Nieuwe fietspropositie ANWB

Communiq heeft voor ANWB Verzekeringen een nieuwe propositie ontwikkeld voor de fietsverzekeringen, gericht op zowel de consument als de fietsenwinkels. Door middel van sprekende beelden en teksten op de campagnematerialen wordt gezorgd voor herkenning bij de consument. Dit effect wordt versterkt doordat fietsenwinkels de materialen kunnen personaliseren. Zo kan de winkel zijn eigen logo gebruiken, een foto van een hotspot uit de omgeving en een titel in eigen dialect. 

Fietsenwinkels

Een ANWB-verzekering is meer dan een vergoeding voor een gestolen product: het is een complementair serviceproduct. Aan Communiq de taak om de fietsenwinkels hiervan te overtuigen. Allereerst is er een restyle geweest van de campagnematerialen, waarna de fietsenwinkels hun materialen konden personaliseren en bestellen via het Local Store Marketing platform (LSM platform). Door de mogelijkheid van het personaliseren kan de consument zich nóg meer identificeren met de uitingen en komt deze top off mind. Vervolgens zijn er concrete handvatten verwerkt op het LSM platform om de fietsenwinkels te ondersteunen bij het succesvol uitrollen van de propositie. Zo zijn er succesvolle cases van andere fietsenwinkels geplaatst en is inzichtelijk gemaakt welke interessante thematische acties en campagnes er mogelijk zijn binnen de evenementenkalender. 

Gepersonaliseerde POS-materialen

Met de slimme inventarisatiemodule in het platform kan een fietsenwinkel in een handomdraai (gepersonaliseerd) materiaal bestellen. Gepersonaliseerd voor wat betreft de uitingen zelf, maar ook voor wat betreft de materialen. Zo heeft de ene winkel een A0-formaat poster nodig en kiest een andere winkel liever voor een A3-formaat sticker. Op die manier wordt POS-materiaal effectief en efficiënt ingezet. Het marketing-team van ANWB verzekeringen kijkt ondertussen live mee met de voortgang van de bestellingen. 

De gepersonaliseerde input van de winkels is uiteindelijk ingeladen in ‘templates’, voorzien van een uniek kenmerk en samen met overige materialen in productie genomen. Elke winkel heeft eind september 2016 zijn bestelde materialen ontvangen. 

Interesse in ons LSM platform of gepersonaliseerde POS materialen? Neem dan contact op via 038-426 00 60 of info@communiq.nl.

Communiq is een full-service reclamebureau met een proactieve houding en flexibele werkinstelling. Dankzij onze jarenlange ervaring binnen verschillende grote retailformules zijn wij uw ideale partner in communicatie en marketing.