Le Perron

Le Perron is een bakkerswinkel die staat voor de smaak van echt brood en vakmanschap. De meeste broden zijn biologisch en altijd 100% natuurlijk. Le Perron gaat terug naar de basis en onderscheidt zich in de markt door brood met zo weinig mogelijk additieven. In de bakkerij wordt op ambachtelijke wijze geproduceerd, veel broden worden met de hand gevormd. In de winkels staat versheid voorop, de laatste fase van het bakproces vindt immers in de winkels plaats. De formule Le Perron is onderdeel van de Market Food Group. 

Om een duidelijk beeld te krijgen van de ‘Le Perron ondernemer’ is de profielschets opgesteld, deze profielschets is toepasbaar op de 3 prioriteit winkels van Le Perron te weten: 

  • Type A (Bakkerswinkel op de hoek met beperkt horeca)

  • Type B (Horeca met broodverkoop)

  • Type C (Take-away)

De focus van Le Perron ligt op het openen van winkel type A. Elke plaats heeft zijn kenmerken en er zal aan de hand van een vestigingsplaats onderzoek en doelgroep analyse gekozen worden welk winkeltype het beste past in de locatieplaats. 

Het samenstellen van het plan is gedaan op basis van grootte van de plaats > 15.000 inwoners en inkomensniveau. Aan de hand van 3 kwalificaties (inwonersaantal, gemiddeld inkomen / vrijbesteedbaar inkomen en route logistiek) is de prioriteit weergegeven met betrekking tot de groei van de franchiseformule. 

Geïnteresseerd in deze formule?
Direct informatie aanvragen

Kerncijfers

Franchise sinds
2010
Aantal vestigingen
21
Waarvan franchise
21
Entreegeld
€ 25.000
Jaarlijkse fee
3,5%
Totale investering
€ 150.000
Eigen vermogen
€ 25.000
NFV lid
Ja