Hayai Sushi

    Hayai Sushi is al jarenlang razend populair in Nederland, steeds vaker gaan Nederlanders naar sushirestaurants of laten ze hun favoriete sushirollen bij zich thuis bezorgen. Al sinds de start in 2016 zijn zij innovatief, vooruitstrevend en ambitieus!

    Ooit zijn zij begonnen met een enkele vestiging in Den Haag die later de basis heeft gevormd voor hun welbekende fresh-only sushi concept. De komende jaren groeien zij nog eens met 20 locaties uit tot een van de grootste sushi ketens van Nederland. Sluit jij je ook aan bij hun geweldige netwerk van ondernemers?  

    Hayai Sushi

    Het verschil bij Hayai Sushi zit ‘m in het moment van de bereiding. De sushi wordt pas gemaakt zodra er een bestelling binnenkomt zodat ze de klant een zo vers & uniek mogelijke smaakervaring kunnen aanbieden, en dat proef je meteen. Door hun verse bereiding in combinatie met de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding heeft Hayai Sushi zichzelf weten te onderscheiden in de groeiende markt van het sushi bezorgen. De kwaliteit van hun producten heeft ze binnen enkele jaren tot een van de snelst groeiende sushi ketens van Nederland gemaakt. En dat blijft niet onopgemerkt.  Ieder jaar ontvangen zij honderden aanvragen van ondernemers. Na een aantal goede gesprekken en het doorberekenen van de exploitatie, blijft er een select aantal ondernemers over die geschikt zijn om met Hayai Sushi aan de slag te gaan. Ben jij de ondernemer die bij Hayai Sushi past? 

    Franchisen bij Hayai Sushi

    Hayai Sushi werkt uitsluitend met franchisenemers. Dat maakt hun organisatie zeer efficiënt want alles wat zij doen staat in het teken van hun franchisenemers. Hun doel is om het concept door heel Nederland uit te rollen en daarom vinden ze het belangrijk aan alle ondernemers een laagdrempelige instap te bieden. Hiernaast biedt Hayai Sushi nog een aantal andere grote voordelen voor ondernemers om zich aan te sluiten bij hun concept, waaronder: 

    • Lage instapfee
    • Lage franchisefee 
    • Een bewezen concept 
    • Eigendom van vestiging
    • Lagere fees op bestelplatformen
    • Theoretische ondersteuning (hygiënecode)
    • Voordeel met inkopen bij verschillende leveranciers
    • Praktische ondersteuning (sushi maken, vissen fileren)
    • Veel ondersteuning bij verschillende facetten van het ondernemerschap 
    • Ondersteuning vanaf de start (Bijvoorbeeld met de verbouwingen of huuronderhandelingen) 

    Een goede voorbereiding is het halve werk en daar besteedt Hayai Sushi dus veel aandacht en tijd aan. Dit verwachten zij natuurlijk ook van jou!

    Vestigingslocatie

    Op basis van onderzoek heeft Hayai Sushi een groot aantal plaatsen geselecteerd waar zij nog franchisevestigingen willen openen. Zij willen de komende jaren ervoor zorgen dat ze door heel Nederland te vinden zijn en iedereen kan genieten van hun vers bereidde sushi. Niet alle locaties zijn onderzocht door Hayai Sushi, dus als jij een goede locatie op het oog hebt, laat het dan weten zodat jullie samen kunnen onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.

    Investering bij Hayai Sushi

    Als franchisenemer van Hayai Sushi ben je zelf verantwoordelijk voor de investering. De investering bedraagt gemiddeld € 50.000,- afhankelijk van de benodigdheden voor de inrichting en afbouw van de locatie.

    Hayai Sushi is zeer betrokken bij haar ondernemers, daarom denken zij mee bij het verbouwen van en onderhandelen voor jouw vestiging. Het minimaal eigen vermogen dat je nodig hebt, bedraagt € 20.000,-. Dit eigen vermogen kan bestaan uit bijvoorbeeld spaargeld en/of een privélening (achtergestelde lening).     

    Heb jij het in je?

    Wil jij voor jezelf beginnen en voel jij je als een vis in het water bij een sterk merk als Hayai Sushi? 

    Het ontstaan van Hayai Sushi

    Het Sushi bezorgen was al langer een opkomende trend in de bezorgtak. Twee vrienden van elkaar waren begonnen als bezorgers in een Sushi bezorgrestaurant. In een aantal jaar tijd hebben zij alle facetten van het vak geleerd. Begonnen als 16e jarige bezorgers hebben zij zich over de jaren heen opgewerkt tot het zelfstandig voorbereiden en bereiden van alle soorten sushi’s, waaronder het fileren van hele vissen tot aan het rollen van speciale softshell Urumaki rolls. Na jaren ervaring op te hebben gebouwd in de bezorgwereld besloten zij uiteindelijk om samen een eigen Sushi zaak te starten. Nadat zij onderzoek hadden gedaan naar potentiële vestigingslocaties vonden zij de perfecte plek om een sushi zaak te openen aan de Denneweg in Den Haag. 

    De naam Hayai Sushi is ontstaan door goed na te denken over wat belangrijk is in de bezorgwereld. Snelheid, rap, vlot en voortvloeiend waren woorden die bij hun opkwamen. Hierdoor zijn zij opzoek gegaan naar een pakkend Japans woord dat dit goed vertegenwoordigt en kwamen uit bij het woord ‘’Hayai’’ wat in het Japans letterlijk ‘’vlot’’ betekent. Zo is de naam Hayai Sushi ontstaan.

    Op 16 Juni 2016 is de eerste zaak geopend aan de Denneweg in Den Haag. Na een succesvol jaar in Den Haag besloten de heren om een tweede vestiging te openen in  het centrum van Rotterdam. Weliswaar nog zonder franchise gedachtes waren zij wel bezig met het uitbreiden van het concept en het idee. In Maart 2018 ging de derde vestiging open in Delft. Dit was tevens hun eerste franchise filiaal. Vanuit hier is het franchise concept doorgegroeid naar Amsterdam en een jaar later in 2019 naar Utrecht. Na deze eerste 5 vestigingen is het franchise concept uitgegroeid naar een van de grootste Nederlandse sushi ketens

    Missie

    Wat is de missie van de organisatie?    Het zo vers mogelijk bereiden van sushi waarbij deze zo snel mogelijk bezorgd word bij de klant. 

    Visie 

    Wij willen elke doelgroep binnen alle socio-economische klassen in Nederland bereiken met onze verse Sushi en een zo groot mogelijk operatiegebied creëeren in Nederland.

    Kernwaarden

    • Versheid
    • variëteit
    • eerlijke prijs/kwaliteit verhouding
    • kwaliteit
    • tijdsgemak voor de klant

    Doelstellingen

    Korte Termijn

    Het vereenvoudigen van de werkprocessen van alle franchisenemers zodat deze zich goed kunnen focussen op wat echt belangrijk is, het runnen van hun eigen bedrijf. 

    Middellange Termijn

    Wij willen ons in de toekomst meer gaan focussen op het verantwoord ondernemen. Zo willen we in de toekomst duurzaam verpakkingsmateriaal gebruiken en ervoor zorgen dat er minder verspilling is door bijvoorbeeld voertuigen zonder uitstoot te gaan gebruiken.

    Lange Termijn

    Op de lange termijn willen wij ons bezig houden met het uitzetten van het concept door heel Nederland. Zo zijn er nog een groot aantal plekken met veel potentie door heel Nederland waar we ons willen vestigen.

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    2018
    Aantal vestigingen
    21
    Waarvan franchise
    18
    Entreegeld
    €7.500
    Franchise fee
    6% (Franchise) & 2% (Marketing)
    Totale investering
    €50.000
    Benodigd eigen vermogen
    €20.000