backWERK opent winkel op metrostation Rotterdam CS

backWERK opent vandaag officieel om 10.00 uur op het metrostation Rotterdam Centraal Station de deuren van haar nieuwste winkel in Nederland. Het concept voor vers belegde broodjes in zelfbediening start op deze high traffic locatie haar 8e vestiging in samenwerking met de RET in de Maasstad. 

“Met twee nieuwe winkels van backWERK op metrostation Wilhelminaplein én Rotterdam Centraal Station bieden we reizigers die uit de metro stappen en onderweg zijn naar de stad, hun werk, een afspraak of de collegebanken weer een mooie service. We hebben de afgelopen jaren de reizigersaantallen zien groeien op deze stations en deze extra faciliteiten passen daar dan ook goed bij”, aldus Maurice Unck, algemeen directeur van de RET. 

“We zijn trots te kunnen melden dat backWERK samen met de RET opnieuw uitkijkt naar een nieuw te openen winkel waar vanuit een professionele samenwerking maximaal wordt ingezet op de belangrijke versterking van de toegevoegde waarde”, vertelt Maurice Unck vlak voor de officiële opening van backWERK Rotterdam CS die hij verricht samen met Dick de Vilder, algemeen directeur van backWERK Nederland. 

“We zien die toegevoegde waarde in het waarmaken van de verwachtingen en de behoeften van de reizigers en zo elkaar kunnen versterken”, verwacht Unck. 

Assortiment

“We bakken en beleggen de broodjes in de winkel en maken ook de salades, smoothies en sappen vers. Direct daarna brengen we de producten in een presentatie die is afgestemd op het naderende piekmoment. De klant kiest voor snel, vers en voor een redelijke prijs”, zegt Dick de Vilder. 

backWERK Rotterdam CS is de 17e winkel van BackWERK in Nederland. De franchiseformule is voornemens dit jaar in totaal 10 winkels te openen. 

De bakkerijketen, die in 2001 in Duitsland van start ging, breidde daar in de afgelopen jaren uit tot ruim 340 vestigingen en is actief in diverse Europese landen waaronder Oostenrijk, Zwitserland en Slovenië. De keten – die op dit moment zo’n 3.000 medewerkers telt en een consumentenomzet van 200 miljoen euro behaalt – is sinds najaar 2017 onderdeel van het Zwitserse gemaksformuleconcern Valora.

Bekijk ook