Top1Toys presenteert nieuwe strategie

Afgelopen maand heeft de speelgoedketen Top1Toys zijn nieuwe huisstijl en strategie voor de komende jaren gepresenteerd aan haar eigen leden en aan geïnteresseerde kandidaat-ondernemers. De reacties waren positief, aldus de speelgoedketen. 

Top1Toys heeft op dit moment 96 speelgoedspeciaalzaken in Nederland. “Het doel is om met de nieuwe huisstijl het winkelbestand fors uit te breiden. De verwachting is dat we over 3 jaar ongeveer 160 vestigingen hebben door heel Nederland”, aldus Hans Hummelink, directeur Verkoop.

Geloof in groei

Op de vraag waarom de speelgoedketen in deze tijd gelooft in groei, reageert Hans Hummelink: “Wij verwachten dat deze groei haalbaar is mede door de inkoopkracht, prijzen en actualiteit. Top1Toys is onderdeel van de groothandel Otto Simon. Verder kunnen we betere huurafspraken maken, in de Nederlandse detailhandel is nog steeds voldoende ruimte voor expansie, echter door de leegstand in diverse winkelstraten die is ontstaan zijn de huurcondities voor de startende ondernemer gunstiger dan een aantal jaren geleden. En tot slot vanwege onze nieuwe huisstijl, deze is ‘lean en mean’ gehouden. Daarmee kunnen we een complete winkel bouwen tegen ongeveer 1/3 van de prijs welke ‘normaal lijkt’ bij andere winkelketens.”

Nieuwe (prijs)concepten

“Iedere Top1Toys krijgt dezelfde uitstraling in de winkel met de nieuwe (prijs)concepten ACTUEEL, ACTIE, BUDGET en SALE. Deze concepten vertalen we naar de winkel, het web en alle publiciteit”, vertelt Hans Hummelink. “Naast een geoptimaliseerde collectie zorgen we ook voor de nieuwste trends. Deze trends hebben wij zo snel mogelijk op voorraad. Voorbeelden van huidige trends zijn de LED Schoenen, de LED Veters en Angry Birds artikelen.” 

Omnichannel

Omnichannel is het toverwoord sinds de groei van het web. Hoe gaat Top1Toys daarmee om? “Iedereen is het er over eens, de combi van een sterke fysieke winkel, goede social media en een actuele website is wat je nodig hebt om te overleven. Zoals al eerder genoemd zijn onze ondernemers vrij om een eigen website te exploiteren en social media op te zetten. Ook kunnen zij gebruik maken van de centrale website waarop 12.000 artikelen uit voorraad worden aangeboden. In de winkel hebben we een device geplaatst waar de consument kan kiezen uit dit assortiment als het artikel in de winkel niet beschikbaar is. Zo versterkt Top1Toys de centrale aanpak door toevoeging van lokale kansen!”, aldus Hans Hummelink.

Bekijk ook