HEMA opent online haar deuren in Mexico met nieuwe partner

Vanaf heden kunnen ook Mexicaanse klanten terecht bij HEMA voor hun dagelijkse producten. HEMA start in samenwerking met een nieuwe masterfranchisepartner met de online verkoop van 4.000 producten via haar nieuwe webshop hemamx.com. Dit is voor HEMA de eerste stap op Latijns-Amerikaans grondgebied. De expansie past in de strategie van HEMA om van traditionele retailer te groeien naar een internationaal merk onder andere met partners. Het doel is om in de komende vijf jaar, 200 fysieke winkels te openen in Mexico. Vanwege de wereldwijde Covid-19-pandemie start HEMA eerst met het online verkopen van haar producten.

Eerst online, later winkels

HEMA kondigde eerder aan dat de eerste winkels nog dit jaar open zouden gaan in Mexico. Door de Covid-19-pandemie heeft HEMA er nu voor gekozen om HEMA-producten via de webshop te introduceren op de Mexicaanse markt. Op een later moment zal de masterfranchisepartner ook fysieke winkels openen in Mexico. Het doel is om in 2025 over 200 HEMA winkels in Mexico te beschikken.

Dutch lifestyle

Online kunnen Mexicaanse klanten terecht voor ruim 4.000 HEMA-producten in dertien verschillende categorieën, te weten: beauty, bath & bed, home, study/stationery,
cooking, gifts & party, children & babies and women & men. Dit zijn producten die in Amsterdam zijn ontworpen, met een goed design, voor uiteraard een HEMA-prijs.
Onderdeel van de lancering van HEMA in Mexico is gekozen om aan de Mexicanen typische Nederlandse woorden te laten zien, zoals ‘’gezelligheid’’, ‘’leuk’’ en ‘’ hè hè’’. Dit om de Dutch lifestyle ook in Mexico te presenteren. 

Bekijk ook