M Room

M Room – More than a Barber- zoekt een Master Franchisenemer voor de Nederlandse markt 

Heren kunnen in de sfeervolle barbershops van M Room, zonder afspraak, terecht voor een professionele knip- en scheerbeurt. Maar M Room is ‘More than a Barber’; een bezoek aan een salon moet een totale belevenis zijn voor de mannelijke klant. Deze klantgerichte benadering komt tot uiting in de ervaring en expertise van de stylisten, de kwalitatieve producten die gebruikt worden en de uitstraling van de salon.

De Finse franchiseketen is opgericht in 1998 door twee internationaal bekroonde kappers, Toni en Petri, en is inmiddels ook gevestigd in Estland, Letland, Zweden, Duitsland en de Verenigde Staten. 

Wat onderscheidt de franchiseformule

Middels een lidmaatschap, kunnen heren zo vaak als zij willen gebruik maken van de diensten van M Room. Zonder afspraak kunnen zij terecht voor een knip- of scheerbeurt. 

M Room wil haar klanten laten genieten van een totale beleving: de haarstylisten zijn specifiek opgeleid om het haar van mannen te knippen. Tijdens een bezoek aan een van de winkels krijgen klanten (gratis) drankjes aangeboden en kunnen zij zelfs poolen of videogames spelen. M Room heeft ook een eigen lijn voor haar- en huidverzorgingsproducten voor mannen ontwikkeld, die tevens in de salons en via de webwinkel beschikbaar zijn.

Wij ondersteunen franchisenemers actief

M Room ziet met haar onderscheidende concept en klantbenadering, goede kansen op de Nederlandse markt en is daarom op zoek naar een ondernemende Master franchisenemer die het merk M Room in Nederland wil introduceren, middels het openen van minimaal 4 eigen salons. Daarna kan de Master het concept via het franchisemodel verder laten expanderen.

Middels de ondersteuning van de Finse moederorganisatie M Company wordt de Nederlandse Master Franchisenemer ondersteund op het gebied van o.a.:

  • (Door)ontwikkelen merk en concept
  • Beschikbaar stellen en ontwikkelen van handboeken, website, (POS)materiaal en visuele uitstraling van het concept
  • Trainingen en scholing van Master (en personeel)
  • Ontwikkelen van dienstverlening en producten
  • CRM en IPR management
  • Beheer wereldwijde media en marketing
  • Monitoring en ondersteuning van de Master Franchisenemer

Met het unieke bedrijfsmodel genieten M Rooms van een gezonde winstmarge die vier keer hoger is dan het gemiddelde in de sector, waardoor de meeste ondernemers in minder dan een jaar een tweede M-Room salon openen.

De M Room Master Franchisenemer dient een ervaren, Engels sprekende manager en ondernemer te zijn met affiniteit voor de kappersbranche. Een marketing en sales-gerichte leider die kennis en kapitaal wil investeren in de ontwikkeling van het M Room franchiseconcept in Nederland.

Type locatie

De M Room Barbershops worden bij voorkeur geopend in de stadscentra van de grote steden of op ‘traffic-locaties’ zoals stations of vliegvelden. Een M Room salon is ca. 50 m2 groot en beschikt over 4 stoelen, twee wasbakken en een wachtruimte. 

Interesse?

Interesse in deze Master franchise van M Room? Stuur hier je gegevens in of bel Recruitment Consultant Valérie Bakker van Koelewijn & Partners (035 54 85 945) voor meer informatie.

By being more than a barber, M Room is in the business of helping men look and feel their best. Simply, it is a men’s barbershop chain that offers memberships for fast, easy and convenient barbershop services. From haircuts to shaves you will get the same highly trained stylists and excellent Finnish products at every location. The company originated in Finland and has a proven product with over 70 locations world-wide. All stylists are trained in founders’ Toni and Petri’s technique so you can expect the same reliability and quality no matter the location, and with your membership card you can visit any location free of charge whether you’re in Helsinki, Berlin, Seattle or Florida.

Explorers of the barber world

Toni and Petri’s word champion talent was awarded in 1998 during the barber championships in Seoul, South Korea where they understood the need for high-quality, reliable barber services for men. From there, M Room was born and the values have remained the same. We believe strong values create a strong foundation for successful businesses and a better workplace. We pride ourselves on the work environment and the consistent quality, no matter your location. M Room has been a successful franchise opportunity for all franchisees in all 73 world-wide locations. With the unique business model, M Rooms enjoy a healthy profit margin four times higher than the industry average, leading most franchisees to open a second M Room in less than a year. With Europe booming and our United States locations growing, the possibilities are endless and the product is proven.

Customer satisfaction as a strength

M Room is a men’s barbershop chain that focuses on high-quality products, cuts and shaves. As such, each stylist must keep the same elite level of barbering with the exceptional technique from Toni and Petri.

We believe strong values create a strong foundation for successful businesses and a better workplace. We pride ourselves on a positive work environment where we listen to our clients and our stylists. Our core values are: exceptional service, talented barbers, convenient locations and great membership options which all create the best customer experience.

The most important value is the customer-oriented approach, which shows in everything M Room does. The look and feel of the location should reflect the experience as well as the consistent stylist expertise.

Come experience the difference, join M Room.

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2009
Aantal vestigingen
80
Jaarlijkse fee
4%
Totale investering
€ 300.000