Terugblik op Standhouder van het Jaar verkiezing
Tijdens de Franchisebeurs Onderneem ‘t! vond op donderdag de Standhouder van het Jaar verkiezing plaats. De standhouders werden door mystery shoppers van Secret View beoordeeld. “Dit met als doel de aanwezige formules te voorzien van feedback om een volgende beurs nog beter voor de dag te komen en hen tegelijkertijd kennis te laten maken met Secret View”, vertelt Niek Koning namens Secret View.
Op de beurs is iedere stand beoordeeld op dezelfde categorieën, namelijk de ontvangst, de benadering, de uitstraling van de beursstand en de houding en uitstraling van de medewerkers. Onder iedere categorie hangt een set met gerelateerde vragen. “In tegenstelling tot vorig jaar werd dit jaar door de organisatie besloten om geen inhoudelijk gesprek te voeren op de stand”, aldus Niek.
Trends
Opvallende trends die zichtbaar werden waren de relatief lage scores voor de categorieën ‘ontvangst’ (6,4) en ‘behoefte bepalen’ (6,3). Daartegenover stonden hoge scores voor de ‘uitstraling van de beursstand’ (8,3) en de ‘houding en uitstraling van de medewerkers’ (8,7).
De strijd om de titel “Standhouder van het Jaar” werd dit jaar gewonnen door Mitra. Mitra wint daarmee een diner-cheque en een gratis pilot mystery shopping onderzoek voor haar winkels. De stands van Bakker Bart en Fortune Coffee scoorden eveneens boven de 90%.
Mystery shoppers
Doorgaans zet Secret View mystery shoppers in bij veelal grote (franchise) organisaties zoals AMI Kappers, AH to go, NS Stations (Kiosk, Smullers, Broodzaak, Julia’s etc), Uw Slager, Rivièra Maison, Pathé, Ace & Tate, Sissy-Boy, Cosmo Hairstyling en Team Kappers.