Domino’s Pizza marktleider in bezorgmaaltijden in Benelux

In 2017 groeide Domino’s Pizza van ruim 240 naar 300 winkels in Nederland en België. Totaal verkocht de pizzaketen ruim 15 miljoen pizza’s in Nederland. Een stijging van 30%. Deze groei zet zich ook in 2018 door. De pizzaketen verwacht dat er in 2018 en 2019 ruim 100 winkels bij komen. 

Domino’s Pizza is in 2018 marktleider in bezorgmaaltijden in de Benelux, dit blijkt uit gegevens van het GFK-onderzoek en betreft afhaal- en bezorgrestaurants met een eigen keuken.

Naast de groei-ambitie, blijft er ook dit jaar veel aandacht voor digitalisering en duurzaamheid.

Groei en innovatie

Door de groei streeft Domino’s dit kwartaal McDonald’s voorbij in het aantal vestigingen in Nederland. Andre ten Wolde, CEO Domino’s Pizza voor Nederland en België, licht toe: “In Nederland en België zien we een enorm groeipotentieel. De economie trekt aan en steeds meer mensen ondervinden het gemak van thuisbezorging. Met ‘de wind in de zeilen’ varen we op volle kracht. Dagelijks zijn we bezig om klanten een 9+ beleving te laten ervaren. Dat doen we onder andere door het bestelproces zo gemakkelijk mogelijk te maken. Denk aan ‘order anywhere’, de bestel-apps en de GPS-tracker.”

Naast bestelgemak heeft de bezorgtijd een directe invloed op de klantbeleving. Domino’s heeft de snelste levertijd binnen Nederland met een gemiddelde bezorgtijd van 22 minuten. Bijna de helft (48,3%) ligt onder 20 minuten.

Duurzaamheid

Naast de focus op groei en innovatie, zette Domino’s het afgelopen jaar en ook komend jaar in op duurzaamheid. 50% Van de bezorgers rijdt op E-bikes en er wordt getest met de Lopifiets in Leiden. Daarnaast kocht Domino’s een Tesla vrachtwagen. Deze investeringen dragen bij aan de duurzaamheidsdoelstelling om in 2020 geen nieuwe fossiele vervoersmiddelen aan te schaffen als onderdeel van het wagenpark.

Bekijk ook