Formule
Délifrance
Délifrance is een internationale franchiseformule voor restaurants en corners. Er is een groeiend aantal vestigingen die inmiddels in 16 landen te vinden zijn. Délifrance heeft een naamsbekendheid van 85% binnen de Benelux.
Over de formule
In 1983 startten de eerste ondernemers in Amsterdam en Gouda. Hier kunnen gasten dus al meer dan 30 jaar genieten van de producten van Délifrance. Délifrance gebruikt hun Franse roots om de mooiste producten en service aan te bieden. Dit is ook te linken aan het motto van het merk; ‘het beste geven aan onze gasten.’ Délifrance probeert zo veel mogelijk hun authentieke Franse producten te combineren met de wensen van nu.
Over de producten
Délifrance gebruikt producten uit hun eigen bakkerijen. Het moederbedrijf beschikt over 20 bakkerijen met brood, bladerdeeg en patisserie-producten. Er worden zo veel mogelijk producten gebruikt uit de eigen bakkerijen. Hiermee zetten zij een echt eigen product neer. Deze producten worden aangeboden in de Délifrance-restaurants voor ontbijt, lunch, diner en de Franse tussendoortjes. Naast de Délifrance-restaurants zijn er ook de ‘Grab & Go’ corners. Zij richten zich op de snelle voorbijganger die geen tijd heeft om te stoppen maar wel iets wilt eten of drinken onderweg.
Over de franchisegever
De franchisegever ondersteunt haar franchisenemers. Délifrance biedt hun franchisenemers een opleiding, training en coaching aan. Daarnaast wordt er ook landelijke en lokale marketingondersteuning aangeboden. Ook is er een servicekantoor waar de franchisenemers aan kunnen kloppen.