Mode
Ben jij altijd op de hoogte van de nieuwste trends binnen de mode-industrie? Wil jij jouw eigen kledingwinkel, schoenenzaak of een andere winkel in de mode beginnen? En wil jij je aansluiten bij een franchiseformule? Word dan franchisenemer bij één van onderstaande modeformules!
Inspireer met jouw collectie
Als je een bedrijf in de mode hebt is het heel belangrijk om op de hoogte te zijn van de laatste trends. Uiteraard moet je op die trends inspelen met jouw collectie. Ook moet je de consument inspireren. Dit kan bijvoorbeeld door in de hele winkel paspoppen van top tot teen helemaal aan te kleden. Om te inspireren is het dus onder andere van belang dat je weet welke kleuren op dit moment in zijn. Overigens moet je ook weten hoe je de kleuren en kledingstukken kan combineren. Je aansluiten bij een franchiseformule in de mode heeft als voordeel dat deze kennis aanwezig is bij de formule, zodat jij het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.
Online verkoop
Door de digitalisering kan je zeker in deze branche niet meer om de online verkoop heen. Het online winkelen wordt ook steeds gemakkelijker gemaakt voor de consument. Denk maar eens aan de aanbevolen stijladviezen als je een product bekijkt. Bijvoorbeeld bij het bekijken van een broek wordt er onderaan de pagina een shirt, jasje, schoenen en eventueel accessoires aanbevolen die erbij passen, zodat je een leuke outfit hebt.
Ook proberen winkels zo goed mogelijk online maatadvies aan te bieden. Door vragen over onder andere je gewicht, lengte en pasvorm te beantwoorden, wordt er een maat voor je bepaald. Maar het kan ook gewoon door middel van een maattabel, waarbij duidelijk wordt aangegeven hoe de consument het beste de nodige metingen kan uitvoeren.
Verder doen winkels ook hun best om de klantenservice constant te verbeteren. Dit is namelijk erg belangrijk voor de consument. Wat veel voorkomt is het gratis bezorgen en retourneren van de producten. Bovendien is ook de uitstraling van het pakket belangrijk, zoals een bedankkaart bij de bestelling te voegen.
Influencer marketing in de branche Mode
Tegenwoordig heeft social media veel invloed op het koopgedrag van de consument. Het bereiken van een doelgroep wordt dus gerealiseerd door het inzetten van influencers. Mensen vertrouwen namelijk eerder mensen dan merken en daarom is influencer marketing zo krachtig. Door deze ontwikkeling creëert de consument een soort trendverslaving. De consument wil iets wat andere influencers ook hebben, want dan krijg je het gevoel dat je erbij hoort.