijn.  Met elk een eigen afzetgebied of verschillende fusiekeuken in hetzelfde afzetgebied. 

    Trends & Ontwikkelingen in de markt door de ogen van de franchisegever

    • Nederland houdt en blijft houden van internationale keukens
    • De bezorgmarkt is sterk groeiend en die groei blijft aan. Dit ondanks het einde van de lockdown.
    • Men heeft meer te besteden en wilt ook meer besteden aan lekker, gevarieerd en eerlijk eten. Men wordt ook beïnvloed door foodbloggers, flashy videos op instagram, etc.  
    • De consument wordt zich steeds meer bewust en is kritisch over de keuze in voedsel. Gezond eten, healthy lifestyle, eerlijke ingrediënten, etc. 
    • De fast-food chains nemen in populariteit af. Nederlanders staan open voor gezonde alternatieven opties. Een voorbeeld is dat je ook de jongere doelgroep een poké bowl ziet halen, terwijl dit voorheen voornamelijk de doelgroep 20 jaar en ouder was. 
    • Nieuwe concepten schieten als paddenstoelen uit de grond. De markt wordt constant toegetreden door nieuwe en concurrerende concepten. Het gevolg is dat er keuzestress ontstaat bij ondernemers die een eigen zaak willen beginnen. Franchise is een bewezen en bestaand concept en kan dus voor startende ondernemers een oplossing zijn. 
    Geïnteresseerd in deze formule?
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    2021
    Aantal vestigingen
    6
    Waarvan franchise
    1
    Entreegeld
    € 7.500
    Jaarlijkse fee
    5.5%
    Totale investering
    € 110.000
    Eigen vermogen
    € 25.000