Flynth start samenwerking met MCR Retailminds

Op 15 december heeft Flynth een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met MCR Retailminds. MCR Retailminds verzorgt voortaan voor Flynth de Vestigingsplaats-onderzoeken (VPO’s). Met deze samenwerking versterkt Flynth de franchise-expertise en kan het de advisering richting klanten naar een hoger plan tillen.

‘Wij zijn erg blij met deze samenwerking’, zegt Marcel Tijhuis, manager Business Franchise bij Flynth. ‘MCR Retailminds heeft op VPO-gebied een constant aanbod en kan pieken goed opvangen. Verder hebben ze ruime ervaring met franchise en krijgen ze goede reviews van onder meer Rituals, Audax en Euretco. Ook hebben zij de juiste branchekennis en verrichten ze werkzaamheden voor onder andere DA Drogisten, SPAR, Bagels & Beans, Huis & Hypotheek, Intersport, Libris en Blz., Groenrijk, Subway, Ekoplaza, Hubo en The ReadShop. Sterk punt is ook dat een groot deel van hun proces geautomatiseerd is voor zaken als branche, demografie en verzorgingsgebied. Hierdoor kunnen we snel met elkaar schakelen richting klanten.’

Hans Hagoort en Erik van Koert, directeuren van MCR Retailminds delen het enthousiasme van Marcel Tijhuis: ‘Wij kijken zeer uit naar deze samenwerking. Met alle bedrijfsgegevens die Flynth over haar klanten kan inbrengen, met hun instemming uiteraard, zijn we in staat nog betere analyses te maken en de ondernemers te helpen in hun businessplanning en locatiestrategie. Wij zien deze strategische samenwerking ook als ‘best of both worlds’ voor ondernemingen in de franchise. Al het denkbare professionele advies in één hand.’

Bekijk ook

De wereld van franchiseformules verandert snel. Flynth vindt het cruciaal dat de winstgevendheid van de franchisegever en de ondernemer op peil blijft of groeit.