Franchisenemers Jumbo sluiten akkoord over online omzet

Franchisenemers van Jumbo hebben met de centrale organisatie een akkoord gesloten over de opzet en verdeling van de online omzet. De franchisenemers houden de online omzet in hun bezorggebied. Daarnaast blijven de franchisenemers verantwoordelijk voor de relatie met de online klant. Ook de Pick Up Points blijven het domein van de winkels. Het akkoord kent een transitieperiode van drie jaar waarin de huidige gelden afspraken grotendeels gelijkblijven. 

Carl van Dam, voorzitter Ondernemers vereniging Jumbo (OVJ): “Het kernpunt van dit akkoord is dat de winkels hét gezicht van de Jumbo omnichannel-strategie zijn en blijven. We krijgen meer ruimte om onze commerciële rol in de lokale markt te versterken, bijvoorbeeld met kortere bezorgslots om klanten nog beter van dienst te zijn en een uitgebreidere dienstverlening aan zakelijke klanten in de eigen regio. Met dit soort activiteiten kunnen we ons écht focussen op ondernemerschap en in nauwe samenwerking met Jumbo werken aan de gemeenschappelijke ambitie om dé leidende omnichannel-retailer van Nederland te worden.”

In een reactie laat CFO Ton van Veen vam Jumbo weten dat de aanpak kostenverlagend gaat werken: “De snelheid waarmee online zich ontwikkelt, dwingt retailers om voortdurend hun strategie bij te sturen. Online klanten stellen ook steeds hogere eisen, bijvoorbeeld ten aanzien van bezorgmomenten, snelheid, kwaliteit, assortiment, kosten en nauwkeurige communicatie over bezorg- of afhaalmomenten. De investeringen zijn aanzienlijk, maar door samen met de Jumbo ondernemers stevig in te zetten op een slimmere kostenstructuur kunnen we maximaal voordeel behalen voor onze klanten.”
 

Bekijk ook