Douglas verklaart Moederdag 2020 tot Heldinnendag

Moederdag wordt dit jaar gevierd in een ongebruikelijke tijd. “Veel vrouwen en moeders overtreffen zichzelf tijdens de aanhoudende crisis en zijn de heldinnen geworden van ons dagelijks leven: in hun rol als verpleegster, kassamedewerker, pakketvervoerder, buschauffeur, arts of familiemanager die nu haar eigen thuisschool runt. Ze doen al deze dingen en nog veel meer zonder de hulp van hun normale ondersteuningssystemen. Om Moederdag 2020 te vieren, heeft Douglas een emotionele video gemaakt die is ontworpen om ‘dank je wel‘ te zeggen tegen deze vrouwen. Deze individuen zijn eigenlijk veel meer dan heldinnen tijdens de coronacrisis. Ze zijn ons hele leven al onze heldinnen geweest - omdat ze onze moeders zijn”, legt een woordvoerder namens Douglas uit. 

ˮEr zijn veel redenen om met name dit jaar ‘dank je wel’ te zeggenˮ, zegt Tina Müller, CEO van de Douglas Group. ˮIn deze video spreken we ons respect uit voor moeders en de heldinnen van de coronacrisis. We vieren ze in een emotionele video die enkele ontroerende momenten deelt van het leven dat deze heldinnen nu leiden.”

Over de campagne

De digitale campagne met online video, Facebook, Instagram en YouTube-campagne werd op 3 mei gelanceerd in Duitsland en de internationale Douglas-markten. De campagne loopt in elk land tot Moederdag.

Iedereen die de video bekijkt en de Douglas-app downloadt, helpt Douglas ook om de wereldwijde corona-noodhulp van ˮAktion Deutschland Hilftˮ financieel te ondersteunen met een maximum van € 100.000,-. Het mechanisme is vrij eenvoudig: voor elke nieuwe appdownload doneert Douglas € 1,- voor corona-noodhulpmaatregelen tot een maximum van € 100.000,-.

Bekijk ook