Toastable franchise

Toastable is DÉ tosti franchiseformule van Nederland. Met maar liefst 9 jaar ervaring is het op zoek naar franchisenemers. Ben jij ook gek op tosti's en klaar om de stap te maken naar ondernemerschap? Lees dan snel verder en ontdek wat de franchise van Toastable jou te bieden heeft!   

DÉ tosti franchise van Nederland

Toastable franchise is een fast-casual concept, een combinatie van snel, gevarieerd, betaalbaar en kwalitatief goed eten. Ze bieden een menu vol met overheerlijke tosti's, drankjes en meer ontbijt items in een knusse horecasetting. Daarnaast biedt de franchise van Toastable goede barista koffie aan om zo nog een betere beleving te bieden voor haar gasten. Bij Toastable franchise heb je geen huiskamer gevoel, maar ben je er juist even uit, om zo een vakantiegevoel te krijgen en vasthouden.

De Toastable vestigingen zijn te vinden in grote en middelgrote steden, centrum of een druk gedeelte. Van daar uit zit je midden in de doelgroep, bijvoorbeeld studenten, dagjesmensen en een groot winkelend publiek. Uiteraard komt daarbij ook nog je bezorgradius van circa 4 km.

Bij Toastable start je een authentieke tostibar waar plek is voor zo'n 35 gasten en waar je prima met z'n tweeën op een dag kan werken. Een voordeel is dat je startinvestering relatief laag is. Je hebt geen groot team nodig dat je moet managen want je hebt aan twee, drie of vier medewerkers genoeg. Zodoende heb je de tijd om alle gasten te leren kennen waardoor je een diepe en persoonlijke band bouwt met je gasten en gastvrij te werk kan gaan. Bij Toastable werk je van 9 tot 5, wat voor velen in de horeca een droom is, want als franchisenemer ben je iedere avond vrij!  

Waarom nu franchisen bij Toastable?

Er zijn veel verschuivingen geweest binnen de horeca waardoor goede locaties vrijkomen voor goede prijzen. De markt is constant in beweging, consumenten veranderen en passen hun gedrag aan en er ontstaat vraag naar andere dingen. Het gevolg is dat de coronacrisis de foodsector in winnaars en verliezers heeft verdeeld. Toastable heeft laten zien om een winnaar te zijn door goed in te spelen op de trends en mee te gaan in de laatste ontwikkelingen; Tosti's van goede kwaliteit, snel klaar en goed te bezorgen en af te halen.

Wat heeft Toastable franchise jou te bieden

Toastable onderscheidt zich van andere tostiketens door middel van een uniek concept. Een horecazaak waar de focus op tosti's ligt, kom je niet vaak tegen, bij Toastable dus wel. Als franchisenemer van Toastable profiteer je van een professionele, bewezen en uitgedachte formule. Toastable heeft zich bewezen dat het een stabiele franchiseformule is en met 9 jaar ervaring zijn alle problemen al een keer gepasseerd. 

Daarnaast geniet je als franchisenemer bij Toastable van de volgende voordelen:

  • Gemiddeld 10% lagere inkoop dan als je in je eentje een tent start
  • Alle bedrijfsprocessen zijn uitgeschreven, voor alle problemen is er een oplossing
  • Vliegende start omdat alles al bedacht is
  • Zaak wordt verbouwd en turn key opgeleverd
  • Volledige training zowel operationeel als management
  • 24/7 managementsupport van oprichter/eigenaar of ervaren vervanger
  • Gezamenlijke marketing
  • Verkoopdata vergelijken met elkaar door uniforme registratie en boekhoudsystemen

De geschikte Toastable franchisenemer

Je hebt nu een beter beeld van de formule van Toastable. Tot nu toe enthousiast en zie je het helemaal zitten? Als franchisenemer bij Toastable moet je er natuurlijk echt voor willen gaan! Je beschikt in ieder geval over de volgende eigenschappen:

  • Je hebt zin in een nieuwe uitdaging
  • Je hebt ervaring in de horeca
  • Je maakt niet snel een rekenfoutje
  • Je bent bereid tijd en geld in je eigen bedrijf te investeren
  • Je bent mensgericht
  • Je bent trots op je vestiging en straalt dit ook uit

Klaar om van start te gaan?

Herken je jezelf in het profiel van de franchisenemer van Toastable? Ben je enthousiast over het concept? Heb je affiniteit met tosti's en vind je Toastable een te gek merk? Zo ja, uitstekend! Dan ziet Toastable een match in jou. Vraag nu de gratis brochure aan en kom in contact met de nummer één tosti franchise van Nederland!

Van idee naar franchiseconcept

Oprichter en eigenaar Bartjan Hendriksen werkte vijf seizoenen achter elkaar op het strand. Work hard, play hard. Ze maakten de lekkerste en hipste broodjes, salades en andere heerlijkheden, maar veel mensen kozen toch voor een tosti. Bartjan vroeg zich af waarom. Het waren simpel gezegd twee witte bammetjes met een dun plakje kaas en vierkante ham ertussen. Dat paste niet helemaal tussen de kwaliteit van de alle andere producten. Op die dag zei Bartjan; "De tosti, die moet beter". En daar, met de voeten in het zand, werd het eerste idee van een tostibar geboren. 

Toastable verscheen in 2012 voor het eerst in Amsterdam. Bartjan Hendriksen zag een trend in de foodsector: de focus op één specialiteit en die tot in detail verbeteren. Doe één ding, heel erg goed. En dat moesten tosti’s zijn. Snel, eenvoudig en lekker en uitserveren aan tafel in een relaxte vibe. Niet moeilijk doen, alles kan en mag. Bij Toastable ben je eventjes lekker op vakantie!

Bartjan is een ondernemer pur sang en altijd op zoek naar verbetering en groei. Van persoonlijke groei tot zakelijke groei. Volgens Bartjan gaan deze twee hand in hand. Met inmiddels 3 rendabele vestigingen in eigen beheer is de tijd rijp voor verdere groei van Toastable. Bartjan wil verder bouwen aan een groeiend (inkoop)collectief en een sterk merk. Zijn ervaring als horeca ondernemer gebruikt hij graag om (startende) ondernemers te helpen. Iedereen moet focussen op waar hij of zij goed in is, dan ben je samen een sterk geheel.

Doelstellingen van Toastable

De missie van Toastable is dat er zich in elke grote- en middelgrote stad een Toastable vestiging bevindt. Iedere vestiging wordt gerund door iemand met eigenaarschap en met zijn of haar hart voor de zaak.

De visie van Toastable is: de Number One Go To Company voor tosti fans zijn. Tosti’s eet je overal, maar die van Toastable moet je echt geproefd hebben.

De doelstelling die afgeleid wordt uit deze missie en visie is het groeien in franchisevestigingen verspreid over de steden in Nederland. 

Wat zijn de kernwaarden van de organisatie?

  • Goede kwaliteit van producten en grote porties voor de prijs.
  • Gebruik maken van trends die zich al bewezen hebben voor bijvoorbeeld marketing.
  • Altijd transparantie richting gasten, werknemers, franchisenemers en leveranciers.

De toekomst van Toastable

Het concept van Toastable staat. Ze hebben bewezen dat er geld verdiend kan worden met tosti’s verkopen. Dat klinkt wat kort door de bocht, maar is wel het fundament voor een gezonde en een toekomstbestendige business.

Door middel van franchisenemers willen ze doorbouwen aan de bekendheid van hun merk en willen ze groeien met vestingen in Nederland. Toastable gaat voor de nummer één Go To company voor tosti fans.

De visie en ervaring van Toastable vormt de basis voor concept- en formuleontwikkeling. Toastable leert continu van hun franchisenemers, leveranciers, medewerkers en – uiteraard – van hun gasten. De goede dingen brengen ze in de praktijk. Op deze manier zijn ze in staat om – ook in de toekomst – samen met hun franchisenemers het concept en de formule verder door te ontwikkelen.

Denk bijvoorbeeld aan: inhaken op trends zoals bewust eten, thuisbezorgen, automatisering en digitalisering. Je mag er vanuit gaan dat Toastable hier constant bovenop zit om ervoor te zorgen dat hun formule altijd up-to-date is.

Groeien doe je samen. Hoe meer franchisevestigingen er zullen zijn, hoe groter ze inkopen, hoe sterker hun positie zal zijn bij leveranciers en andere partners. Met deze schaalvergroting zullen zij continu werken aan het beste inkoopvoordeel en de beste samenwerkingsdeals. 

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2021
Aantal vestigingen
3
Entreegeld
€ 10.000
Jaarlijkse fee
6%
Totale investering
€ 99.000
Eigen vermogen
€ 20.000