Nummer 6 - 2013

Nummer 6

Wij laten niets aan het toeval over

Uitgelicht

Steeds meer buitenlandse formules komen naar Nederland. Vaak wordt hierbij samengewerkt met een master...

NFV: Shop-in-shop in de horeca

NFV

Of het toeval is of niet, de laatste tijd ontstaan er steeds vaker shop-in-shop combinaties in de horeca en...

Webwinkel: lust of last?

Reportage

Online is in trek. Nederland telt inmiddels bijna 26.000 webwinkels die bij de Kamer van Koophandel staan...

Markthal Rotterdam geknipt voor franchise

Coverstory

Over een klein jaar is Nederland een toeristische attractie, een magneet voor consumenten en een unieke...

Kippie: Franchise in een familiebedrijf

Uitgelicht

Kippie is een hard franchiseformule. De winkels hebben dezelfde uitstraling en vrijwel hetzelfde assortiment. Toch...

TGI Friday’s komt naar Nederland

Uitgelicht

Goed en betaalbaar eten in een sfeervolle, ongedwongen omgeving, ofwel casual dining. Dat is waar de formule TGI...

Leonidas in een nieuw jasje

Uitgelicht

In Amstelveen is een nieuwe winkel van Leonidas geopend. Deze locatie wordt gerund door de ondernemer Bruno Min. De...

Bagels & Beans: Het succes van twee vrienden

Franchisenemersportret

Een gedeelde passie voor koffie bracht Laurens Dekkers en Sietse van den Berg samen als vrienden en als ondernemers...

Coop-ondernemer Johan Dekker staat midden in de samenleving

Franchisenemersportret

Hij groeide op tussen de schappen van de supermarkt, met zijn ondernemende vader als voorbeeld. Inmiddels is Johan...

Vakblad

Vijfmaal per jaar verschijnt het vakblad Franchise+ waarin de vele kanten van franchising worden belicht.