Pearle Opticiens

Elke Pearle-winkel heeft dezelfde uitstraling en toch is elke winkel weer anders. De verschillen zijn genuanceerder dan de overeenkomsten, maar daarom niet minder belangrijk. Het zijn juist die nuances waarin het succes van een winkel schuilt. De combinatie van lokaal ondernemerschap met de slagkracht van een ijzersterke formule beschouwt Pearle als één van de belangrijkste succesfactoren van haar franchisebeleid.

Familieteam koestert sterk merk Pearle

Hans van der Geer is maar liefst 45 jaar opticien. De langste tijd daarvan als franchisenemer bij Pearle. Inmiddels...

“Je moet continu het verschil willen maken”

Algemeen

Tijdens zijn vakantiebaantje daar werd ook Bas, op 17-jarige leeftijd, door het vak gegrepen. Ruim 25 jaar later...

Samen klaar voor de toekomst

Algemeen

Hij is op vakantie als we hem spreken voor het interview, maar dat maakt André Reekers niets uit. Over de zaak...

Venlo, een goed bewaard geheim

Franchise and the city

Venlo heeft veel te bieden, maar dat moet nog meer overgebracht worden op de rest van Nederland, in Duitsland weten...

Franchiseoverleg in de praktijk

Je moet het franchiseoverleg starten op een moment dat het goed gaat in de organisatie. Dan is er een voedingsbodem...

Waarom een franchiseraad

Uitgelicht

Hoezo de franchiseraad? Vooral franchisenemers vinden een goed functionerende franchiseraad belangrijk. Ze willen...

Franchise in... Alkmaar

Franchise and the city

Franchise+ gaat op pad in een stad en laat franchisenemers aan het woord. Over hun winkel, hun formule en over hun...

Pearle ziet het helemaal zitten

Algemeen

Vorig jaar werd Pearle door de Nederlandse Franchise Vereniging uitgeroepen tot de beste franchiseformule van het...

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Aantal vestigingen
304
Waarvan franchise
152
Entreegeld
€ 10.000
Totale investering
€ 250.000
Eigen vermogen
€ 20.000
NFV lid
Ja