Formule
NZA New Zealand Auckland
De NZA New Zealand Auckland collectie moet worden beleefd. Daarom wordt veel aandacht besteed aan het tastbaar maken van het merk in de New Zealand Auckland winkels. Wereldwijd vormen de winkels een showcase voor het NZA gevoel, de plek waar klanten kunnen zien, voelen en beleven wat NZA is.
New Zealand Auckland richt zich op eigen brandstores, welke zich op A1/A2 locaties bevinden. Dat de brandstores aanslaan blijkt uit de resultaten. Zij laten allen jaar-op-jaar een plus zien. De ambitie van NZA is om de resultaten en de kracht van het merk in de komende jaren nog verder te versterken door toe te werken naar nog meer eigenheid in stijl en signatuur.
Door slim ontwerp van de winkel weet NZA de investering relatief laag te houden. Gecombineerd met de bovengemiddelde marges die ondernemers geboden wordt maakt NZA het mogelijk vanaf jaar 1 direct een interessant resultaat te realiseren.
Franchise bij NZA
Als franchisenemer kun jij je volledig focussen op het runnen en aansturen van je winkel(s) en het opbouwen van je lokale klantenbestand. NZA New Zealand Auckland ondersteunt haar ondernemers op allerlei fronten. NZA zorgt onder andere voor de centrale inkoop en logistiek, marketing, marktbewerking en promotie.
Samen gaan we op zoek naar de juiste locatie, die turn-key kan worden opgeleverd conform de NZA New Zealand Auckland huisstijl. De winkel wordt uitgerust met de uniforme winkelautomatisering en het algemene artikelenbestand. NZA New Zealand Auckland brengt jaarlijks vier nieuwe collecties uit.
Als franchisegever zorgt NZA New Zealand Auckland voor de (landelijke) marketing en promotie, centrale inzet van social media, het faciliteren en onderhouden van de webshop en de centrale klantendatabase waarmee terugkerende bezoeken van klanten worden gestimuleerd.
Als franchisenemer word je, voorafgaand aan de opening van je winkel(s) opgeleid en gedurende de samenwerking worden voor ondernemers (en diens medewerkers) trainingen georganiseerd. Daarnaast worden franchisenemers begeleid en gecoached vanuit de franchisegever en wordt er aandacht besteed aan het uitwisselen van kennis en ervaring tussen franchisenemers.
Profiel franchisenemer
De ideale NZA New Zealand Auckland franchisenemer heeft een echte ‘ondernemersgeest’, een klantgerichte instelling en is resultaatgericht. Retailervaring is een pré. Je beschikt over leidinggevende capaciteiten en kunt goed communiceren. Daarnaast beschik je over een benodigd startkapitaal voor de financiering van de investering (minimaal ca.€ 30.000).
De perfecte locatie voor NZA
De NZA winkels zijn te vinden op A1 of A2 locaties in steden met minimaal 100.000 inwoners en zijn gesitueerd in winkelcentra of het centrum van de gemeente.
Een winkel heeft een omvang van ca. 95 meter NVO, de pui dient minimaal 6 meter breed te zijn.
Over NZA New Zealand Auckland
Het is ruim 10 jaar geleden dat Laurens van der Kroft en Eric Schraven mannenmodelabel NZA New Zealand Auckland ontwikkelden en produceerden. Destijds bedacht en ontwikkelde het duo kledingcollecties voor talloze merken, totdat ze ervoor kozen om een eigen label op de markt te zetten. De focus van NZA wordt gericht op de sportieve, stoere New Zealand Auckland-man tussen de 30 en 65 jaar die van avontuur en outdoor houdt.
De oorsprong van de merknaam is eenvoudig te verklaren: ‘Iedereen heeft prettige associaties met Nieuw-Zeeland’’, vertelt Van Doorn, verkoopdirecteur bij NZA. Laurens werd in eerste instantie geïnspireerd door natuurfoto’s gemaakt door een natuurfotograaf uit Nieuw Zeeland. Hij was overdonderd door de diversiteit en schoonheid van de natuur. De nationale vlag leek bovendien de perfecte afbeelding voor het logo.
De allerbelangrijkste les van de afgelopen tien jaar: breng balans in het vernieuwen en innoveren van je collectie versus het in stand houden van het DNA van NZA. Dat is een kwestie van goed beginnen en bij de les blijven, iets wat NZA goed gelukt is. Bij aanvang werd gezocht naar de juiste combinatie van elementen uit de natuur, graphics en kleurstellingen. Aan de uitkomst van dat styling traject is NZA New Zealand Auckland trouw gebleven.
Daarnaast werd de keuze gemaakt voor pasvorm die net iets toegankelijker is dan de high-end fashion merken. Met als resultaat: een internationale “look” met onderscheidende collecties die jong zijn maar niet te jong en een internationaal publiek aanspreken. De collectie is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde en er zijn nu ruim 20 mono-brand stores. Een aantal wat snel groeit.
Eric en Laurens zijn anno 2019 nog steeds eigenaren van het merk, maar New Zealand Auckland is allang niet meer het merk dat het 10 jaar geleden was. Het heeft zich mee ontwikkeld met de verandering in de retailbranche. Het Retail concept richt zich nu in eerste instantie op de Benelux en heeft zich inmiddels bewezen als succesvolle formule. New Zealand Auckland is stoer, mannelijk en onderscheidend maar met verfijning. - dat is het DNA - Spannend, intrigerend en op een manier die niet zo voor de hand ligt als bij de traditionele merken.