Family gaat meer inzetten op de lunch

Eind 2016 is voor Family een nieuwe koers gekozen. Met de nieuwe huisstijl en het vernieuwde interieur wordt meer ingezet op gebruik van het eethuis. Hiermee speelt de franchiseformule in op de casual dining trend. De omzetten van omgebouwde vestigingen stijgen, doordat gasten steeds vaker blijven eten. Family ziet dat dit nog voornamelijk gebeurt in de avonduren. Met de campagne ‘Werelds lunchen’ wil zij hier verandering in brengen.

“De lunch is een interessant eetmoment”, vertelt marketing manager van Family, Chantal van der Meer. “We zien hier nog veel kansen. De avondspits is in de cafetaria vaak al erg druk. We hebben de afgelopen jaren gezien dat de druk op dit moment steeds verder toeneemt. Dit komt onder andere door het toenemende aantal gasten in het eethuis. Door in te zetten op het lunchmoment, kunnen we een omzetstijging realiseren op een moment dat nu vaak nog rustig is. Terwijl de ondernemer en/of medewerkers wel al aanwezig is/zijn om de nodige voorbereidingen voor de avond te treffen.”

Family heeft voor het lunchmoment een gevarieerd assortiment samengesteld. Niet te groot, want het moet wel gemakkelijk te bereiden zijn. “Daarbij leidt een te breed assortiment tot keuzestress bij de gast en dat willen we natuurlijk niet.”

Het assortiment is een combinatie van warme en koude broodjes, maaltijdsalades en de tosti is vernieuwd. “Door robuuste plakken brood te gebruiken en deze royaal te beleggen, oogt de tosti veel luxer dan het summier belegde casino wit wat vaak wordt geserveerd. Door dit soort kleine aanpassingen van het standaard assortiment krijgt de lunch een boost. De milkshake is daar ook een voorbeeld van. De verdraaid lekker milkshake special is een milkshake met een aantal toppings. Ook lekker voor een zonnige middag op het terras om een uur of drie”, aldus Van der Meer.