Volgende fase voor merkenhuis Cavesco
Merkenhuis Cavesco (68 vestigingen) - franchisegever van Doppio Espresso, Barista Cafe en Chocolate Company - breidt uit door een partnerschap aan te gaan met franchiseorganisatie MultiVlaai (76 vestigingen) én koffiebranderij Single Estate Coffee Roasters. Hierdoor ontstaat een unieke positie met een brede basis voor zowel de formules als de betrokken franchisenemers op het gebied van koffie- en patisseriekennis.
Versterken van de keten
Cavesco is een autoriteit op het gebied van koffie, maar ziet zichzelf niet als specialist op het gebied van patisserie en convenience. In hun zoektocht naar het versterken van hun keten kwamen zij in contact met de nieuwe eigenaren van MultiVlaai die een partner zochten die hen zou kunnen ondersteunen op het – voor hun nog redelijk onbekende – gebied van franchise.
Toegang tot expertise
Door het onderbrengen van franchiseformule MultiVlaai als zelfstandige entiteit in het merkenhuis Cavesco krijgen alle betrokken partijen toegang tot elkaars expertise. Cavesco zal er voor zorgen dat door het verenigen van kwaliteit en professionaliteit binnen de groep, ieder product uniek en bijzonder zal zijn.
Behoud van eigen identiteit
De consument merkt weinig van de consolidatie; de zaken behouden hun eigen naam, bekende gezichten en uitstraling. Voor de ondernemers zal ook de dienstverlening vanuit de servicekantoren hetzelfde en volwaardig blijven.
Operationeel directeur van MultiVlaai Retail B.V., Marco Vink, verwacht dat de bundeling van kennis, kracht en ervaring die hierdoor ontstaat voor alle formules, zowel individueel als gezamenlijk, een volgende stap in ontwikkeling en professionalisering gaat opleveren.
Innovatief en vooruitstrevend
Oprichter en eigenaar van Cavesco, Peter van Eijl, is hiermee trouw aan zijn visie van meer samenwerking in een gefragmenteerde markt. “Wij willen innovatief en vooruitstrevend in de markt zijn én blijven. We houden onze ogen open voor andere kansen om het merkenhuis verder te versterken.”