Formule
MultiVlaai
Franchisen bij MultiVlaai
MultiVlaai is een gedegen en professionele franchiseorganisatie met 90 vestigingen. Deze vestigingen zijn eigendom van actieve, zelfstandige ondernemers die, als franchisenemer, gebruik maken van de succesformule die MultiVlaai in 30 jaar is geworden.
MultiVlaai Retail B.V. is de franchisegever en heeft het intellectuele eigendom van de formule. De individuele franchisenemers kunnen, tegen een financiële vergoeding, gebruikmaken van de formule van MultiVlaai, dus ook van de handelsnaam en de naamsbekendheid. Bovendien profiteren zij van de gezamenlijke inkoop, de landelijke marketing en weten zij zich verzekerd van de hoge kwaliteit die de bakkerij biedt.
De franchisenemers zijn verenigd in de franchisenemersvereniging MultiVlaai. De complete organisatie is flexibel, daadkrachtig en vooruitstrevend.
MultiVlaai Retail B.V. is een relatief kleine organisatie en houdt kantoor in Oosterhout. Als franchisegever heeft MultiVlaai Retail B.V. de eindverantwoordelijkheid over de formule. De franchisegever hecht vanzelfsprekend grote waarde aan de uitstraling van deze formule, het bewaken en beheersen van de kwaliteit en uiteraard de omzet en ondersteunt en adviseert de franchisenemers op vele fronten en laat hen gebruik maken van de bestaande knowhow.
Franchisen doe je samen. Samenwerking is dan ook een belangrijk speerpunt binnen de gehele organisatie. De franchisegever en de franchisenemer hebben veel overleg, bijvoorbeeld als het gaat om het assortiment, de publiciteit en de promotie. Er is regelmatig overleg tussen MultiVlaai Retail B.V. en het bestuur van de franchisevereniging. Jaarlijks wordt er een Algemene Ledenvergadering gehouden, waar de door de franchisegever en het bestuur voorgestelde plannen voor reclame en promotie voor het komende jaar worden gepresenteerd.
Nederlandse Franchise Vereniging
MultiVlaai is aangesloten bij de Nederlandse Franchise Vereniging (NFV), de overkoepelende belangenorganisatie van franchisegevers in Nederland. Hoofddoelstelling van de vereniging is het bevorderen van een gezonde en evenwichtige ontwikkeling van franchising. De NFV behartigt de belangen van zowel de franchisegevers als de franchisenemers. Het lidmaatschap van deze vereniging kan worden beschouwd als een kwaliteitskeurmerk voor franchiseorganisaties.
Over MultiVlaai
Geschiedenis
Het begon allemaal bij Bakkerij Enpé, later Bakkersland, in het Limburgse dorpje Sevenum. Behalve heerlijk brood en banket werden hier ook de smakelijkste Limburgse vlaaien gebakken. Een typisch regionale traktatie: tot in de jaren tachtig werd vlaai hoofdzakelijk in deze zuidelijke provincie gegeten. Tot in september 1986 de eerste vestiging van Multi-Vlaai in Amsterdam haar deuren opende. Men kon hier terecht voor fruitvlaaien, slagroomvlaaien, ruitjesvlaaien, kruimeltjes-vlaaien en, naar later bleek een grote favoriet, de rijstevlaai met slagroom. Dagelijks vers uit Limburg, want ook toen al werden de vlaaien ’s nachts gebakken in Limburg en vervolgens vervoerd naar Amsterdam. De vlaaien werden in z’n geheel verkocht, maar ook in helften en zelfs in punten. Het concept bleek een gouden greep. De vlaai werd vervolgens ontdekt door de rest van Nederland, want na Amsterdam volgden al snel ook in andere plaatsen winkels van MultiVlaai. Bakkerij Enpé bracht de winkels onder in een franchise organisatie, waarmee de continuïteit en verdere groei van MultiVlaai werd gegarandeerd.
Eind 2012 namen ondernemers Kees Hermans en Maarten Steinkamp het bedrijf over van Bakkersland. De nieuwe eigenaren besloten al snel dat de formule op diverse punten innovatie nodig had zonder de basis van het concept geweld aan te doen. Zo werden afgelopen jaren nieuwe producten (tijdelijk) toegevoegd aan het assortiment, de webshop verbeterd, extra focus gelegd op de eigen bezorgservice van MultiVlaai en de zogeheten zakelijke markt wordt veel actiever bewerkt.
MultiVlaai Retail B.V. is een relatief kleine organisatie en houdt kantoor in Naarden en Oosterhout.
Waar staan we voor?
Als franchisegever heeft MultiVlaai Retail B.V. de eindverantwoordelijkheid over de formule. De franchisegever hecht vanzelfsprekend grote waarde aan de uitstraling van deze formule, het bewaken en beheersen van de kwaliteit en uiteraard de omzet.
Welke normen en waarden hebben we?
Franchisen doe je samen. Samenwerking is dan ook een belangrijk speerpunt binnen de gehele organisatie. De franchisegever en de franchisenemer hebben veel overleg, bijvoorbeeld als het gaat om het assortiment, de publiciteit en de promotie. Er is regelmatig overleg tussen MultiVlaai Retail B.V. en het bestuur van de franchisevereniging. Jaarlijks wordt er een Algemene Ledenvergadering gehouden.
Wat is ons bestaansrecht?
MultiVlaai is een gedegen en professionele franchise organisatie met 90 vestigingen. Deze winkels zijn eigendom van actieve, zelfstandige ondernemers die, als franchisenemer, gebruikmaken van de succesformule die MultiVlaai in meer dan 30 jaar is geworden.
De individuele franchisenemers kunnen, tegen een financiële vergoeding, gebruikmaken van de formule van MultiVlaai, dus ook van de handelsnaam en de naamsbekendheid. Bovendien profiteren zij van de gezamenlijke inkoop, de landelijke marketing en weten zij zich verzekerd van de hoge kwaliteit die de bakkerij biedt.
De complete organisatie is flexibel, daadkrachtig en vooruitstrevend.
Wat willen we bereiken?
Bij elke (feestelijke)gelegenheid moet er aan MultiVlaai worden gedacht.
Iedereen heeft wel iets te vieren, MultiVlaai is daarvoor dé aangewezen partner.
Visie
Trakteren, feliciteren en waarderen !
Klanten, medewerkers of leveranciers. Het zijn allemaal momenten en doelgroepen waarbij een heerlijke taart of lekkere vlaai altijd scoort! Een kado dat niet alleen - letterlijk - om op te eten is maar tegelijkertijd een altijd gewaardeerde en dus effectieve vorm van communicatie is. Door ons enorme volume kunnen de mooiste producten tegen zeer scherpe prijzen worden aangeboden. Vergelijk dat eens met andere(on-line) aanbieders van gebak. U bent al snel het dubbele kwijt!
MultiVlaai heeft ruim 80 winkels door heel Nederland en, in tegenstelling tot andere leveranciers, een eigen bezorgdienst. Alles in eigen hand waardoor kwaliteit en punctualiteit altijd worden gegarandeerd. Elke dag!
Het team van MultiVlaai Zakelijk heeft veel ervaring met alle vormen van traktaties, loyalty & retentie programma’s en alles wat daar bij komt kijken.
Ook het verzorgen van eenmalige acties, om bijvoorbeeld op één dag klanten, indien gewenst door heel Nederland of in een specifiek gebied, te bedanken of excuses aan te bieden, kan MultiVlaai verzorgen.
Kernwaarden
Kwaliteit, een hoge servicegraad, een goede prijs-kwaliteitverhouding, innovatie op gebaksgebied en souplesse zijn enkele van de kernwaarden.
Publicaties
Marktplaats
Franchises Ter Overname
