Apicbase
Profiel
Concrete F&B-data om je restaurantformule te optimaliseren en met vertrouwen te schalen.
Apicbase is een compleet back-of-house managementsysteem voor franchisegevers en -nemers in de restaurantbranche. Het platform digitaliseert alle keukenprocessen en biedt concrete data over de werking.
Het is een ideaal systeem voor franchisegevers die hun formule willen optimaliseren en voor franchisenemers die de kennis van de franchiseformule maximaal willen inzetten voor de eigen vestiging.
Foodservice-ondernemingen wereldwijd maken gebruik van Apicbase om hun F&B-processen te beheren. Zo houden ze foodcost onder controle en zorgen ze ervoor dat de productkwaliteit in elke franchisevestiging gegarandeerd is.
Maar bovenal, de harde data bieden een stevig fundament om met vertrouwen op te schalen en investeerders te overtuigen.
Nieuwe locaties sluiten naadloos aan op het platform en hebben meteen toegang tot recepten, allergenenlijsten, technische fiches, bereidingen en andere cruciale informatie om succesvol in de franchiseformule te stappen.
Software-ecosysteem specifiek voor voedingsproductie
Het Apicbase-platform bestaat uit 7 modules en een API.
1. Productontwikkeling
Een centrale hub voor ingrediënten, recepten en menu's met automatische kostprijsberekening, margecontrole en allergenencontrole. Overal, altijd en op elk apparaat toegankelijk.
2. Aankoop
Een slimme aankoopmodule die stuklijsten genereert op basis van de werkelijke verkoop en de voorraadstatus. Vanuit het systeem stuur je bestellingen rechtstreeks naar je leveranciers of naar je centrale productiekeuken.
3. Voorraad
Wanneer Apicbase integreert met je ePOS-systeem dan vermindert elke verkoop de voorraad tot op het niveau van de grondstoffen. Dit maakt dagelijkse voorraadtellingen overbodig en garandeert een nauwkeurige inkoop.
4. Sales analytics
Apicbase toont verkoopcijfers en CoGS in één grafiek. Je ziet meteen welke gerechten populair zijn én welke de beoogde marge halen. Menu-engineering was nooit efficiënter.
5. Taken
Apicbase helpt je te voldoen aan de HACCP-regelgeving. Organiseer eenvoudig alle voedselveiligheidstaken in het systeem. HACCP-registers staan klaar in de cloud.
6. Productie
Breng mise-en-place-planning naar het hoogste niveau. Voer het aantal porties in en het systeem berekent de hoeveelheden die je teams moeten klaarmaken, inclusief een stapsgewijs overzicht van de uit te voeren taken.
7. Menu-planning
Plan je menu’s vooruit in de kalender en Apicbase vertelt je wat je wanneer moet bestellen en bij welke leverancier. Het brengt de productie in kaart, vertelt je wat je kosten zullen zijn en welke winstmarges je mag verwachten.
8. Apic API
Integreer je back-of-house-data met je boekhoudprogramma, personeelssoftware en EPOS en bouw een krachtig ecosysteem waarin de gegevens die je onderneming ondersteunen naadloos gedeeld kunnen worden. De mogelijkheden zijn eindeloos. Link bijvoorbeeld met je bestelkiosk en toon uitsluitend de nog beschikbare gerechten. Of koppel met je website en toon real-time de allergenen in elk menu.
Meer weten?
Stel je vragen in het formulier aan de rechterkant op deze pagina en wij nemen contact met je op!