Feestelijke opening bij bijna 200-jarig familiebedrijf Simon Lévelt in Haarlem
Koffie- en theespecialist Simon Lévelt viert feestelijke opening van het vernieuwde bedrijfspand én de ingebruikname van een nieuwe roosterinstallatie. Met de komst van deze nieuwe koffierooster zal de kwaliteitsverbetering terug te proeven zijn in de koffies van Simon Lévelt. Een investering die past bij de duurzame ambities van het bedrijf, de nieuwe koffierooster levert namelijk een energiebesparing van 40% op het gasverbruik.
Simon Lévelt is het merk voor premium biologische koffie en thee. Ambachtelijk bereid sinds 1826. Met passie geselecteerd en gekeurd. Op weg naar 100% biologische koffie en thee, met aandacht voor mens en natuur. Dagelijks vers geroosterd, gemengd en gemalen in eigen koffiebranderij en theepakkerij in Haarlem. Verser kan niet en dat proef je terug.
Simon Lévelt Schittert met State-of-the-Art Koffierooster
Al bijna 200 jaar lang en 6 generaties lang, houdt de familie Levelt zich bezig met het roosteren van koffie en het melangeren van thee. Simon Lévelt roostert, maalt en mengt zelf om tot de hoogste kwaliteit te komen. Duurzaamheid staat op een prominente plek in alles wat ze doen. Hun missie? Premium biologische koffie en thee toegankelijk maken voor iedereen.
Het gebouw werd te klein voor de ambities en met de uitbreiding van de productie in Haarlem, was de kers op de taart het plaatsen van een nieuwe koffierooster. En daar zijn ze erg trots op bij Simon Lévelt, want de verbouwing is geslaagd en de roosterinstallatie, de Probat PX120, biedt nieuwe mogelijkheden om de kwaliteit van hun koffie te verbeteren. Een investering die past bij de duurzame ambities van het bedrijf, de nieuwe koffierooster levert namelijk een energiebesparing van 40% op hun gasverbruik. Bijkomend voordeel is dat de emissie uitstoot nu zo laag is, dat er nog nauwelijks rook en geur buiten het pand waarneembaar is. Met de BMW onder de koffieroosters, is Simon Lévelt voorzien van de nieuwste ontwikkelingen, een ijzersterke reputatie, een strak design en Duitse degelijkheid. Als speciaalzaakmerk is Simon Lévelt altijd opzoek om de mooiste smaken om uit de koffiebonen te halen.
Met de komst van deze nieuwe koffierooster zal de kwaliteitsverbetering terug te proeven zijn in de koffies van Simon Lévelt.
Over Simon Lévelt
Simon Lévelt is dé (online) speciaalzaak voor premium biologische koffie & thee met 40 winkels in Nederland en België. Verder verkrijgbaar bij de natuurvoedingswinkels Ekoplaza en Odin, Albert Heijn, de online supermarkten Picnic en Crisp en groothandels. Sinds 1826 selecteert Simon Lévelt met passie de mooiste koffiebonen en thee, altijd met aandacht voor mens en natuur. Met maar liefst 25 verschillende koffiesoorten en meer dan 150 theeën vind je altijd de smaak die bij je past.
Wij experimenteren met de mooiste koffiebonen en theesoorten om de lekkerste smaken te creëren. Onze meesterbrander, meesterblender en keurmeester werken met liefde voor het vak en dat proef je. Elke dag worden onze koffies en theeën ambachtelijk bereid zodat onze klanten thuis kunnen genieten van premium biologische koffie en thee.
Gemotiveerd zoeken we samen naar oplossingen die ons vooruit helpen. Daarbij zijn we ons ervan bewust dat de kwaliteit van onze producten, het resultaat is van het samenspel tussen mens en natuur. Nu de uitdagingen groter zijn dan ooit tevoren nemen wij het voortrouw. Om vanuit onze ervaring en expertise, een bijdrage te leveren aan een wereld die schoner is, meer biodiversiteit herbergt en waar werk altijd en overal eerlijk wordt beloond.
Een wereld voor toekomstige generaties. De wereld van de Groene Eeuw. De wereld van Simon Lévelt.
Het verhaal van Simon Lévelt
Al bijna 200 jaar lang wordt het ambacht van koffiebrander en theehandelaar van vader op zoon en dochter overgedragen. Het begon allemaal in de oude havens van Amsterdam waar Simon Levelt in 1826 een winkeltje in grutterswaren opende. Met liefde voor het vak verkocht hij de mooiste koffie- en theesoorten uit alle windstreken. In het begin verkocht Simon zijn producten alleen aan particulieren, later ook aan andere winkels. Hij kon toen niet vermoeden dat zijn winkeltje bijna twee eeuwen later zou uitgroeien tot een premium merk voor biologische koffie en thee met speciaalzaken in heel Nederland en België en een drukbezochte webshop.
Ben je benieuwd naar deze klassieke succesformule?