Snap Fitness

    A Franchise Fit For The Future

    Snap Fitness zijn we sinds 2003 toonaangevend op het gebied van innovatie op het gebied van fitness, met een wereldwijd netwerk van meer dan 1.000 clubs in meer dan 20 landen en meer dan een miljoen leden.

    Een merk met een missie

    In volwassen markten is nog steeds minder dan 20% van de volwassenen lid van een fitnesscentrum. Nieuw onderzoek uit ons hele netwerk toont een enorme, onbenutte kans van grote aantallen potentiële nieuwe leden die zich momenteel niet vertrouwd voelen door de manier waarop de fitnessindustrie zich presenteert.

    Het is onze missie om een inclusieve, begripvolle en ondersteunende benadering van fitness te creëren. Wij maken fitness aantrekkelijk en toegankelijk voor iedereen, ongeacht hun ervaringsniveau.

    For the Feeling

    Fitness gaat over je geweldig voelen. Wanneer je verslaafd raakt aan dat gevoel, zullen de fysieke resultaten volgen. Ons concept is gericht op het creëren van een leuke, inclusieve en ondersteunende benadering van fitness, met behulp van echte, herkenbare mensen in onze motiverende verhalen. We helpen leden hun stemming te verbeteren, evenals hun lichaam, waardoor ze zich fantastisch voelen. Bij Snap Fitness draait het allemaal om het gevoel.

    Het bewezen succesvolle concept wordt gekenmerkt door:

    1. Gemak; De leden kiezen voor het gemak van de club om de hoek. De compacte Snap Fitnesscentra zijn eenvoudig te bereiken, garanderen een veilige en vertrouwde sport-omgeving, kennen een divers aanbod en hanteren een klantvriendelijk abonnementsbeleid. Met hun toegangspas hebben de leden 24/7 toegang tot alle clubs wereldwijd.
    2. Clubgevoel; Veel sporters zoeken geen massale, onpersoonlijke fitnessfabrieken. Zij zoeken juist persoonlijke aandacht, een vriendelijke sfeer, een gemeenschap van gelijkgestemden. Wij creëren een community waar men elkaar kan ontmoeten en aanspreken. De leden genieten ervan om bij de Snap Fitness familie te horen en zien de club als hun ‘tweede huiskamer’. Een club is maatschappelijk betrokken en diep geworteld in de lokale samenleving. 
    3. Welzijn; Een lid van een fitnesscentrum wil voortuitgang boeken en doelstellingen behalen, zijn welzijn vergroten. Wij helpen de leden tijdens hun reis. Dit doen we door onze deskundige, persoonlijke ondersteuning op het vlak van bewegen, gezond eten of een goede lifestyle. Daarbij ondersteunen we leden in de club maar ook daarbuiten met een eigen App. Dankzij de persoonlijke aandacht die wij onze leden geven, ligt de bezoekfrequentie hoger en worden betere resultaten gescoord.

    Passende inrichting

    Onze clubs hebben een inspirerende uitstraling en zijn zo ontworpen dat ze passen bij een breed scala aan locaties. Bovendien kunnen franchisenemers hun club mede vorm geven door het dienstenaanbod uit te breiden. Hierdoor worden kansen gecreëerd in elke markt, te beginnen met kleine gemeenschappen van 10.000 inwoners tot aan grote steden.

    Support bij iedere stap

    We werken zeer nauw samen met onze franchisenemers: dat is de sleutel tot succes, waarmee we ons merk Snap Fitness voortdurend ontwikkelen. We geven elke franchisenemer alle nodige ondersteuning om aan de slag te gaan, te groeien en te bloeien, en bieden alle tools die ze nodig hebben om een geweldige service aan hun leden te leveren. Ons wereldwijde netwerk biedt toegang tot een schat aan infrastructuur en ervaring, versterkt door de zakelijke expertise en in-market kennis die wordt geboden door onze kantoren in London en Breda. Elke franchisenemer is vanaf het begin verzekerd van een robuust ondersteuningssysteem, in elke fase van hun reis met ons.

    Bewezen succesvol concept

    Wil jij je droom waarmaken en een eigen fitnesscentrum bezitten, of ben je op zoek naar een goede investeringsmogelijkheid met een mooi ROI, dan is franchising met Snap Fitness de juiste keuze.

    Lieve Pieters ís haar Snap Fitness club

    Interview

    Van een carrière in de financiële sector naar startende ondernemer in de fitness-branche.

    Lieve Pieters ís haar Snap Fitness club

    Interview

    Van een carrière in de financiële sector naar startende ondernemer in de fitnessbranche. Lieve Pieters stelt na...

    Verdringing op de fitnessmarkt: waar liggen de kansen?

    Uitgelicht

    Bewegen wanneer het je uitkomt en speciale talenten heb je niet nodig: geen wonder dat fitness een van de...

    We kijken naar mogelijkheden, niet naar onmogelijkheden

    Reportage

    De franchisesector bruist. De franchisebeurs Onderneem ’t! toonde het aan. Het evenement op 7 en 8 april bij EXPO...

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang direct vrijblijvend het informatiepakket in je email!
    Informatie aanvragen
    Ontvang direct vrijblijvend het informatiepakket in je email!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    2003
    Aantal vestigingen
    1000
    Waarvan franchise
    1000
    Entreegeld
    €28.000
    Franchise fee
    6% van de omzet contributies
    Gemiddelde omzet

    €400.000

    Gemiddelde aantal FTE

    2

    Totale investering
    €600.000
    Benodigd eigen vermogen
    €150.000