AH-ondernemers kiezen voor Kwalitaria

Cafetariaformule Kwalitaria ziet een groei in het aantal franchisenemers dat naast een supermarkt kiest voor het openen van een Kwalitaria, al dan niet met een Délifrance shop-in-shop. De combinatie blijkt een aantrekkelijke investering voor retailondernemers, aldus de franchiseformule. 

Zo opent Herbert dit jaar naast zijn Albert Heijn 3 Kwalitaria’s: “Ik wilde meer dan alleen mijn supermarkt runnen. Omdat ik wel in de food wilde blijven, kwam ik terecht bij Kwalitaria. Bij Albert Heijn ben ik gewend om het beste van het beste te leveren en wat mij betreft geldt dit ook voor Kwalitaria. Consumenten willen gezonder, lekkerder en verantwoorder eten. Dit sluit goed aan bij Kwalitaria en daarom geloof ik in de formule. Het runnen van een Kwalitaria is alsof je een afdeling in de supermarkt aanstuurt; je zet er een team van circa 20 mensen neer. Voor je personeel biedt het leuke kansen om door te groeien naar een nieuwe functie. Ik zie het als een goede investering voor de lange termijn.”

Petra van Zandwijk, manager werving franchisenemers bij Kwalitaria, vertelt: “We zien steeds meer retailondernemers zoals Herbert bij ons op kantoor. Dit jaar hebben 4 ondernemers zich al aangesloten en er lopen nog een aantal gesprekken. Er zijn diverse constructies mogelijk. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om zelf in je zaak te gaan staan, maar je kunt dit ook volledig uitbesteden aan een bedrijfsleider en meerdere zaken openen. Wij zorgen ervoor dat de ondernemer verzekerd is van de beste ondersteuning. Alles voor het beste resultaat.”