Juist tijdens een crisis jouw verhaal blijven vertellen!

Social distancing, thuiswerken, vestigingen die moeten sluiten, een bezorgmarkt die groter wordt en bovenal aandacht voor de gezondheid van iedereen. De impact van het coronavirus op de samenleving en de economie is enorm. Het is een onzekere periode. We horen, zien en lezen veel nare berichten. Gelukkig is er ook een andere kant aan deze moeilijke tijd: mensen staan klaar voor elkaar, er ontstaan succesvolle initiatieven vanuit franchisenemers en andere mooie berichten laten de saamhorigheid en kracht in deze crisis zien.

Juist nu is het ontzettend belangrijk om deze kracht te laten zien. Dit is niet alleen positief en inspirerend, maar ook een strategische must! 

Een strategie is voor de lange termijn, deze 'tijdelijke crisis' mag geen invloed hebben op jouw strategie, hooguit op de tactieken die je gebruikt om je strategie te realiseren. Dit betekend waar nodig focussen op andere onderdelen en zaken anders plannen, om alsnog het doel te bereiken. Als dit allemaal voorbij is zullen de formules die hebben doorgezet en de marketing hebben voortgezet tijdens deze stille maanden de meeste vruchten plukken van een herstellende economie. Keer op keer blijkt dat bedrijven die aan hun strategie en marketing vasthouden sterker uit de crisis komen, terwijl partijen die vanuit angst actie reageren in de regel zwakker uit de crisis komen.

Storytelling is tijdens deze crisis een belangrijker onderdeel van de marketingstrategie dan ooit. Verhalen raken het gevoel, nemen je mee op een emotionele achtbaan, waardoor je gefascineerd blijft. Daar komt bij dat verhalen veel beter worden onthouden dan ‘droge’ informatie. Kortom: met jouw verhaal informeer je, laat je de kracht van jouw formule zien en inspireer je potentiële nieuwe franchisenemers.

De kracht van Franchise

Franchise+ brengt 26 november 2020 een speciale editie van het vakblad uit met als thema ‘De kracht van franchise’

In deze uitgave staan we stil bij de effecten van het corona-virus op de franchisebranche. We laten zien hoe franchiseformules hun ondernemers bijstaan en ondersteunen in deze uitdagende periode. Juist in deze periode ervaren franchisenemers hoe belangrijk het is om aangesloten te zijn bij een franchiseformule!

Ook publiceren we interviews met franchisenemers die in deze tijd met creatieve oplossingen de crisis doorkomen en met franchisenemers die maatschappelijk verantwoord ondernemen  in deze tijd hoog in het vaandel hebben staan.

Met deze uitgave willen we laten zien dat de kracht van Franchise is dat je gezamenlijk deze periode doorkomt en dat 1 + 1 binnen franchise inderdaad 3 is! 

Doe mee en laat jouw kracht tijdens deze crisis zien!

Wil je mee doen, meer informatie of heb je advies nodig over storytelling? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier.

Advertorial
Janise Gomes
Marketing Manager

Media- en Marketingbedrijf Franchise+ dé aangewezen partner in franchisegroei. Onze missie is om mensen die iets met franchising hebben of willen bij elkaar te brengen. Hiervoor zetten wij diverse online en offline mediakanalen in. Afgestemd op jouw formule.