Moederbedrijf Pearle versterkt online positie door aankoop Zonnebrillen.com
Afgelopen maandag kondigde GrandVision Benelux de overname van online pure player Zonnebrillen.com aan. Met deze strategische overname, die per 1 december effectief zal zijn, versterkt GrandVision Benelux haar online positie in Nederland en België door het toevoegen van een additioneel online kanaal. De overname draagt bij aan het verstevigen van haar geïntegreerde omni-channel distributiestrategie en vergroot het online aanbod.
Leo van Welij, CEO GrandVision Benelux, licht toe: “Deze overname past in onze toekomstvisie. Het is een belangrijke stap om onze stijgende lijn als omni-channel retailer door te zetten en onze groei te versnellen. Door onze online positie te versterken zullen we een boost geven aan de hele organisatie en de sterke merken die we hebben. We zijn trots de consument op deze manier uiteenlopende opties te kunnen bieden. Zij hebben zo toegang tot het meest aantrekkelijke assortiment en wij leveren met 800 winkels in Benelux altijd service om de hoek.”
De optiekketen met ruim 800 Pearle, Eye Wish en GrandOptical winkels in Nederland en België richt zijn blik bewust op een online uitbreiding. Dit sluit aan op de digitale roadmap van GrandVision Benelux. De toevoeging van Zonnebrillen.com past in de overkoepelende omni-channel strategie van het beursgenoteerde bedrijf. Het heeft zich de afgelopen periode sterk gefocust op de online positionering in de 44 landen waar ze actief is. Door deze overname kan het de omni-channel ervaring voor haar klanten verder optimaliseren en kan het ook nieuwe doelgroepen een oplossing bieden.