FlexFirst franchisenemer start vestiging gericht op Social Return

FlexFirst Personeelsbemiddeling verwelkomt franchisenemer Remco Kollen en breidt haar dienstverlening uit. Remco is op 9 november gestart en gaat zich vanuit zijn vestiging in ’s-Hertogenbosch richten op Social Return on Investment (SROI). Social Return is het creëren van werkgelegenheid voor mensen die, om wat voor reden dan ook, een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Een doelgroep die het door het coronavirus nog lastiger heeft.

Ambitie 

Remco heeft ruim tien jaar ervaring in de uitzendbranche, zowel op commercieel als re-integratie vlak. Het ondernemerschap in deze dynamische branche trok hem al lange tijd aan, maar het gevoel dat hij zich aansloot bij een team en de korte lijnen bij FlexFirst gaven de doorslag. 

Daarnaast werkt FlexFirst continu aan het optimaliseren van de mogelijkheden voor haar flexkrachten met betrekking tot duurzame inzetbaarheid op individueel niveau. Denk hierbij aan het bevorderen van de fysieke, mentale en financiële gezondheid en het aanbieden van opleidingen voor bij- of omscholing. Om mensen ook op lange termijn perspectief te bieden is begeleiding, scholing en nazorg erg belangrijk. Dat biedt voor Remco een goed fundament om op verder te bouwen.

Duurzaam inzetbaar

Social Return On Investment, wat houdt dat nou eigenlijk in? Het is het creëren van werkgelegenheid voor mensen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt. Iedereen die langer dan drie maanden buiten het reguliere arbeidsproces valt, behoort tot de doelgroep voor Social Return. Denk hierbij dus, naast mensen die lichamelijk of verstandelijk beperkt zijn, óók aan mensen die thuis zijn komen te zitten doordat hun werkgever failliet is gegaan, mensen die geen contractverlenging hebben gekregen wegens economische redenen, mensen die geen (passende) opleiding hebben, migrant zijn en de taal niet (voldoende) beheersen of door privé omstandigheden, zoals de mantelzorg voor een familielid. Deze doelgroep omvat zo’n 1,3 miljoen mensen in Nederland. De overheid motiveert het Social Return traject voor bedrijven en is druk bezig met het reguleren hiervan.

Op de foto: Bart Withagen (links) en Remco Kollen