5 redenen waarom evenementen essentieel zijn voor jouw marketingmix
Fysieke evenementen bieden een unieke mogelijkheid om face-to-face contact te hebben met je potentiële franchisenemer. Met een evenement heb je de kans om je prospect in levende lijve te ontmoeten. Daardoor heb je een betere kans om deze te enthousiasmeren voor de kansen die je biedt. Vijf redenen waarom een fysiek evenement zoals de franchisebeurs een belangrijke rol kunnen spelen in jouw marketingmix.
1. Lead generatie
Bij het genereren van leads worden bedrijven geconfronteerd met het beperkte inzicht dat je vooraf hebt bij het werven van kandidaten. Bij "cold selling" werk je met beperkte informatie en ga je vaak blind een pitch in. Met fysieke evenementen heb je het voordeel dat je via een kort gesprek direct kunt filteren of de persoon die voor je staat bij je past. Waarom? Omdat beurzen en andere evenementen groepen samenbrengen binnen een specifieke branche, wat resulteert in snelle toegang tot jouw doelgroep.
2. Wederzijdse aandacht
Eén van de grootste pluspunten van een beurs is tijd en aandacht. Wanneer een bezoeker jou benadert, weet je dat je hun aandacht hebt en kun je ze informeren over jouw product en/of service. Waar advertenties meestal gewoon bekeken worden en persberichten alleen gelezen worden, heb je op een beurs je doelgroep fysiek voor je. Je hebt daarnaast ook de mogelijkheid om ze jouw unieke waarde propositie uit te leggen en waarom zij zaken moeten doen met jou.
3. Bouwen van netwerk
In marketing moet je altijd concurreren om de aandacht van je potentiële franchisenemer. Nieuwe bedrijven merken vaak dat het lastig is om op de radar te komen bij kandidaten, laat staan dat je een call kunt inplannen. Beurzen zijn een fantastische plek om nieuwe connecties op te doen en om je netwerk uit te breiden. Op een fysiek evenement kan je makkelijker een goede, diepere connectie realiseren dan via de telefoon.
4. Hoge Return on Investment (ROI)
Wanneer je geld uitgeeft aan marketing is ROI alles. Niemand wil geld verspillen aan iets wat niet bijdraagt aan de groei van het bedrijf. Echter zal marketing tot op zekere hoogte altijd een gok zijn. Sommige platformen leveren niets voor je bedrijf op, terwijl andere campagnes goed presteren. Met evenementen-marketing krijgen bedrijven wat meer zekerheid. Ten eerste weet je dat je gegarandeerd je doelgroep bereikt dankzij het type evenement waar je staat. Daarnaast toont onderzoek aan dat bezoekers vaker en sneller overgaan tot de aankoop van producten die ze gezien hebben op een evenement.
5. Meer en snellere sales via een beurs
Beurzen bieden een uniek platform aan om je propositie te vermarkten en verkopen. Vaak zorgt marketing ervoor dat je klanten naar je website en/of winkel komen en later overgaan tot aanschaf van een product of dienst. De ''buying cycle'' is veel korter dan andere marketing tactieken en inspanningen. Omdat op een beurs een groot deel van het verkoopproces op de beurs zelf uitgevoerd wordt, is de marketingfunnel van de eerste blootstelling tot aankoop veel korter. In andere woorden; mensen die je op een evenement zoals de franchisebeurs spreekt, zullen sneller overgaan tot het tekenen van de franchiseovereenkomst.
De Franchisebeurs
Franchisebeurs Onderneem 't! vindt dit jaar op donderdag 23 en vrijdag 24 september plaats in het Hart van Holland in Nijkerk. De doelstelling voor onze beurs is tweeledig. Wij willen zoveel mogelijk kandidaat-ondernemers werven om zo een breed publiek te trekken. Publiek dat interesse heeft in het franchisenemerschap. Dit doen we met verschillende marketingtactieken en inspanningen. Daarnaast willen wij een platform bieden voor franchiseformules om nieuwe franchisenemers te werven. We hebben beschreven dat evenementen zoals de franchisebeurs een essentiële impact kunnen hebben binnen jouw marketingmix. Wil je meer weten over hoe een beurs belangrijk kan zijn voor jouw formule? Neem dan contact met ons op via onderstaande formulier of bel naar Paul 035-5485933 of Floris 035-5485944.