Lekkerland houdt vinger aan de pols bij on-the-go-consumptie
Door de consumententrends op het gebied van on-the-go-consumptie nauwlettend te volgen en deze te vertalen naar oplossingen voor zijn klanten, slaagde Lekkerland Nederland er in 2018 opnieuw in zijn omzet te vergroten en nieuwe klanten binnen te halen.
De omzet bedroeg € 2,4835 miljard, een stijging van 3,5% ten opzichte van de € 2,400 miljard in 2017. Nederland is na Duitsland de tweede grootste markt van de Lekkerland Groep.
“De consument van vandaag wil onderweg kunnen genieten van verse en gevarieerde snacks. Met onze producten en concepten stellen we onze klanten in staat om aan deze vraag te voldoen, waardoor ze op de lange termijn kunnen groeien”, aldus Freek van Beek, country manager van Lekkerland Nederland.
Nieuwe foodserviceoplossingen, nieuwe klanten
In 2018 introduceerde Lekkerland snackconcepten voor nacho’s, pizza en wokspecialiteiten, en Smart Choice: een speciaal assortiment bestaande uit gezonde snacks en biologische producten. “Onze foodserviceoplossingen op maat vormen een perfect voorbeeld van de wijze waarop we invulling geven aan onze visie om “Your most convenient partner” voor onze klanten te worden”, licht Freek van Beek toe.
Met een aanbod als dit is Lekkerland erin geslaagd nieuwe klanten binnen te halen en contracten met bestaande opdrachtgevers te verlengen. Een voorbeeld: het bedrijf is een samenwerking aangegaan met Jutter Speijs, aanbieder van onbemande 24/7-foodmarkets die niet alleen door Lekkerland worden bevoorraad maar waar een Lekkerland medewerker ook zorgdraagt voor het stapelen van de producten en het bijhouden van de schappen. Daarnaast is het bedrijf begonnen met het leveren van verse en diepvriesartikelen en non-foodproducten aan The Tosticlub. En Lekkerland heeft contracten kunnen afsluiten dan wel verlengen met de franchiseformules backWERK en Bakker Bart.
Lekkerland is actief in 7 Europese landen: Duitsland, België, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje.