Etos uitgeroepen tot 'Beste drogisterij'

Etos is uitgeroepen tot ‘Beste drogisterij’ en haalt op basis van klantwaardering, met een 7.89, de hoogste gemiddelde score. Dit blijkt uit het GfK Drogisterij Rapport 2018. In dit rapport worden drogisterijen op 8 aspecten beoordeeld. Op 5 aspecten krijgt Etos de hoogste waardering. Dit zijn ‘deskundigheid personeel’ (7.72), ‘keuze drogisterij-artikelen’ (7.83), netheid van de winkel’ (8.16), ‘kwaliteit van artikelen’ (8.13) en ‘sfeer in de winkel’ (7.98).  Afgelopen dinsdag heeft Etos de award in ontvangst mogen nemen.

Erkenning vanuit de consument

De best gewaardeerde drogisterij is een erkenning vanuit de consument. De drogisterijformules werden door hun eigen klanten beoordeeld op 8 verschillende aspecten.

Op het aspect ’lage prijzen’ scoort Etos het laagste van de gemeten formules. Wat betreft ’vriendelijkheid personeel’ en ’aantrekkelijke aanbiedingen’ wordt Etos voorbij gestreefd door respectievelijk Trekpleister en Action.

Over het onderzoek

In het GfK Drogisterij Rapport 2018 is aan 6.000 respondenten van het GfK ConsumerScan panel gedurende 2 weken na elk winkelbezoek aan een drogisterij gevraagd naar de waardering van de betreffende drogist. In totaal zijn circa 1.250 winkelbezoeken geëvalueerd op de 8 aspecten. Uitsluitend de drogisten met meer dan 50 klantbeoordelingen zijn in het rapport opgenomen. DA, DIO en H&B hadden minder dan 50 klantbeoordelingen.

Bekijk ook