MultiVlaai

Franchisen bij MultiVlaai

MultiVlaai is een gedegen en professionele franchiseorganisatie met 90 vestigingen. Deze vestigingen zijn eigendom van actieve, zelfstandige ondernemers die, als franchisenemer, gebruik maken van de succesformule die MultiVlaai in 30 jaar is geworden.

MultiVlaai Retail B.V. is de franchisegever en heeft het intellectuele eigendom van de formule. De individuele franchisenemers kunnen, tegen een financiële vergoeding, gebruikmaken van de formule van MultiVlaai, dus ook van de handelsnaam en de naamsbekendheid. Bovendien profiteren zij van de gezamenlijke inkoop, de landelijke marketing en weten zij zich verzekerd van de hoge kwaliteit die de bakkerij biedt. 

De franchisenemers zijn verenigd in de franchisenemersvereniging MultiVlaai. De complete organisatie is flexibel, daadkrachtig en vooruitstrevend.

MultiVlaai Retail B.V. is een relatief kleine organisatie en houdt kantoor in Oosterhout. Als franchisegever heeft MultiVlaai Retail B.V. de eindverantwoordelijkheid over de formule. De franchisegever hecht vanzelfsprekend grote waarde aan de uitstraling van deze formule, het bewaken en beheersen van de kwaliteit en uiteraard de omzet en ondersteunt en adviseert de franchisenemers op vele fronten en laat hen gebruik maken van de bestaande knowhow.

Franchisen doe je samen. Samenwerking is dan ook een belangrijk speerpunt binnen de gehele organisatie. De franchisegever en de franchisenemer hebben veel overleg, bijvoorbeeld als het gaat om het assortiment, de publiciteit en de promotie. Er is regelmatig overleg tussen MultiVlaai Retail B.V. en het bestuur van de franchisevereniging. Jaarlijks wordt er een Algemene Ledenvergadering gehouden, waar de door de franchisegever en het bestuur voorgestelde plannen voor reclame en promotie voor het komende jaar worden gepresenteerd.

Nederlandse Franchise Vereniging

MultiVlaai is aangesloten bij de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV), de overkoepelende belangenorganisatie van franchisegevers in Nederland. Hoofddoelstelling van de vereniging is het bevorderen van een gezonde en evenwichtige ontwikkeling van franchising. De NFV behartigt de belangen van zowel de franchisegevers als de franchisenemers. Het lidmaatschap van deze vereniging kan worden beschouwd als een kwaliteitskeurmerk voor franchiseorganisaties.

Geschiedenis

Het begon allemaal bij Bakkerij Enpé, later Bakkersland, in het Limburgse dorpje Sevenum. Behalve heerlijk brood en banket werden hier ook de smakelijkste Limburgse vlaaien gebakken. Een typisch regionale traktatie: tot in de jaren tachtig werd vlaai hoofdzakelijk in deze zuidelijke provincie gegeten. Tot in september 1986 de eerste vestiging van Multi-Vlaai in Amsterdam haar deuren opende. Men kon hier terecht voor fruitvlaaien, slagroomvlaaien, ruitjesvlaaien, kruimeltjes-vlaaien en, naar later bleek een grote favoriet, de rijstevlaai met slagroom. Dagelijks vers uit Limburg, want ook toen al werden de vlaaien ’s nachts gebakken in Limburg en vervolgens vervoerd naar Amsterdam. De vlaaien werden in z’n geheel verkocht, maar ook in helften en zelfs in punten. Het concept bleek een gouden greep. De vlaai werd vervolgens ontdekt door de rest van Nederland, want na Amsterdam volgden al snel ook in andere plaatsen winkels van MultiVlaai. Bakkerij Enpé bracht de winkels onder in een franchise organisatie, waarmee de continuïteit en verdere groei van MultiVlaai werd gegarandeerd. 

Eind 2012 namen ondernemers Kees Hermans en Maarten Steinkamp het bedrijf over van Bakkersland. De nieuwe eigenaren besloten al snel dat de formule op diverse punten innovatie nodig had zonder de basis van het concept geweld aan te doen. Zo werden afgelopen jaren nieuwe producten (tijdelijk) toegevoegd aan het assortiment, de webshop verbeterd, extra focus gelegd op de eigen bezorgservice van MultiVlaai en de zogeheten zakelijke markt wordt veel actiever bewerkt.

MultiVlaai Retail B.V. is een relatief kleine organisatie en houdt kantoor in Naarden en Oosterhout. 

Waar staan we voor?

Als franchisegever heeft MultiVlaai Retail B.V. de eindverantwoordelijkheid over de formule. De franchisegever hecht vanzelfsprekend grote waarde aan de uitstraling van deze formule, het bewaken en beheersen van de kwaliteit en uiteraard de omzet.

Welke normen en waarden hebben we?

Franchisen doe je samen. Samenwerking is dan ook een belangrijk speerpunt binnen de gehele organisatie. De franchisegever en de franchisenemer hebben veel overleg, bijvoorbeeld als het gaat om het assortiment, de publiciteit en de promotie. Er is regelmatig overleg tussen MultiVlaai Retail B.V. en het bestuur van de franchisevereniging. Jaarlijks wordt er een Algemene Ledenvergadering gehouden.   

Wat is ons bestaansrecht?

MultiVlaai is een gedegen en professionele franchise organisatie met 90 vestigingen. Deze winkels zijn eigendom van actieve, zelfstandige ondernemers die, als franchisenemer, gebruikmaken van de succesformule die MultiVlaai in meer dan 30 jaar is geworden.
De individuele franchisenemers kunnen, tegen een financiële vergoeding, gebruikmaken van de formule van MultiVlaai, dus ook van de handelsnaam en de naamsbekendheid. Bovendien profiteren zij van de gezamenlijke inkoop, de landelijke marketing en weten zij zich verzekerd van de hoge kwaliteit die de bakkerij biedt. 
De complete organisatie is flexibel, daadkrachtig en vooruitstrevend.

Wat willen we bereiken?

Bij elke (feestelijke)gelegenheid moet er aan MultiVlaai  worden gedacht.
Iedereen heeft wel iets te vieren, MultiVlaai  is daarvoor dé aangewezen partner.

Visie

Trakteren, feliciteren en waarderen !

Klanten, medewerkers of leveranciers. Het zijn allemaal momenten en doelgroepen waarbij een heerlijke taart of lekkere vlaai altijd scoort! Een kado dat niet alleen - letterlijk - om op te eten is maar tegelijkertijd een altijd gewaardeerde en dus effectieve vorm van communicatie is. Door ons enorme volume kunnen de mooiste producten tegen zeer scherpe prijzen worden aangeboden. Vergelijk dat eens met andere(on-line) aanbieders van gebak. U bent al snel het dubbele kwijt!

MultiVlaai heeft ruim 80 winkels door heel Nederland en, in tegenstelling tot andere leveranciers, een eigen bezorgdienst. Alles in eigen hand waardoor kwaliteit en punctualiteit altijd worden gegarandeerd. Elke dag!

Het team van MultiVlaai Zakelijk heeft veel ervaring met alle vormen van traktaties, loyalty & retentie programma’s en alles wat daar bij komt kijken. 
Ook het verzorgen van eenmalige acties, om bijvoorbeeld op één dag klanten, indien gewenst door heel Nederland of in een specifiek gebied, te bedanken of excuses aan te bieden, kan MultiVlaai verzorgen.

Kernwaarden

Kwaliteit, een hoge servicegraad, een goede prijs-kwaliteitverhouding, innovatie op gebaksgebied en souplesse zijn enkele van de kernwaarden.

 

 

Vital4Skool, fit20 en SNS strijden om NFV Franchise Trofee

NFV

De Trofee wordt sinds 2004 ieder jaar uitgereikt en geeft erkenning op het gebied van samenwerking, kwaliteit en...

‘Wij zijn op en top franchise’

Algemeen

De snelle marktontwikkeling in de retail vraagt om het maken van duidelijke keuzes. Bij Jamin en Multi-Vlaai weten...

Eigenaren Multi-Vlaai en Jamin nemen Limburgia over

Interview

Kees Hermans en Maarten Steinkamp, onder meer bekend van de formules Jamin en Multi-Vlaai, hebben per 1 september...

‘Alles is uit de kast gehaald om ons te overtuigen’

NFV

De NFV Franchise Trofee is na een jaartje van afwezigheid weer terug van weggeweest. De vakprijs voor...

‘Er is rust, orde en regelmaat bij MultiVlaai’

Reportage

MultiVlaai bevindt zich in een ‘vechtmarkt’, maar weet zich volgens franchisegever Maarten Steinkamp goed staande...

Hoog Catharijne in de steigers: verbouwingsstress bij franchisenemers

Franchise and the city

Hoog Catharijne staat in de steigers. Het winkelcentrum wordt vernieuwd, wordt lichter, ruimer, toegankelijker en...

Honger van ambitieus Fun Food Nederland nog niet gestild

Coverstory

Belofte maakt schuld. Formulehuis Fun Food Nederland maakte juni vorig jaar in Franchise+ duidelijk te willen...

Fun Food Nederland ruikt kansen en bouwt aan formulehuis

Coverstory

Franchiseformules MultiVlaai en Jamin, samen ruim 200 franchisewinkels, vallen voortaan onder de vleugels van Fun...

Multi-Vlaai verovert Nederland

Uitgelicht

Ruim honderd vestigingen van 'feestelijke' formule Multi-Vlaai verovert Nederland Vlaai: van oorsprong een typisch...

Franchise in... Veenendaal

Franchise and the city

Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
1986
Aantal vestigingen
90
Waarvan franchise
90
Entreegeld
€ 4.538
Jaarlijkse fee
5%
Totale investering
€ 85.000
Eigen vermogen
€ 20.000
NFV lid
Ja