Douglas start uitrol van nieuwe merkstrategie

Douglas introduceert een nieuwe look in 17 landen in Europa. De belangrijkste aspecten van de nieuwe merkstrategie zijn een nieuw logo, een nieuwe mission statement en een nieuwe beeldtaal. 

De vernieuwing van het merk is een van de 5 hoofdpunten van de #FORWARDBEAUTY-strategie die Douglas-CEO Tina Müller introduceerde. Het doel van de strategie is om de marktpositie van Douglas verder te versterken door onder andere het merk te verbeteren en verjongen. Tina Müller reageert: “Met onze nieuwe merkstrategie zorgen we ervoor dat de modernisering van Douglas niet onopgemerkt zal blijven.”

De nieuwe merkstrategie wordt stap voor stap uitgerold. Douglas investeert een totaalbedrag van meer dan 10 miljoen euro in de nieuwe merkstrategie.

Flagshipstore

Vanaf nu hebben het e-commerce platform douglas.nl, de online shops in 14 andere Europese landen en de digitale kanalen van Douglas een nieuwe look. De meer dan 2.000 Douglas-stores in Europa worden tegen het einde van 2019 voorzien van het nieuwe logo en opnieuw ingericht. Eind september zal de flagshipstore in de winkelstraat Zeil in Frankfurt am Main na een modernisering worden heropend als de grootste Douglas-winkel van Europa.

De nieuwe strategische positionering van Douglas is ook terug te zien in de nieuwe mission statement van het bedrijf: “We encourage and inspire you to have the confidence to live your own kind of beauty”. 

CMO Lucas van Eeghen voegt toe: “We willen onze klanten aanmoedigen en inspireren om hun eigen schoonheid te erkennen en zelfverzekerder te worden. Bij alles wat we doen, concentreren we ons niet alleen op wat onze klanten op dit moment willen, maar vragen we ons altijd af wat hun wensen in de toekomst zullen zijn. Alleen op deze manier kunnen we Douglas van premium winkelketen tot premium merk maken.”

Over Douglas

Winkelketen Douglas heeft zo’n 2.500 parfumerieën en een snel groeiend aantal online shops in 19 Europese landen. In het boekjaar 2016/17 genereerde het bedrijf een omzet van 2,8 miljard euro. Er werken circa 20.000 Beauty Advisors bij de keten en het assortiment bestaat uit circa 35.000 producten op het gebied van parfumerie, decoratieve cosmetica en huidverzorging.

Bekijk ook