SuperPark

    SuperPark zoekt een franchisepartner die de intentie, drive en financiële capaciteit heeft om het eerste, en in de toekomst hopelijk meerdere, indoor activiteitenpark te openen in Nederland.

    Het indoor activiteitenpark biedt een scala aan gezinsactiviteiten, voor elke leeftijd en smaak. SuperPark biedt een unieke ervaring van onstuitbaar plezier en spel, ongeacht leeftijd of fitnessniveau. Er is een duidelijke focus op beweging, het park wil inspireren en vermaken en moedigt iedereen aan om mee te doen.

    Er is geen vergelijkbaar concept in de wereld, de concurrenten die er zijn beperken zich tot het bieden van diensten voor een specifiek klantsegment; bijvoorbeeld alleen kinderen of bieden alleen specifieke activiteiten.

    Het SuperPark totaalconcept heeft zich al succesvol bewezen in Finland, de strategie is om de komende jaren verdere groei te realiseren in Europa, China, Azië-Pacific en het Midden-Oosten.

    De directie van SuperPark is ervan overtuigd dat de tijd rijp is om uit te breiden in Nederland en zoekt hiervoor de juiste partner om dit te realiseren.

    Unieke voordelen van een SuperPark!

    Wat maakt SuperPark onderscheidend?

    • Biedt een hybride model dat geschikt is voor het hele gezin, van 5-jarigen tot grootouders, met meer dan 30 verschillende activiteiten in spelarena’s, freestyle hallen en avonturengebieden. Dit alles ongeacht leeftijd en fitnessniveau.
    • SuperPark is een alles-in-één indoor activiteitenpark voor alle leeftijden.
    • De missie van SuperPark is om een supervaring voor de gasten te creëren, door een platform te bieden waar iedereen aan kan deelnemen.
    • Alle activiteiten die geboden worden zijn gebaseerd op beweging.
    • Het SuperPark model biedt activiteiten en inhoud voor kinderen, gezinnen, ouders, tieners en bedrijven. De primaire demografische doelgroep is 7 tot 15-jarigen.
    • SuperPark ontwikkelt zijn digitale aanbod om ook sterk gedigitaliseerde activiteiten te bieden, waarbij in alle parken de gasten resultaten kunnen volgen en verbeteren.
    • De parken zijn ontworpen om ouders in staat te stellen deel te nemen aan de activiteiten; samen met hun kinderen, vrienden of familie.
    • De parken zijn ook geschikt voor tieners, zonder benodigd toezicht van volwassenen.
    • Het SuperPark model bevat de mogelijkheid tot het toevoegen van een restaurant (horeca gedeelte), feestzaal, een lounge en een winkel.
    • Een focus op een betere gezondheid, door op een leuke manier te sporten voor de mobiele generatie en veel plezier te hebben met vrienden.

    Waar bestaat jouw business uit?

    Wat zijn de belangrijkste producten en diensten om aan te bieden?

    • Toegangskaarten voor het park: dagkaarten, maand- en jaarkaarten. Iedereen (behalve kinderen onder de 4 jaar) betaalt voor de toegang. Ook groep tickets worden verkocht. De kaartverkoop worden aan de deur of vooraf verkocht via elektronische kanalen.
    • Restaurant- en catering activiteiten bij grotere parken, het verjaardagsfeestje is bijvoorbeeld een belangrijke activiteit voor de restaurants. Kleinere SuperParks met veel restaurants in de directe omgeving kiezen niet voor een eigen horeca gedeelte.
    • Winkelverkoop en de verkoop via de online shop.
    • Samenwerkingsverbanden met leveranciers of bedrijven in de omgeving van SuperPark.
    • Kiosken in het park en de verkoopautomaten.
    • SuperPark productverkoop en gecertificeerde partnerproducten.
    • Productpakketten voor verschillende doelgroepen als; bedrijfsevenementen, privé verjaardagen, op maat samengestelde schoolprogramma’s, kinderfeestjes, toerisme, cursussen, kampen etc.

    Wat zoekt SuperPark in een toekomstige franchisenemer?

    Het belangrijkste is dat jij als franchisenemer volledig achter de waarden en achtergrond van SuperPark staat. Daarnaast heb je de bereidheid, financiële kracht en de capaciteit om de komende jaren meerdere SuperParken te openen in Nederland. Je kan jezelf volledig inzetten om SuperPark activiteiten uit te voeren. Kennis van vastgoedzaken of een reeds bestaand netwerk hierin, of de mogelijkheid dit verder uit te bouwen heb jij in huis. Daarnaast beschik jij over kennis van management, business opbouw, sales en personeelsmanagement, net zoals een netwerk of kennis over de aanpak van regionale marketingactiviteiten en het opzetten van lokale social media campagnes.

    Je hebt de mogelijkheid en intentie om verantwoord te werken onder SuperPark-concept en merk. Het is van belang dat er een focus is op volledige naleving van het concept. Je beschikt over een hoog niveau van kwaliteit en veiligheid handhaven, door middel van het inzetten van vaststaande veiligheidsprocedures. Customer service en hoe de aanpak gaat worden om de klanten van SuperPark tegemoet te treden doe jij als geen ander! Daarnaast is het belangrijk om begrip te hebben dat je een partner bent van een internationaal merk en dat de business zich ontwikkelt in overeenstemming met het concept. Je hebt bij SuperPark de algehele mogelijkheid om een organisatie op te bouwen en als partner te verbinden aan een ambitieus ontwikkelplan.

    • Ervaring of een netwerk in de wereld van franchise is een pré
    • Ervaring in het opstellen van een businessplan en het jaarlijkse herzien hiervan
    • De bereidheid om leiding te geven, te delegeren en te motiveren worden aanbevolen als goede basis
    • De beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift is van noodzakelijk belang

    Welke ondersteuning wordt er aangeboden vanuit het hoofdkantoor van SuperPark?

    Bij de planning en de bouw van het park krijg je hulp en de inzet van strategische partners, evenals partners met betrekking tot de inhoud; bijvoorbeeld de leveranciers van de apparatuur. Ook krijg je hulp van operationele partners op het gebied van financieel beheer en IT-ondersteuning. SuperPark biedt jou daarnaast de mogelijkheid om gebruik te  maken van het bestaande brandbook met de bijbehorende volledige grafische begeleiding en toegang  tot SuperPark Digitial Experience. Dit is een concept van digitale diensten om de klantervaring uit te breiden.

    En dit is nog niet alles! Naast een trainingsperiode, aangeboden op het hoofdkantoor van SuperPark gaat SuperPark jou ook ter plaatse ondersteuning bieden tijdens de grote opening van jouw eerste SuperPark. Je krijgt doorlopend marketing begeleiding welke instructies en adviezen bevatten voor marketing, communicatie & verkoop. Je hebt toegang tot een kwaliteitshandboek om hiermee de kwaliteit van de activiteiten te controleren en verder te ontwikkelen. En niet geheel onbelangrijk: SuperPark veiligheidstrainingen en instructies, met betrekking tot de veiligheid van operaties.

    Naast bovengenoemde ondersteuning zijn er nog tal van zaken waarin jij ondersteund wordt vanuit het hoofdkantoor, welke nader worden toegelicht bij serieuze interesse.

    Interesse?

    Ben jij op zoek naar een nieuw en uniek concept wat een mijlpaal gaat zetten in de wereld van indoor activiteitenparken in Nederland? Dan ben jij de franchisepartner die wij zoeken!

    Het verhaal van SuperPark is gebaseerd op het idee van Taneli Sutinen die in 2012 een (indoor) activiteitenpark bedacht waar een ouder kon mee spelen, bewegen en sporten samen met een kind. In plaats van wat meestal wordt aangeboden in indoor activiteitenparken dat kinderen spelen en volwassenen aan de kant zitten.

    Dit eerste park in Finland was bedoeld als een op zichzelf staand activiteitenpark, maar werd snel bezocht door investeerders, vastgoedeigenaren en vertegenwoordigers van gemeenten, steden en bedrijven uit meer dan 40 landen. Zij toonde grote belangstelling voor het concept.

    Het werd toen al duidelijk dat er iets unieks was gecreëerd, dat nergens anders bestond. Er werden aan de oprichter Taneli Sutinen veel voorstellen gedaan voor samenwerking over de hele wereld. Het ontwikkelen van het Super-Park concept was geboren en het concept is vervolgens 5 jaar lang in de praktijk getest in verschillende soorten markten en park groottes.

    SuperPark kan gezien worden als een entertainer, er wordt een unieke ervaring geboden door middel van verschillende activiteiten, om iedereen ongeacht leeftijd en fitnessniveau in beweging te krijgen. Een SuperPark bruist van vreugde, vriendschap en beweging.

    Knowhow uit Finland

    De geboorteplaats van SuperPark ligt in een prachtig, veelzijdig en divers, deel van Finland. Vuokatti staat bekend om zijn verschillende seizoenen en is een magisch toegangspoort tot rijke en natuurlijke fenomenen. Elk seizoen kan aanvoelen als een startpunt voor iets nieuws. Altijd anders, altijd vers. 

    Familiefocus, prachtige natuur, sportieve omgevingen, leren en innoveren zit in het DNA van SuperPark.

    Met vastberadenheid gaat SuperPark door om tijd en moeite te steken in baanbrekend wetenschappelijk onderzoek, dat verder gaat helpen om beter te begrijpen hoe en waarom de mobiele generatie wil bewegen en hoe SuperPark een sterke bijdrage hieraan kan leveren.

    Op dit moment heeft het SuperPark-netwerk 8 actieve parken in Finland. De grootte van de parken variëren van 800m2 tot 8700m2. De criteria voor de grootte van het terrein van een SuperPark zijn flexibel en worden bepaald op basis van het potentieel van de marktomgeving. Op dit moment is de optimale grootte van een SuperPark ongeveer 3.500 tot 4.000 vierkante meter.

    De kernwaarden van SuperPark

    • Biedt het hele jaar door een, indoor, activiteitenpark voor jong en oud.
    • Het DNA van SuperPark is gebaseerd op familie-interacties, het creëren van een activiteitenpark voor gezinnen om samen deel te nemen.
    • Toegankelijkheid voor iedereen, er wordt ernaar gestreefd om iedereen te bereiken.
    • Europese aanpak, met Europese waarden.
    • Wereldwijde interacties, het digitale platform verbindt gasten van over de hele wereld.
    • Vreugde van het moment met bijbehorende fysieke activiteit is de basis van het platform.
    • Brede demografische aantrekkingskracht, de gasten van SuperPark zijn kinderen, tieners en volwassen.

    Welke activiteiten worden aangeboden bij SuperPark?

    Avonturengebied

    Dit is een geweldig gebied voor kinderen in de leeftijd tussen de 5 en 10 jaar oud. De kinderen vinden hier een speeltuin met meerdere verdiepingen, klimstructuren, een fitnessruimte en een uniek freestyle gebied. Het avonturengebied omvat ook een aantal gezinsgerichte activiteiten; waaronder een grand prix autobaan, speeltorens, trampolines en verschillende buisglijbanen.

    Game Arena

    Dit gebied is specifiek gericht op kinderen vanaf 6 jaar oud tot volwassenen die mee kunnen bewegen en spelen, er worden in dit gebied sporten aangeboden voor kinderen en sporten voor complete gezinnen.

    Hier vind je spannende activiteiten zoals; basketbal, voetbal, tennis, minigolf, American-football, super bowling, honkbal, digitale trefbal, frisbeegolf, ijshockeyactiviteiten, digitale parcours ervaringen en een aantal voetbalactiviteiten. De Game Arena van SuperPark is gericht op het bieden van onvergetelijke ervaringen voor familie en vrienden.

    Freestylegebied

    Dit deel van SuperPark is specifiek gericht op tieners en jong volwassenen met activiteiten zoals; trampolines, skatebanen, klimmuren, parcoursbanen, gymnastiek, schaatsen, skiën, boksen en een unieke Nina track. Het biedt een veilige omgeving om je vaardigheden op de proef te stellen.

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    2012
    Aantal vestigingen
    16
    Waarvan franchise
    16
    Entreegeld
    €100.000
    Franchise fee
    6%
    Totale investering
    €1.500.000
    Benodigd eigen vermogen
    €475.000