Internet, Communicatie & Telecom
Wil jij franchisenemer worden in de dynamische branche van Internet, Communicatie & Telecom? Ga dan op deze pagina op zoek naar de franchiseformule die bij jou past!
Tegenwoordig heeft iedereen wel een smartphone en daarom liggen er dus volop kansen in deze dynamische branche. De bedrijven binnen deze branche zijn: mobiele reparatie, project management systemen, telecommunicatie en nog veel meer.
Past de branche Internet, Communicatie & Telecom bij jou?
De branche Internet, Communicatie & Telecom is constant in beweging. Daardoor heb je altijd de mogelijkheid om iets nieuws te leren. Werken in deze branche is afwisselend en uitdagend. Het is dus wel belangrijk dat je mee kunt bewegen in deze veranderende sector.
De technologische vooruitgang en de constante concurrentie dwingen aanbieders scherp te blijven. Het is voor elk bedrijf steeds moeilijker en spannender om zich te kunnen blijven onderscheiden van alle andere aanbieders, wanneer het 'leveren van internet' de primaire taak wordt. Om als bedrijf toegevoegde waarde aan te blijven bieden aan de consument is de grote uitdaging. Hierbij zou je moeten denken aan de ontwikkeling van nieuwe en aantrekkelijke diensten, aanvullende services en extra pakketten. Door tactisch in te spelen op de snel veranderende behoeftes van de consument kunnen telecombedrijven hun marktpositie behouden of versterken. Ook kunnen zij dan hun winstgevendheid garanderen.
Toezicht op telecommunicatie
Telecombedrijven moeten zich houden aan regels die de Rijksoverheid stelt. De Rijksoverheid wil namelijk voor iedereen vrije toegang tot betrouwbare en moderne telecommunicatie.
Telecommunicatie is een groeiende markt. Mensen zijn steeds vaker overal en altijd online via hun mobiele telefoon of tablet. Moderne telecommunicatie moet betrouwbaar zijn. Gebruikers moeten er vanuit kunnen gaan dat zij overal een goed bereik hebben. Telecombedrijven moeten netwerkstoringen voorkomen zodat noodnummers altijd bereikbaar zijn. Ook moeten telecombedrijven ervoor zorgen dat de netwerken geschikt zijn voor de nieuwste technieken.
Telecombedrijven moeten zich houden aan regels uit de Telecommunicatiewet. Deze wet gaat onder andere over:
- Frequentiebeleid
- Beleid van telefoonnummers
- Consumentenbescherming
- Privacybescherming
Er zijn 2 organisaties die toezicht houden op de Telecommunicatiewet:
- Agentschap Telecom (houdt toezicht op de handhaving van de Telecommunicatiewet en richt zich vooral op een goed gebruik van frequenties)
- Autoriteit Consument en Markt (ziet erop toe dat bedrijven eerlijk concurreren en beschermt consumentenbelangen)