Crêpeaffaire

In de vestigingen van Crêpeaffaire zijn op elk moment van de dag vers bereide crêpes verkrijgbaar. Het concept komt uit Engeland. Het franchisen vormt een belangrijke schakel in de strategie van merkuitbreiding. De producten zijn voor elk moment van de dag geschikt. Crêpeaffaire maakt gebruik van biologische producten en natuurlijke ingrediënten. De bereiding van de crêpes wordt in het zicht van de consument gemaakt.

Crêpeaffaire biedt aan haar franchisenemers een trainingsprogramma bij de start en wekelijkse support. Zo zal de franchisenemer bijvoorbeeld samen met de Nederlandse franchisegever wekelijks samen de omzetten en kosten analyseren. Daarnaast zal de franchisenemer samen de lokale promotionele acties ontwikkelen en uitwerken.

De begeleiding en ondersteuning die de franchisenemer bij de start voor de opening van de winkel mag verwachten bestaat onder andere uit: hulp bij het opstellen van het business plan, alle ontwerpen en basisschetsen met alle maatvoeringen, bouw- en inrichtingsadvies, een training van een week in Engeland, aangevuld met trainingen in Haarlem en het ontwerpen van advertenties voor de opening en medefinanciering van plaatsen van advertenties.

Kerncijfers

Franchise sinds
2004
Aantal vestigingen
23
Entreegeld
€ 25.000
Jaarlijkse fee
6% franchise fee en 2% marketing fee
Totale investering
€ 190.000
Eigen vermogen
€ 60.000