Formule
M Room
Heren kunnen in de barbershops van M Room, zonder afspraak, terecht voor een knip- en scheerbeurt. Maar M Room is ‘More than a Barber’; een bezoek aan een salon van de franchisenemer moet een totale belevenis zijn voor de mannelijke klant. Deze klantgerichte benadering komt tot uiting in de ervaring en expertise van de stylisten, de kwalitatieve producten die gebruikt worden en de uitstraling van de salon.
De Finse franchiseketen is opgericht in 1998 door twee internationaal bekroonde kappers, Toni en Petri, en is inmiddels ook gevestigd in Estland, Letland, Zweden, Noorwegen, Denemarken, Duitsland en de Verenigde Staten.
Lidmaatschap
Middels een lidmaatschap, kunnen heren zo vaak als zij willen gebruik maken van de diensten van M Room. Een lidmaatschap is echter niet vereist. Ook zonder lidmaatschap kunnen heren op ieder moment, zonder afspraak terecht voor een knip- of scheerbeurt. Middels de website van de franchiseformule kunnen klanten real-time de wachttijd bij de salons bij hen in de buurt zien.
Franchisenemers van M Room willen hun klanten laten genieten van een totale beleving: de haarstylisten zijn specifiek opgeleid om het haar van mannen te knippen. Tijdens een bezoek aan een van de winkels krijgen klanten (gratis) drankjes aangeboden en kunnen zij poolen of videogames spelen. M Room heeft ook een eigen lijn voor haar- en huidverzorgingsproducten voor mannen ontwikkeld, die tevens in de salons en via de webwinkel beschikbaar zijn.
Type locatie
De M Room Barbershops worden bij voorkeur geopend in de stadscentra van de grote steden of op ‘traffic-locaties’ zoals stations of vliegvelden. Een M Room salon is ca. 50 m2 groot en beschikt over 4 stoelen, twee wasbakken en een wachtruimte.