30ml

30ml coffee & food

30ml is een specialty coffeebar die haar eigen koffiebonen inkoopt en brandt. Naast het serveren van een goede kop koffie maken wij onze gasten blij met een all day brunch concept, zoals American pancakes, gepocheerde eitjes, heerlijke broodjes en huisgemaakte zoetigheden.  

Franchise

30ml kiest bewust voor franchise. De belangrijkste motivatie om te kiezen voor franchising is de behoefte om samen te werken met enthousiaste, ambitieuze ondernemers die hun lokale netwerk kunnen inzetten. Wij streven gezamenlijk naar een gezonde groei van 30ml!

Franchise is een intensieve samenwerking tussen zelfstandige ondernemers en de franchisegever, waarbij de franchisegever een compleet ondernemingsconcept ter beschikking stelt. Door de hechte samenwerking is er een efficiënte taakverdeling en een uniforme uitstraling naar de markt. De exacte invulling van de rechten en plichten van de franchisegever en franchisenemer is vastgelegd in de franchiseovereenkomst.

Het profiel

Achter een succesvolle 30ml onderneming staat een energieke, ambitieuze ondernemer. Iemand die kansen herkent en benut op zowel de landelijke als de lokale markt. Een persoon die de juiste mensen op de juiste plaats weet te zetten, maar ook iemand die in staat is om cijfers te lezen en juist te interpreteren. Een ondernemer van 30ml gaat voor resultaat. Om dit te bereiken kan en wil de ondernemer hard werken.

30ml franchisenemers:

  • Hebben passie voor koffie
  • Passen bij de filosofie van 30ml
  • Hebben ervaring op de ‘horecavloer’, denken procesgericht
  • Beschikken over ondernemerscapaciteiten en eigen vermogen om te investeren
  • Zijn creatief, flexibel, klantgericht en gedreven.

 

Over ons

Bij 30ml ligt de focus op het maken van de mooiste koffies en dat begint met de perfect gebrande koffiebonen. 30ml is expert in koffie branden. Daarnaast biedt 30ml een uitgebreide lunch- en borrelkaart met goede wijnen en bieren en versgemaakte lekkernijen. Het gevoel van een tweede huiskamer, dat is wat 30ml biedt. Uiteraard kunnen mensen hun favoriete koffie, broodjes en zoetigheden ook meenemen. 

30ml is in 2013 ontstaan als specialty coffee bar in het centrum van Utrecht. Naast goede koffie serveerden we ook een goede lunch en huisgemaakte zoetigheden.

Koffiebrander

De koffie bij 30ml is speciaal. 30ml beschikt over een professionele koffiebrander waarmee de groene koffie van diverse hoogwaardige leveranciers van specialty coffee zelf wordt gebrand tot de perfecte blend of een single estate van je favoriete boon. Met de opening van de eerste zaak aan de Mariastraat en de verhuizing hiervan naar het Vredenburg is 30ml inmiddels een begrip in Utrecht. Daarnaast zijn er franchisevestigingen in Utrecht Zadelstraat, Utrecht Nachtegaalstraat, Utrecht Leidsche Rijn, Rotterdam Zuidplein, Rotterdam Nieuwe Binnenweg, Hoorn en Amersfoort.

Missie

30ml biedt haar gasten het comfort van een tweede huiskamer met hoogwaardige specialty coffee en een aanbod aan pure, huisgemaakte zoete en hartige lekkernijen, in de vorm van een allday breakfast en brunch concept. Uiteraard kun je je favoriete koffie, sapjes, broodjes en zoetigheden ook meenemen.

Visie

30ml wil de mooiste specialty coffee’s toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen; alleen de allerbeste koffiebonen uit de mooiste streken worden voor onze koffieproducten gebruikt. Door de kennis en kunde van onze barista’s levert dit een koffie op die door onze gasten als uniek wordt ervaren.

Kernwaarden

De kernwaarden van 30ml zijn: het verkopen van specialty coffee-bonen, het serveren van (specialty) coffee’s en het aanbieden van een internationaal allday brunch concept voor een breed publiek.

Trends en ontwikkelingen

De trends zijn dat steeds meer Nederlanders koffie buiten de deur nuttigen en daarnaast steeds vaker een specialty koffie prefereren. Nederlanders zijn ook steeds meer gericht op goede, eerlijke, pure producten. 30ml speelt daar op in. Koffie, breakfast/lunch- to -go neemt ook een hogere vlucht. Daarnaast zijn Nederlanders vaak op zoek naar een hippe, comfortabele omgeving voor de quality momentjes buiten de deur.

Nominaties

In 2018 genomineerd voor de Franchise Starter Award en in september 2017 genomineerd voor de Entree Awards “Best Coffee Concept 2017” Daarnaast gooit 30ml al jaren hoge ogen bij de AD koffietest en Misset Koffietop 100.
 

Je eigen formule starten? Deze kersverse franchisegevers gingen je voor!

Reportage

Ze zijn jong, fris, enthousiast en barsten van de ambitie: deze nieuwe formules zoeken een plek tussen de geijkte...

30ml groeit gestaag als franchiseformule

Franchisenemersportret

30ml groeit gestaag als franchiseformule.

30ml op zoek naar ondernemers

Algemeen

Het eigen koffiezaakje in Utrecht van Wendy Berrens en Frans Kooijman is inmiddels uitgegroeid tot een...

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2018
Aantal vestigingen
10
Waarvan franchise
10
Entreegeld
€ 10.000
Jaarlijkse fee
5%
Totale investering
€ 150.000
Eigen vermogen
€ 25.000