Retail Unity

Het order management platform van Retail Unity.

De eerste fase

Retail Unity combineert alle voorraad van de winkels, DC's en longtail-kanalen in één virtuele voorraad. Deze voorraad wordt aangeboden op alle digitale kanalen zoals de website(s) en op tablets / touchscreens in de winkel. De winkelier verliest geen verkopen meer omdat ze het ultieme eindeloze gangpad hebben waarin alles altijd beschikbaar blijft, ongeacht de locatie van het product. Het resultaat is een directe toename in de digitale omzet door de toegenomen breedte en diepte in het assortiment.

De tweede fase

Is om de digitale orders via slimme algoritmen over alle voorraadlocaties te distribueren. Deze algoritmen micro-managen elke voorraadbeweging in het voordeel van de Retailer. Bijvoorbeeld door rekening te houden met de lokale omloopsnelheid of door gebruik te maken van de 'ship-from-store'-stromen om gebroken maatbogen op te ruimen.

De oplossing stuurt ook de retourenstroom naar de ideale locatie. "Retouren zijn onvermijdelijk. Retailers moeten hun retourstroom omarmen en beschouwen als 'gratis replenishment’. Onze oplossing stuurt individuele retourzendingen naar de ideale locatie", legt Peter Blom van Retail Unity uit. Dit verlaagt operationele kosten van de Retailer en minimaliseert de dure en trage retourverwerkingen op de DC's.

De derde fase

Is te vinden in de business intelligence die door de algoritmen wordt verzameld. Het platform analyseert alle orders en creëert een geografische weergave (heatmap) van de lokale vraag. Winkeliers gebruiken deze informatie om de assortimenten in winkels en DC's aan te passen. Niet alleen tijdens de eerste distributie naar de winkels, maar ook voordat de her-distributie / aanvulling aan het einde van een seizoen begint. Dit alles door gebruik te maken van de bestaande resources van de Retailer. Het platform maakt gebruik van de micromanagement-distributie om het hele seizoen door kleine wijzigingen in de voorraadniveaus aan te brengen.

Specifiek voor franchise

Bij franchiseorganisaties concurreren de winkels op een bepaalde manier onderling. Dit is een uitdaging die alle franchiseorganisaties ervaren bij het overwegen van een e-commerce-model. Retail Unity biedt een unieke oplossing waarbij de marge van een artikel wordt verdeeld onder alle winkels betrokken bij de afwikkeling van een order. Deze aanpak biedt franchiseorganisaties een zeer gezonde basis om gezamenlijk e-commerce te voeren, zonder de individuele franchisenemers te kannibaliseren.

Implementatie

Het Retail Unity platform wordt geïmplementeerd zonder de bestaande POS-, e-commerce- of ERP-systemen in een winkel te wijzigen of te vervangen. Dit vereenvoudigt de implementatie die gemiddeld binnen 5 maanden volledig operationeel is.