Het tweede DOEgres

Het tweede DOEgres staat in het teken van ‘Samen LOL maken’. En LOL betekent in dit geval samen met anderen Leren van elkaar, Ondernemen met elkaar en Lachen om de eigen fouten.

Franchisenemers kunnen namelijk heel veel van elkaar leren. Dat heeft het eerste DOEgres bewezen. Succesvol ondernemen staat opnieuw centraal. Maar wel met een knipoog naar humor, het gevoel dat ondernemen ook te maken heeft met plezier hebben in waar je als ondernemer mee bezig bent.

Van het eerste DOEgres hebben we geleerd dat het belangrijk is ervaringen te delen met ondernemers uit een andere branche. Daarom krijgt iedere bezoeker een badge met een bepaalde kleur. Ondernemers uit de foodsector krijgen de kleur groen, franchisenemers uit de non-foodsector krijgen een rode badge en ondernemers uit de retail een gele badge. Als organisatie zullen we ervoor zorgen dat groen niet teveel bij groen gaat zitten, rood bij rood en geel bij geel. Waarom? Om te stimuleren dat de bezoekers over de grenzen van hun eigen branche kijken. Op die manier ontdek je zaken waar je in je dagelijkse praktijk misschien niet meteen te maken hebt, maar die wel heel goed in je dagelijkse praktijk toepasbaar zijn.

Ik voorspel dat het een leuke, inspirerende en bruisende dag wordt op maandag 29 oktober in Stadion Galgenwaard in Utrecht. En laat ik meteen ook een probleem voor de bezoekers op tafel leggen: het aanbod aan praatsessies, workshops en praktijkseminars is zo groot dat het lastig is om een keuze te maken waar je bij moet zijn. Maar als organisatie vinden wij dat een luxe probleem. Want we zijn pas tevreden als u met een voldaan gevoel naar huis gaat met een groot aantal ideeën die u het liefst de volgende dag allemaal kunt toepassen.

Het accent van het DOEgres ligt op de praktijk. Geen doorwrochte lezingen dus maar succesverhalen van collega-franchisers, franchisegevers en boordevol praktische tips. Of leren van zaken die fout zijn gegaan. Niet uit leedvermaak, maar juist om ervan te leren en dus zelf missers te voorkomen. Zaken als ‘meer rendement in de tent’, de ‘houdbaarheidsdatum van een franchisenemer’ of een 'stappenplan om je omzet en winst in 50 dagen te verhogen’ komen aan bod. Om maar een greep uit het programma te noemen.

In dit nummer van Franchise+ vindt u een flyer met een uitgebreid programma. Meer informatie is ook te vinden op de website www.doegres.nl.

Het eerste DOEgres werd bezocht door tweehonderd bezoekers. Wij zijn ervan overtuigd dat we dat aantal dit jaar ruimschoots overtreffen.

Wie thuisblijft mist hét trefpunt bij uitstek voor franchisenemers. Ik kan mij niet voorstellen dat u deze unieke kans laat schieten. Meld u daarom vandaag nog aan. U krijgt er beslist geen spijt van.

Franchise+ Franchiseplus
Redactie