TOPP

    Stap in de wereld van hygiëne! Ben jij een topper in verkopen? Droom je van ultieme vrijheid, waar abonnementen jouw verdienmodel vormen en je jouw eigen zaak runt? Bij TOPP kun je onbeperkt ondernemen op jouw eigen unieke wijze. Word franchisenemer bij TOPP, start jouw eigen TOPP-vestiging in jouw regio en werk toe naar een potentiële jaarlijkse omzet van meer dan €1.500.000 euro!

    TOPP hygiëne 

    TOPP voorziet onder meer kantoren, horecabedrijven, scholen en zorginstellingen van producten en diensten die de hygiëne bevorderen. Het landelijk opererend bedrijf voert sinds 1999 specialistische reinigingen uit van wastafels, toiletpotten en urinoirs, maar levert ook sanitaire producten als toiletpapier, handzeep, luchtverfrissers en afvalzakken.

    Optimale hygiëne is het ultieme streven, altijd. Naast de dieptereinigingsservice, zijn het de hoogwaardige producten die TOPP maken tot wie ze zijn. Het versterkt de dienstverlening, maar zorgt er nog meer voor dat jij jouw klanten, bezoekers en medewerkers altijd een veilige en gezonde werk- en leefomgeving biedt. Niet alleen geef je zo een vertrouwd gevoel af, het biedt je ook de zekerheid van een op en TOPP hygiëne.

    Waarom franchisen bij TOPP?

    “Kies je om te gaan franchisen bij TOPP, dan kies je voor kwaliteit." - Maurits Valk, Franchisenemer TOPP Noord-West Nederland

    Als TOPP-ondernemer word je breed ondersteund. Je runt je eigen zaak, maar lift mee op de naamsbekendheid, het netwerk en de digitale oplossingen van een landelijke organisatie. En dat biedt veel voordelen. 

    • Veel naamsbekendheid: TOPP werkt hard aan de (online) zichtbaarheid. Met succes, want TOPP staat op de meeste relevante zoektermen bovenaan in Google. Zij zijn landelijk actief op de Socials, zijn zichtbaar via advertenties (online en offline) en houden de website up-to-date. En het mooiste? Hier heb je als franchiseondernemer geen omkijken naar.
    • De beste servicedesk: TOPP heeft één collectief (administratie)kantoor met een centraal aanspreekpunt voor klanten en franchisenemers. Je hebt geen omkijken naar facturatie en debiteurenbeheer, dat nemen zij uit handen. Je hoeft dus niet zelf facturen te sturen!
    • Goede inkoopvoorwaarden: In ruim 20 jaar is een groot, wereldwijd netwerk neergezet van verschillende inkoopkanalen. Uitstekende producten die passen binnen het unieke TOPP-concept. Groot inkoopvoordeel zorgt ervoor dat je concurrerende prijzen kunt aanbieden bij diverse sectoren. Gemiddeld 67% brutomarge bij afname van het TOPP-assortiment. Daarnaast verstrekt TOPP de dispensers in bruikleen aan hun klanten, zodat ze samen werken aan een financieel aantrekkelijke toekomst.
    • Eén centraal TOPP-systeem: TOPP beschikt over één centraal digitaal systeem waar je alles van A tot Z regelt. In dit systeem hou je de volledige klantreis bij, van suspect tot aftersales. Potentiële klanten benaderen en bestaande relaties onderhouden wordt zo wel heel eenvoudig. Ook heeft TOPP een centraal inkoopsysteem, een routeplanningsysteem voor optimale efficiëntie en een dashboard dat inzicht geeft in de belangrijkste cijfers, zoals omzet, uren, leads, afspraken, debiteuren, klachten en storingen.
    • Grote klanten: Natuurlijk, iedere klant is bijzonder. Maar zij zijn éxtra trots op grote klanten als McDonald's, KFC, WVO Zorg en het Nederlands Openluchtmuseum.
    • Een waardevol netwerk: TOPP doet alles samen. “Vooruitzien is regeren, het verleden kunnen we niet veranderen, we kunnen er wel van leren”. Uit de data van franchisenemers kunnen zij als franchiseorganisatie de successen met elkaar delen en de risico’s proberen te mijden. Dit helpt franchisenemers en de formule zo sterk mogelijk te maken.

    Groei met TOPP mee

    Al sinds 1999 tillen zij het hygiëneniveau in bedrijven naar een hoger level. In dat jaar haalde de voormalig eigenaar het originele Amerikaanse concept naar Nederland en startte Sjaak van Huet de eerste vestiging van TOPP. Hij begon letterlijk aan de keukentafel, maar zag zijn onderneming al snel uitgroeien tot een landelijke organisatie met meerdere vestigingen én mede-franchisenemers. Door goed te luisteren naar klanten, uitstekende service te bieden én op tijd kansen te zien, onderscheidt TOPP zich in de markt. Inmiddels tellen ze zeven vestigingen – maar ze zijn nog lang niet uitgeteld. Groei jij mee met de formule?

    Gespreid bedje

    Als franchisenemer bij TOPP kom je terecht in een gespreid bedje. Natuurlijk moet je zelf je eigen vestiging succesvol maken, maar je geniet ook van de voordelen van een grotere, gevestigde organisatie. Zo kun je rekenen op ondersteuning op het gebied van inkoop, planning, administratie, IT en marketing. Buiten dat ben je écht je eigen baas met onbeperkte mogelijkheden. Je krijgt alle vrijheid om invulling te geven aan je eigen vestiging.

    Jouw TOPP profiel

    Iedere TOPP-ondernemer is uniek, maar er zijn een aantal eigenschappen die hen kenmerken. Zo hebben zij een groot verantwoordelijkheidsgevoel, en sterke commerciële vaardigheden en zijn ze allemaal een tikje eigenzinnig. Benieuwd of jij hierbij past? Hieronder vind je kernwaarden die zij heel belangrijk vinden.

    • Vrijheid - Je houdt ervan om in vrijheid te ondernemen, waarbij je je tijd doelmatig gebruikt om ruimte te creëren voor het ontdekken en benutten van nieuwe mogelijkheden. Bij TOPP heerst een cultuur van flexibiliteit, waar starre contracten een taboe zijn. Hier draait het om vrijheid, niet alleen in zakelijke relaties maar ook in het toewijzen van tijd aan zowel medewerkers als jezelf. Werk is belangrijk, maar zo is ook je persoonlijke tijd met je dierbaren.
    • Aandacht - Je vindt het belangrijk om klanten de persoonlijke aandacht te geven die zij van jou verwachten. Je speelt graag kort op de bal en houdt ervan problemen direct op te lossen. Actiegericht ondernemen: dát is waar je voor staat.
    • Resultaat - Jij doet mee om te winnen! Maar wél op een betrouwbare manier, zodat de klant op jou kan rekenen. Je doet wat je zegt en zegt wat je doet. Geen addertjes onder het gras.

    Interesse?

    Word een TOPP franchisenemer en maak deel uit van het succesverhaal. Sluit je aan bij ons team en laat ons jouw weg naar succes ondersteunen! Meld je nu aan via onderstaande knop!

    Al sinds 1999 tilt TOPP het hygiëneniveau in bedrijven naar een hoger niveau. In dat jaar haalde de voormalige eigenaar het originele Amerikaanse concept naar Nederland en startte Sjaak van Huet de eerste vestiging van TOPP. Hij begon letterlijk aan de keukentafel, maar zag zijn onderneming al snel uitgroeien tot een landelijke organisatie met meerdere vestigingen en mede-franchisenemers. Door goed te luisteren naar klanten, uitstekende service te bieden en op tijd kansen te zien, onderscheidt TOPP zich in de markt. Inmiddels telt TOPP zes vestigingen – maar ze zijn nog lang niet uitgeteld.

    De tijdlijn van TOPP

    Benieuwd hoe TOPP is gekomen waar ze nu staan? Ze nemen je graag mee in hun geschiedenis.

    • 1999 - Een succesvol Amerikaans hygiëneconcept – Swisher - komt naar Nederland. Onder de naam Swisher Nederland start Sjaak van Huet de eerste vestiging in de regio Midden-Oost Nederland.
    • 2008 - In negen jaar tijd groeien ze hard. Zes franchiseondernemers sluiten zich aan bij hun succesvolle concept.
    • 2009 - Swisher Nederland telt inmiddels zes vestigingen. De focus wordt verlegd naar landelijke dekking: de franchisenemers verspreiden zich over heel Nederland.
    • 2014 - Sjaak van Huet (franchisenemer Midden-Oost Nederland) en Harry van der Spoel (franchisenemer Zuid-West Nederland) worden de nieuwe eigenaren van Swisher Nederland.
    • 2015 - Swisher Nederland neemt afscheid van de Amerikaanse moederorganisatie en gaat verder als een onafhankelijke, Nederlandse organisatie.
    • 2016 - Zij richten zich steeds meer op digitalisering. Zo lanceren zij een nieuwe website én investeren zij in een geavanceerd automatiseringssysteem, waarmee facturen en werkbonnen digitaal verwerkt kunnen worden.
    • 2017 - Een droom wordt werkelijkheid: Zij gaan als onafhankelijke hygiënespecialist verder onder de naam TOPP. Hierdoor kunnen zij nóg beter focussen op de Nederlandse markt.
    • 2019 - Een mijlpaal: TOPP viert het 20-jarige bestaan!
    • 2020  - TOPP zet steeds meer in op online leadgeneratie. Mét succes. TOPP wordt goed gevonden in de zoekmachines en nieuwe klanten blijven zich aanmelden.2022 - TOPP blijft groeien, tijd om te focussen op het vergroten van de franchiseorganisatie 
    • 2022- TOPP is er klaar voor om de Nederlandse markt te veroveren!

     

    TOPP klanten

    De klanten van TOPP zijn zeer divers. We bedienen onder andere horecagelegenheden, scholen, zorginstellingen, kantoren, recreatieve bedrijven en winkels. Onze klanten bevinden zich voornamelijk in het hogere segment: zij geven graag de verantwoordelijkheid voor een goede hygiëne uit handen. Geen gedoe, alles perfect geregeld. Dat is waar wij voor zorgen. 

    Erkend lidmaatschap NFV

    Goed om te weten: TOPP is erkend lid van de Nederlandse Franchise Vereniging. Hierdoor weten de franchisenemers dat zij voldoen aan de geldende wet- en regelgeving voor franchiseformules. En weten klanten dat ze zaken doen met een gezonde én evenwichtige franchiseformule. De voorwaarden voor lidmaatschap worden elke 5 jaar getoetst, waardoor zij continu blijven werken aan behoud van kwaliteit én de ontwikkeling van de formule.

    Geïnteresseerd in deze formule?
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Informatie aanvragen
    Ontvang vrijblijvend meer informatie vanuit deze formule!
    Direct informatie aanvragen

    Kerncijfers

    Franchise sinds
    1999
    Aantal vestigingen
    6
    Waarvan franchise
    6
    Entreegeld
    €7.500
    Franchise fee
    14%
    Totale investering
    €52.500
    Benodigd eigen vermogen
    €22.500
    NFV lid
    Ja