Appel & Ei

Appel & Ei heeft zijn eerste vestiging geopend in 2003. Zij verkopen tweedehands kleding en focussen zich op kwaliteit stijl en hergebruik.

Appel & Ei onderscheidt zich van de concurrentie, omdat consumenten hier zelf ook iets kunnen verdienen. Klanten kunnen hun eigen kleding verkopen.

Het concept is aantrekkelijk voor franchisenemer, omdat de ondernemer zich kan focussen op de kerntaken in de organisatie. Ondertussen concentreert appel & ei zich dan op onder andere concept- en assortimentsontwikkeling, (bench)marketing en de sturing van de organisatie.

Entree fee:                                         12.000 €
Training/opleiding (voor start)              3.000 €

Appel & Ei heeft aangegeven op dit moment geen aanvragen in behandeling te nemen. 

Kerncijfers

Franchise sinds
2014
Aantal vestigingen
15
Entreegeld
€ 12.000
Jaarlijkse fee
1% voor marketingfee en 5% royalty (van de bruto-omzet)
Totale investering
€ 50.000
Eigen vermogen
€ 10.000